• minjalin

Januaribebis 2012

nadia bk skrev 2011-08-15 16:29:08 följande:
    Vet nån hur det funkar om syskon ska med? syskon under två?? på rul

På vår lapp står det att det absolut inte är tillåtet att ta med syskon (bor i göteborg) men det kanske är olika på olika ställen.
  • minjalin

Enligt den kinesiska kalendern tidiagre i tråden så väntar vi en flicka, men då skulle vår son blivit en flicka istället så det är nog mest bluff och båg. Är ju trots allt 50 % chans att den säger rätt så inte så konstigt att den stämmer på många :p

• minjalin
    nadia bk skrev 2011-08-16 09:34:36 följande:
    ja men det är klart det är,men himla kul ändå=)

ja det är det :)
  • minjalin

Nån mer med foglossning som upplever att bäckenet knakar? Sen igår så har mitt bäcken hållt på och knakat hur mycket som helst, typ om jag lyfter ett ben i sängen "knak" om jag vänder mig "knak" ibland när jag tar ett steg "knak" gör inte extra ont än jag redan har utan låter bara läskigt :p

• minjalin
    bumbi 84 skrev 2011-08-16 10:16:38 följande:

ja och det knakar högt.

Visst låter det läskigt xD
  • minjalin
    bumbi 84 skrev 2011-08-16 13:00:53 följande:

Ja man tror nästan att bäckenet gått itu i mellan åt. det jobbigaste är när det låser sig och man måste knäcka det

Det har jag inte råkat ut för än och hoppas jag slipper det xD
  • minjalin
    fabler skrev 2011-08-16 17:54:45 följande:
    för mig skulle sonen bli flicka och tjejen i magen en kille.

hehe, ja det stämmer nog inte så bra :p
  • minjalin

Någon mer som inte tycker livmodern växer? Jag är i v 18+6 idag och livmodern går fortfarande precis till naveln och det gjorde den för en vecka sedan också. Men det kanske brukar vara så att det står still, och sen drar iväg, och står still och drar iväg? Ska ju på rul på fredag så då får man ju förhoppningsvis höra att allt är normalt. Ska till bm v 20+2 sen och då börjar hon väl mäta så det kommer också kännas skönt. Tycker jag är mindre än med sonen om jag jämför bilder =/ alla säger ju att man ska vara större när man är omföderska. Fast det kanske spelar in om man väger mycket mindre denna grav jämfört med förra? Vägde 5 kg mer i startvikt förra grav och hade gått upp 6 kg i v 20 medan jag bara gått upp 3,5 kg nu. Men bebis sparkar på i alla fall :)

• minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-08-16 19:55:15 följande:

Min har stått stilla i tillväxt ett bra tag nu (3 veckor), min är tre fingrar under naveln (är dock lång). Bm sa att livmodern inte ska räcka ovanför naveln förrän i vecka 21-23. Jag frågade pågrund av min oro över tillväxten på ultraljudet. Livmodern växer snabbt.. Växer lite mindre, står still och växer snabbt i olika perioder svarade hon.

Åh vad skönt att höra :)
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-08-16 19:56:51 följande:
    Jag har läst att sista två-tre veckorna innan v20 så växer inte bebis med lika raketfart som h*n gjort innan.
    Så det kan mkt väl bero på det i med att det inte behövs vidgas lika mkt då. Min mage tex har blivit mindre än vad den varit senaste veckorna och livmodern ligger kvar på samma höjd på mig med. Men det sägs ju vara för att svullnaden går ned för att endast bebismagen ska träda fram också som den känns och ser mindre ut. Och sedan är ju alla graviditeter olika den andra :)

Fast enligt fosterutvecklingen här på fl så växer barnet väldigt fort om man kollar på cm och gram, men det betyder ju inte att livmodern måste växa lika fort eftersom barnet inte fyller upp livmodern så mycket. Men det är ju säkert inget att oroa sig över eftersom fler verkar uppleva likadant :)
Svar på tråden Januaribebis 2012