• minjalin

Januaribebis 2012

Majskorn skrev 2011-08-11 15:51:28 följande:
    menade inte magen som i form utan magkänsla ;)
    Jaha, jag menade magens form med sonen, men magkänslan nu med den här ;) Sen vet jag ju att det där med magens form är en skröna men det är kul att gissa ;) Men den får bli lite större först innan man kan gissa :p
  • minjalin

Jag älskar HM's mammajeans (de vanliga jeansen) har ett par från förra grav i stl 38 som är för stora nu och har köpt ett par denna grav i stl 36 så på mig är det som vanliga stl. De i 36 är lite lite stora än så länge men ändå så de går att använda men man får dra upp dom lite ibland. Sen om jag växer ur dom så har jag ju mina i 38 från förra grav så det får räcka. Får bli leggings och mjukisbyxor också. Har ingen lust att lägga ner en förmögenhet på kläder man bara kan använda några månader :p Måste ju köpa mammavinterjacka den här gången också eftersom jag ska ha i januari. Sonen kom i november så jag klarade mig precis från att köpa vinterjacka :p

• minjalin
    curiosa skrev 2011-08-13 08:19:35 följande:
    Jag funderar oxå på det här med vinterjacka men tror nog att jag ska avstå det.
    Får hålla bilen varm med motorvärmare och stanna inne om det blir för kyligt.
    Kommer nog att bli alldeles för snål för att köpa en vinterjacka för någon månad.

Sonen fick jag i februari och jag har inget minne av att jag köpte någon jacka då. men så vägde jag ju oxå 20 kg mindre från start då så det kan ju varit så att jag kunde någonannans jacka just då.
    Nu får jag hitta ngn med jätte stl för tat kunna komma i den!
    Jag går till och från jobbet, plus att jag kommer hämta på dagis ett par minuter bort och sambon har bilen till jobbet så här är vinterjacka ett måste. Speciellt om det ska vara lika kallt denna vintern som de två senaste vart. När jag fick i november var det gränsfall för då fick jag ha en poncho eftersom jag inte kunde knäppa några jackor. Jag väger inte så mycket så jag komemr väl ha en normalstor mammavinterjacka om jag inte går upp väldigt mycket denna grav men än så länge har jag bara gått upp 3,5 kg och med sonen hade jag gått upp 6 när jag var halvägs och slutade på 12 kg och den här gången när jag blev gravid vägde jag 5 kg mindre än när jag blev gravid med sonen pga rejält viktras efter sonen. Min mamma rasade också i vikt när hon fick barn även om hon också var smal redan innan så det är väl nån ärftlig grej. Men mage lär jag få rejäl om jag får som med sonen :p Såg komiskt ut när jag var lite för övrigt och när jag vände sidan till så hade jag en jättemage :D
  • minjalin
    Prinzessan skrev 2011-08-14 11:09:55 följande:
    Hon som gjorde UL´på mej blev typ arg på mej för att jag hade kissat innan. De meddelar alltid att man sk aha fylld blåsa inför ultraljudet. Men jag fick då ingen info om det. Ett litet tips bara om du ej visste.

Jag tror ibland att när man verkligen vill att den lille ska sparka till, då gör den inte det. Lycka till i morgon :)

Jag såg att det stod på lappen, men hur välfylld ska den vara? Jag är en sån som får kissa typ hela tiden när jag är gravid så jag är inte så taggad på att ligga där superkissignödig. Dom trycker ju ändå ganska rejält på magen, så hur långt innan kan man gå? Sa hon det till dig? :p
  • minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-08-14 11:44:29 följande:

Jag kissade hemma så runt en timme innan.. Och det gick jättebra. Allt beror ju på hur snabbt blåsan fyller sig. Jag frågade lite om det och det är för att en fylld blåsa gör att livmodern puttas upp och det blir en tydligare bild. Lycka till alla som har ultraljud i morgon :D
    Okej. Vi åker från mina föräldrar för dom ska vara barnvakt så vi åker med 9-färjan (dom bor på en ö) och har tid 10:30 så får väl kissa på färjan och se till att inte dricka för mycket på morgonen :p
  • minjalin
    Sussolita skrev 2011-08-14 12:21:17 följande:
    åhh har blivit nojjig nu igen   Känner fortfarande inte bebis i v20 (19+1) idag. Vet att jag har moderkakan i framvägg och att det oftast tar lte längre tid innan men känner nått då, men nu börjar jag bli orolig Och när man läser om er ala andra som känner varje dag blir jag mer och mer ledsen ver att jag/vi inte gör det. Och då kommer de dåliga tankarna som ett brev på posten, lever bebis fortfarande? Är det nåt som är fel? *suck*

ledsen, men känner mig jätte gnällig och orolig...    

Förstår om du blir orolig men vet du om att du har moderkakan i framvägg så behöver du nog inte oroa dig ska du se :) Är ju många som inte känner förrän långt efter v 20 när de har moderkakan i framvägg. Har du vart på rul än? :)
  • minjalin
    Sussolita skrev 2011-08-14 12:30:52 följande:

Jo det är ju inte alls ovanligt att man inte kännt ännu, speciellt inte om man är förstagångsgravid men ändå spökar dessa tankar i mitt huvud   Jo RUL har vvarit på för strax över en vecka sedan å då såg allt super bra ut, on hade absolt ingenting att anmärka på  Det gr oxå att jag blir arg på mig själv som  inte bara kan slappna av och nkuta utav att vara gravid Åhhh känner mig så himla jobbig... 

Jo men det klart att man vill känna så man får bekräftelse på att allt är bra. Men försök att släppa oron. Oftast är det lättast att känna när man ligger helt stilla på rygg så tänk på att ligga på rygg när du exempelvis ligger och kollar på tv så ska du se att snart får du också känna små buffar. Jag känner massor med sparkar (men jag är andragångsföderska) och är i v 18+4 idag, men har inte vart på rul än så är skitnojig att det kommer visa nåt jätteallvarligt så man måste avbryta grav. Längtar tills det är över så man förhoppningsvis kan slappna av och njuta istället :p Så alla har vi nog våra nojor :)
  • minjalin
    bebismys2011 skrev 2011-08-14 13:57:11 följande:
    Som jag har förstått det ska man kissa före VUL och inte före buk UL :)

Står i alla fall på min kallelse til rul att urinblåsan ska vara lätt fylld, men sen hur mycket lätt fylld är kan man ju fundera på :p
  • minjalin
    Pebbles82 skrev 2011-08-14 23:24:44 följande:
    Sådärja, NU är jag tillbaka från semestrar och allt! Ni skriver ju som galningar! ;) 

Tid för RUL är satt till 25 augusti, så det känns som en evighet dit, kommer då vara i v 18+5. Är tydligen en av de få som inte alls känner något i magen än (v 18 nu), trots att jag kände redan i v 16 med dottern. Men inte noja var det ju...

Nu i v 18 har jag gått ner 2 kg sen jag blev gravid, inte har någon mage dykt upp heller. Alla undrar vart bebisen gömmer sig, så jag får väl också göra det. Å andra sidan vet ingen på jobbet än (utom chefen) - så det är kanske lika bra?!

Är det förresten någon annan som märkt av att de fått tjockare flytningar på sistone? MIna känns helt galna vissa dagar.... :o 

Jag har massa flytningar. Dom har typ samma kinsistens som tapetklister eller nåt :p Typ tjocka, vita, sega flytningar.
  • minjalin
    Sussolita skrev 2011-08-15 09:30:49 följande:
    Okej, får nog testa liggande ställning mest hela dagarna  så man kankse känner bebben snart
     Jag tror/hoppas och håller alla tummar och tår för att din lill* i magen mår prima När är det dags för RUL då?

Haha ja nojjor har man gott om... :-P

Hehe, precis ;)

Tack så mycket. Jag har rul på fredag. 
Svar på tråden Januaribebis 2012