• fabler

Januaribebis 2012

jessielarsson skrev 2011-07-24 09:19:33 följande:
    Har för mig att efter v 30 så bör man känna bebisens rörelser varje dag, så bli inte oroliga ifall det går någon vecka emellan buffarna även om ni är i v 24.

Här har vi haft en pissig helg, sambon sur för något som jag inte vet, jag kämpar med att få han på gott humör men det är förgäves, blir bara avsnäst. Har inte haft sex sedan jag blev gravid, och innan det var det ett bra tag sedan. Så det är nog 1 gång på ett halv år. Han har inget behov alls av fysiskkontakt. Så man undrar just nu varför han vill leva med mig. Han rör mig inte, pussr mig inte, pratar inte med mig, om inte jag tilltalar honom, säger aldrig att han älskar mig om inte jag säger det. Känns som att den där ringen jag har på fingret inte betyder ett skit just nu. Vi har såna här perioder, men dom kommer tätare nu och jag känner att min kämpaglöd minskar för varje gång. Jaja jag ger väl av mig själv igen för hundrade gången och ser om jag får något litet litet tillbax, tror inte jag får det denna gången heller.
    Var bara tvungen att skriva av mig.
    Ååå vad drygt vännen. Vi har med sånna perioder men dem kommer sällan. Hoppas de vänder för han snart.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    jessielarsson skrev 2011-07-24 15:08:22 följande:
    Har funderat på det där med terapi, men nä ska vi göra det när han inte är hemma?? Såna ställen har ju knappast öppet på helgerna. Men det brukar hjälpa att lätta mitt hjärta, men så här "illa" som det är nu har det aldrig varit, el jo det har det och då pratade han inte med mig på en vecka, och sen jobbade han som tusan, så jag hoppas att det blir samma nu med. Han har inte tittat mig i ögonen sen mitt lilla utbrott i förmiddags. Och nu håller han på att packa inför veckan, så han kommer nog snart att åka tror jag. Och jag har märkt på honom att han har funderat, för han har suttit i källaren helt ensam och tyst, ingen tv el radio, och det gör han aldrig om det inte är allvarligt. Men det kommer blir bra efter detta. Annars så får jag försöka prata med honom igen om några månader.
    min är oxå av den sorten som gärna stoppar huvudet i sanden istället för att försöka lösa problemen. Men när de varit illa så har jag inte gett mig utan stått ivägen för honom så han blivit tvungen att prata med mig. Har även varit beredd att packa och flytta en gång och då förstod han allvaret. För oss va de värst under en period då han upplevde att han bara jobbade och jobbade och jag precis hade börjat jobba heltid så vi sågs mindre än vi gjort tidigare (han jobbar kvällar och helger och jag dagtid). Men nu har de varit bra i ett år i alla fall och de e väl de som även visat resultat i en bebis för oss .
  • fabler

RaraS: Kanon!!!

Jag läängtar tills UL som en tok nu, 12 augusti känns jäääääätte långt bort just nu.

• fabler

Hitnrun: vad mysigt att du fick se bebisen men destor jobbigare med gallstensanfall. Hoppas du slipper flera under grav nu.

MaHo89:  Ja inte är de bekvämt med brösten just nu. Kan inte minnas att mina blev så här tunga så här tidigt med sonen. Men de va smart med sportBH blir nog och ta fram de jag har och börja använda nu.

• fabler
    bebismys2011 skrev 2011-07-25 12:12:50 följande:
    När ska man/bör man officiellt berätta för "alla" om graviditeten ?
    jag har berättat för de flesta. Är väl bara en del bekanta som jag inte umgås med så mycket som inte vet.
  • fabler
    twistedtofit skrev 2011-07-25 15:32:33 följande:
    Mina vänner vet, min chef får veta på torsdag. Jag har över 80 arbetskompisar, frågar de så svarar jag. Jag kommer inte skriva om det på tex facebook, så officiellt blir det kanske aldrig!
    jag är också tveksam till att skriva nått på fb.
  • fabler
    Jamirl skrev 2011-07-25 16:36:59 följande:
    Hur går det med namntänkadandet för er? Jag längtar tills om 2 veckor då vi förmodligen vet vad det är för någon i magen, då kan man rensa bort lite namn...vi har Maggi till en flicka och min favorit till pojkenamn är Emmet men mannen vill inte det sådär värst...Beppe är vi lite överrens om Syskonen heter Jonna och Abbe.
    Vi har inte pratat namn ännu. Jag har börjat göra en lista med namn jag kan tänka mig. Men vi pratade inte namn så jätte mycket innan RUL med sonen heller och sen hade Elias och jag sa Noah om de blev en rödhårig kille som kom ut. Men de va  de inte så de blev elias. Elin var ett tjejnamn vi pratat om sen innan sonen blev till så blir de en tjej så är de helt klart ett alternativ. Men jag vill gärna Saga eller Elsa om de är en tjej och Alfons eller Emil om de är en kille. Men jag har massa andra förslag också .
  • fabler

Vad mycket fina namn ni har på förslag.

Om en vecka sitter jag och min familj på stadshotellet i Varberg och sover förhoppningsvis snart. Men de bästa av allt är att vi då har en husnyckel med oss till vårat nya hus ! På tisdagen ska vi till Ullared och handla, jag har inte varit där på 15år och sambon har aldrig varit där så de ska bli kul.

• fabler
    jessielarsson skrev 2011-07-25 22:01:12 följande:
    Här i Falkenberg lyssnar man inte på hjärtat förrän i v 22-25 nångång. Om det inte inte skulle vara något annat..

Har pratat med sambon en gång idag, vi brukar prata runt 4-5 ggr, korta samtal. Men han vill inte prata med mig så det är bara att hålla ut denna vecka, så hoppas jag att han vill prata med mig till helgen. Hatar verkligen långsinthet!!!
    Ursch vad jag lider med dig. Jag hade verkligen inte klarat av det. Tur vi är olika och hoppas han vill prata i helgen.
  • fabler

Zatori då går vi om varandra i varberg då. Jag har aldrig varit där så de ska bli kul. Har i alla fall hört att stadshotellet ska va riktigt fint så de hoppas jag på och bra frukost.

Svar på tråden Januaribebis 2012