• fabler

Januaribebis 2012

Västeråsmamman skrev 2011-07-21 17:30:10 följande:
    hej igen, har inte varit ine här på nästan 2 v.
    Vi har varit borta på sem som fick ett tragiskt slut. Min älskade svärfar son skulle fyllt 80 år idag fick flytta till himlen i lördags. En stor sorg att han inte fick reda på underverket i magen innan och att han inte får träffa det överhuvudtaget.

Var på spec mvc idag och fick se en livlig krabat. Magen har bara exploderat senaste veckan så nu går det inte att dölja alls längre.Nu har vi berättat för de flesta.

va roligt för er som varit på kub,nupp och allt vad det nu heter...

den 1 augusti har vi tid för rul.

beklagar sorgen.

Igår var jag på en affär i falun (spillevinken) och köpte den alla sötaste Nova star mössan som bebis ska få ha på sig på bb. Nu är den i och för sig turkos så får vi en flicka lär väl alla tro de är en pojke. Men den va bara så mini mini söt så jag va tvungen sen va de rea på den oxå. Köpte även en fin bodysuti från kik-kid och kommer efter UL åka dit och handla mer från kik-kid men då vill jag veta kön innan jag handlar mer.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-07-21 18:20:49 följande:
    Haha jag måste vara den enda som inte har det minsta sug efter handla nåt! Vad är det för del? ;) Känner ju på mig att även detta blir en gosse och då finns det så mycket saker här hemma att det känns som inte ens roligt köpa nå mer ;)

Dock ska vi köpa ett babyskydd. Och blir det en flicka är jag ändå inte en sån där rosa människa, utan vi har massa neutralla kläder hemma sen lillen.
    Jag gjorde mig av med en massa efter sonen för att kunna handla lite mer och jag misstänker att även denna bebis kommer ha alldeles för mycket kläder precis som sin bror. Och blir de en flicka vill jag köpa massa mera för vi har väldigt pojkpojkiga kläder och även om de kommer kunna användas så vill jag ändå köpa mera nytt, men vet även att då kommer vi få en massa nytt.
  • fabler
    pernillis skrev 2011-07-21 18:48:30 följande:
    Hej! Jag behöver akut hjälp. Vet inte var jag ska ta vägen med min oro. Jag är i 15+1 och sen 1300 har jag känt små fosterrörelser i form av "popcorn"... För cirka fem dagar sedan tog rörelserna slut. Känner ingenting. Visserliggen har jag molande värk i magen men brösten är inte hårda längre och känner inte av illamåendet ett dugg, vilket jag lidit rejält av fram tills nu. Detta är mitt första barn. Ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle kontakta min barnmorska imorgon. Hjäääälp.. Vad är det här???
    troligtvis ingenting för oftast mår man bättre nu i graviditeten och att du inte känner bebisen längre behöver du inte heller oroa dig över, jag är i v 15+4 och väntar andra barnet och har väl eventuellt känt bebisen en gång. Med sonen kände jag ingenting förrens v.21.
  • fabler

Fötterna ska man väl låta bli mot slutet av grav för ett de kan sätta igång en, de var vad jag hörde när jag var gravid med sonen. Men nu lär de ju inte va nån fara.

Vesslan: visst är de så att man blir "glad" av att se att man inte är ensam. Själv har jag beach 2020 i sikte hoppas ju på ett till barn efter den här så de e dumt att tro att man ska komma ner snabbt när man snarare hoppas på att bli gravid ganska snabbt efter den här.

• fabler
    minjalin skrev 2011-07-21 20:39:25 följande:
    Ja han sa också fötterna för att det kan sätta igång, och att det är väl inte så troligt att det sätter igång så här tidigt men att det var väl dumt att chansa. Men massage går bra, men man ska inte trycka på punkter i fötterna eller i axlarna. Blev mest nojig när han saäger att min sambo får trycka på punkter i korsryggen och skinkorna och hon här på forumet säger att man inte får det. Men tycker samtidigt att min svärfar har ju 20 års erfarenhet av massage och akupunktur så han borde ju veta vad han pratar om men man blir ju osäker. Samtidigt har det ju inte hänt nåt än när sambon tryckt och hjälper gör det ju så är inte så sugen på att sluta :p
    jag tror vi ägnar alldeles för mycket tid åt att oroa oss. Känns de bra och han säger att det är okej så är de säkert helt okej.
  • fabler
    Vesslan skrev 2011-07-21 20:44:38 följande:

Ha ha ha beach 2020 . Ja vill du ha en till så förstår jag dig väl. Men för min del så är det helt uteslutet med en liten till efter denna. detta kommer att bli en suuuuper sladdis. Jag  har två pojkar som i höst fyller 12 och 16 år . När jag var grav med den först aså började mina njurar att krångla i slutet men allt ordnade upp sig och var ok igen när han var ca 6 månader. Men när jag var grav med den yngsta så vart det mycket värre och läkarna avrådde mig från att bli grav igen då de var rädda att mina njurar i såfall ev skulle sluta fungera helt . Ok inga fler barn tänkte jag och är älskar de jag fått över allt.

Meeeeeen så vart ja grav iallafall och än så fungerar det bra men jag är redan nu 50% sjuksriven och tvingad till att vila. Japp en supersladdis men vi tycker det är underbart ändå. Killarna börjar ju bli stora så nu får jag börja om helt igen . Haha otroligt roligt med allt ....utom vikten hi hi.

Och nä jag kommer inte ligga på som en rem för bech nästa sommar men jag kan ju fundera på att göra något iallafall..

Lycka till med en snabb graviditet igen Glad 
    Jag vet att om man har tur och allt klaffar så funkar det. En kompis till mig fick en dotter i December -11 och ska bli mamma igen nu i Oktober -12. ha ha 10 månader emellan bara.

så snabbt hade jag nog inte tänkt. Men 1.5år mellan i alla fall och eftersom jag blivit gravid på 2a och 1a försöket med sonen och nu denna så "borde" jag ha lätt att bli gravid sen med. Men jag är väl medveten om att de aldrig är några garantier.
    Vad mysigt med en liten sladdis. Min pappa är en sladdis så min mormor och min faster är lika gamla, farmor och faster (19år äldre än pappa) var gravida samtidigt och pappa blev morbror en månad innan han föddes. Min farbror är 17år äldre än pappa. Så pappa har växt upp med sina kusiner som "syskon" istället.
  • fabler
    GoodEnough mom skrev 2011-07-21 21:10:13 följande:
    Jag hade precis lyckats att gå upp de kilo som jag tappade efter förra graviditeten (för 5 år sedan) och är ju lycklig för det, men nu är man ju gravid igen. Vägde 57 när jag blev med dottern och gick upp 8-9 kg under graviditeten för att sedan bara 2 veckor efter förlossningen väga 50 kg. Kan påpeka att jag är 178 cm lång och vill väga 58-60 kg. Nu väger jag 57 kg igen och är rädd att jag ska magra efter förlossningen precis som sist. Att väga 50 kg i 5 år till innan jag lyckas lägga på mig är inget jag ser fram emot...

Ni som haft fler graviditeter upplever ni att det är lättare att behålla vikt efter förlossningen med andre och tredje osv än första? Ni kanske tycker jag är tramsig som oroar mig men att väga för lite är inget roligt det heller.

Kram   
    ja jag förstår att de känns skrämmande. Min mamma blev smalare och smalare för varje barn så pappa va orolig när hon väntade mig. Misstänker att min syster kommer va lika, jag har dock inte ärvt varken deras kroppar eller just den biten att gå ner i vikt av att få barn. Hoppas du inte tappar lika mkt denna gång.
  • fabler

shadowstorm: Jag säger som nadia bk att mata för de är en fas och den går över för sen kan han allt själv. Just nu kan sonen allt själv utom att just klä på sig som han egentligen kan. Sen får väl välja när man tar sina strider om man känner att man har orken och tiden för det. Men jag förstår dig barnen kan verkligen suga ut de sista krafterna man har.

Min kompis som har en dotter som är fyra år och son som är 4 månader har full kamp att ge sonen mat för så fort hon sitter still med sonen så hittar dottern på nå jävulskap. De ser jag inte fram emot och hoppas min son inte blir lika i de avseendet.

• fabler
    shadowstorm skrev 2011-07-22 10:14:46 följande
    tack snälla för alla bra råd, jag ska tänka på det :) Får försöka med båda 1-2 veckor och se vilken som funkar. Har ju inge annat än tid. DOCK inte ork ;P så just nu känns det som det hade varit lättare att ta trotsen utan att vara gravid men vad gör man?

två: Min kompis har också en dotter som blir 6 år nu om nån dag, och jag längtar inte när jag ser vilka strider de tar! Uuuh. hehe :)

Men det jobbiga med denna trots vad jag förstått och hört av många är att man inte riktigt kan prata med dem ändå på samma sätt som man kan med 3-6 åringar.

Jag ska ta nåt lugnade och gå in och bygga lego med gossen och hoppas han inte kastar klossarna på mig bara :P (skämt och sido)

tack att ni finns och ursäkta jag låna tråden för nåt som inte har med graviditeten att göra
    tycker de bara är roligt att vi inte bara pratar dessa graviditeter. Och ja de blir lättare när de går att resonera med dem och de förstår konsekvenser. Som nu går de att säga "slutar du inte med de där så åker vi inte dit, eller så får du inte de där" och då slutar han oftas. Men där gäller de ju att man säger nått som man full följer. Men efter att jag tog sonen under armen mitt under fikat hemma hos hans kompis när halva hennes släkt va där och gick ut i bilen och åkte hem så förstod han att jag gör som jag säger.
  • fabler

fick veta idag att jag ska bli moster så de blir kusiner med ca 1 månad i mellan !! Då har jag nån att umgås med när jag är mamma ledig i alla fall.

Svar på tråden Januaribebis 2012