• fabler

Januaribebis 2012

oavsett så är ju uvi inte bra oavsett om de e de eller följderna av de som är skadligt så bör man ju behandla det.

Jag har som tur är endast haft uvi en enda gång i mitt liv och hoppas på att slippa de igen.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Idag har jag ont i ryggen. Dags att beställa en gravidkudde som jag kan sova med tror jag. Hade tänkt vänta med de till efter UL men vet inte om jag klarar 3.5v till. Så nu kom min bäste vän fram som användes flitigt med sonen = vetekudden.

Vilken lite pojke/flicka paet,  så små kommer jag aldrig få se mina barn. Om vi inte gör kub test på nästa bebis vill säga, men tror inte de. De beror på hur länge vi väntar med att skaffa en trea.

• fabler

paet: okej ja de skulle man kunna göra. Får kanske göra de nästa gång. Dessa 3.5 v har vi inte tid ändå och sen är vi framme vid RUL. Däremot skulle man kanske boka ett efter RUL för de är ju ganska lång tid kvar tills bf sen.

• fabler

Två: oj var vi så många. Blir spännande och se vilka tappra själar som inte slutar skriva i den här träden sen.

• fabler

Kan inte minnas att jag var tvungen att börja sova med en kudde mellan knäna så här tidigt med sonen. Men lägger jag inte en kudde där så har jag apont i höfterna när jag vaknar.
    Och igår när jag gick på stan halva dagen så fick jag jätte ont i ryggen, kunde nästan tro jag va i v. 26 och inte 16.

• fabler
    shadowstorm skrev 2011-07-21 07:37:55 följande:
    klart det kan ha varit =) Var det långt ner var det säkerligen bebisen som gav sig till känna längre upp tarmarna.

Jag har både tarmrörelser vilket sitter för mig ovanför naveln sen har jag rörelser från bebisen som ligger under naveln :)

Idag är jag i vecka 16 nu tycker jag tiden har stanna av lite....suuck men det är väl för man börjar vänta på RUL som är om 25 dagar Bambi 84 (såg att du också hade 15 aug) :) Så nu börjar nerräkningen :D Blir också vårat första möte med bebisen. :)

Idag blir det gå på jakt efter vad min son ska få i 2 års present för han blir två nu nästa tisdag :) Tääänk vad tiden har rusat iväg min lilla gosse. Hjärta Fråga är ju bara vad han ska få, hehe han har ju så mycket redan, men nåt kommer vi nog på. Var liite inne på Brio tågbana men vet inte om han är för liten för det..
    sonen fick brio tågbana och trehjuling bland annat när han fyllde 2år. Dem är för små för att bygga tågbana själva men uppskattar att va med i leken med en vuxen. Plus att när dem blir lite större vill dem kunna bygga ganska stor tågbana och då är de även bra om man portionerar ut tågrälsen lite då dem inte är så jätte billiga.
  • fabler

shadowstorm: till nästa år kan jag då istället rekomendera en balanscykel än en tre hjuling. Sonen fyllde 3 i mars och han använder knappt sin trehjuling längre bara när hans kusin är här och då handlar de mer om att kusinen inte ska låna. Balanscykel är en cykel utan trampor och dem lär sig att få balans på den så när dem sen börjar med en riktig cykel så ska man skippa stödhjulen. Jag har en kompis som köpte balanscykel till sin son när han fyllde två år (han fyller i december) så när sommaren kom så använde han den och när han va 3.5 så kunde han cykla utan stödhjul.

• fabler
    elinson skrev 2011-07-21 08:37:45 följande:
    jag har verkligen svårt att acceptera dessa extra kilon som smyger sig på... jaja det är helt naturligt och vi behöver dessa extra kilon bla bla bla... Jag tycker fortfarande det är pest. Behövde bara få ur mig det!
    ställer mig i kön bakom dig, därför jag vägrar väga mig innan jag kommer till bm i september igen. För så länge jag inte vet hur mycket de är så mår jag inte lika dåligt.
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-07-21 08:58:48 följande:
    det gjorde jag sist jag vänta sonen, vägde mig när jag fick veta att jag var gravid....sen vägde jag mig inte på MÅÅÅÅNGA månader igen. tror jag var i vecka 24 eller nåt sånt när jag vägde mig och trodde jag skulle ha gått upp en hel del. hade då gått ner 7 kg :) Och nu har jag gått ner 2 kg. Som jag sa till sambon min att vara gravid är värsta bantar kuren haha dock får man ju ingen platt mage ;) Jag vägde mindre än jag gjorde innan jag blev gravid 2 veckor efter min son var ute. tror jag vägde 4 kg mindre än innan. :)

Efter många eftersökningar på tågbanor har jag kommit framtill att det får bli Ikeas :) Eftersom den passar ihop med de flesta andra träbanor som finns på marknaden och kostar en hel del mindre :) Kanske låter snål men den ser ju lika ut!
    Min kompis har ikeas tågbana till sin dotter och nu när hon fått andra barnet önskar hon sig brio då ikea inte är lika bra har hon kommit fram till. De märks kvalité skillnad säger hon. Vi har passat på att köpa briotågräls när de varit rea. Så i höstas köpte jag de redan i september som sonen sen fick i julklapp . Men ikeas är ju helt klart värt att börja med för att se om de öht uppskattas att leka med.

Jag gick upp 17kg med sonen... så de e ingen bantningskur för mig direkt och jag låg nu på 4kg + mer än när jag  blev gravid med sonen...! Men hoppas jag inte går upp lika mycket denna gång.
  • fabler
    Carolaj83 skrev 2011-07-21 10:37:50 följande:
    shadowstorm-har du kollat priserna på www.hiko.se

brukar beställa därifrån innan födelsedagar/jul 
    där brukar vi med handla.
Svar på tråden Januaribebis 2012