• fabler

Januaribebis 2012

idag fick jag hem brev med tid för RUL. 12/8 sista dagen på semestern, så nu får man längta till sista dagen på semestern de känns lite kluvet.

Ang. vikt har jag inte vägt mig och kommer inte heller göra förrens hos BM i september.

elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    partouze skrev 2011-07-16 00:05:00 följande:
    Då blev man ett år äldre
    Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

Vi fick veta kön på sonen och kan dem se med denna bebis vill jag veta även då för jag är så sjukt nyfiken.
  • fabler
    Carolaj83 skrev 2011-07-16 08:36:00 följande:
    vi fick veta med båda, men nu har vi en kille o en tjej så nu vill vi ha vår överraskning
    så skulle nog jag också göra.
  • fabler

Anonyym det är klart de kvittar vilket kön de är de är ju inte så att man kan byta bara för att man får veta vad det är. För mig handlar de om nyfikenhet och att jag vill kunna handla mer icke könsneutrala kläder. Fast jag är rätt säker på att jag bara kommer få pojkar de har jag sagt innan jag visste att sonen va en pojk.

• fabler

Igår kunde jag inte sova. Har ju köpt hus som vi får tillgång till om två veckor så nu börjar alla tankar snurra kring de. Vi har rätt mycket att renovera och tankarna snurrar kring hur mycket allt kommer kosta. Jag vet ju egentligen att vi klarar de men de är väl alla hormoner som spelar mig ett spratt.

• fabler
    Cvb skrev 2011-07-17 21:11:42 följande:
    LillaEko.
    Du nämner att du tränar och så. Hur mycket får man anstränga sig när man är gravid ? Har för mig att jag har läst nånstans att man inte ska träna mer än att man flåsar lagomt, typ. Stämmer det ? Jag vill gärna gymma för att hålla formen så gott det går, och inte bara sitta o häcka i soffan. Jag cyklar till jobbet uppför 2,5km och får ta i, det gör väl inget ?! 
    Och sen, när gäller det där att inte lyfta tungt, är det senare i graviditeten ? Noll koll :p
    lyfta tungt är väl mest i början av grav då de är störst risk för mf.
  • fabler

Idag har jag gått igenom alla kläder och filtar och skor vi har sparade efter sonen. Bör nog egentligen inte handla mer innan bebisen är här, eller åtminsonne inte innan vi vet säkert om de är en tjej eller kille för är de en tjej kan vi handla lite mera.

• fabler

Idag är ju egentligen första "riktiga" semesterdagen och den börjar vi med regn. Men jag och sonen ska trottsa regnet genom att sätta på oss regnkläder och ut och plocka jordgubbar.

• fabler

RaraS ja de är kanon svårt. Och beroende på vilken "försäljare" man lyssnat på så har man ju köpt olika argument. Som jag som har trygghansa och min vän som har länsförsäkringar har hört att folksam är de sämsta man kan ha, men har man lyssnat på nån från folksam så är dem så klart bäst.

Jag är nöjd med trygghansa och vi har nästan alla våra försäkringar där, dem är jätte lätta att ha att göra med. Men sen vet jag ju inte om jag hade sagt de samma om jag hade fått ett barn som var sjukt.

• fabler

LillaEko de har jag med och hade även när jag var gravid med sonen och jag tror inte att det är svamp var då inte de när jag va gravid med sonen. Men om du är orolig så kolla med bm.

Svar på tråden Januaribebis 2012