• fabler

Januaribebis 2012

annasmörblomma skrev 2011-07-04 14:13:22 följande:

Hej!
    Är i v.11 och ska på vårt andra besök hos BM imorgon för blodprov mm. Måste även ta beslut om vi vill göra KUB test eller inte. Vet fortfarande inte hur vi ska göra!!! Är 26 år och inte i riskzon.

Ni som blivit erbjudna KUB i v 12...Hur har ni gjort?

jag är 27 och inte i riskzon och valde också att inte göra KUB. Jag jobbar dock inom LSS och våra kunder är helt underbara så jag skulle ändå aldrig välja bort ett barn pga något som visar sig på KUB.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler

Nån mer än jag som lider av huvudvärk? Jag är inne på 9de dagen i sträck nu så imorgon ska jag ringa mvc och höra för detta är verkligen inte kul.

• fabler
    zatori skrev 2011-07-05 22:18:29 följande:
    Ja, jag har märkt att jag fått mer huvudvärk sen jag blev gravid. Och det är en tung, migränliknande huvudvärk som varken Panodil eller vila hjälper mot. Har sjukt ont i skallen just nu. :(
    tzetze skrev 2011-07-06 01:16:56 följande:
    zatori skrev 2011-07-05 22:18:29 följande:
    Ja, jag har märkt att jag fått mer huvudvärk sen jag blev gravid. Och det är en tung, migränliknande huvudvärk som varken Panodil eller vila hjälper mot. Har sjukt ont i skallen just nu. :(
    Jaaaaaaa, det är så jobbigt, denna huvudvärk som aldrig vill ge med sig. Tror i o för sig att det varit väldigt tryckande väder nu också. Men nej, Panodil eller Alvedon hjälper inte mot denna skallebank. 

Bort med allas huvudvärk, bort bort. Hjälpte det?
    Må så gott allihop.
    Igår kväll gjorde de så sjukt ont i huvudet och även idag. Jag åkte dock till jobbet för att testa men väl där ringde jag BM och hon sa att de eventuellt kunde vara pollen som spökar så nu är jag hemma och har tagit allergimedicin och ska vila och hoppas på att detta går över. Som de var förra veckan så gick de an och va på jobbet i alla fall. Men så ont jag har nu är inte roligt. Så nu blir jag hemma idag och imorgon och är de inte bättre då så ringer jag vc på fredag så får en läkare kolla på mig vad som kan va fel.
  • fabler
    Marsätt skrev 2011-07-06 12:59:25 följande:
    Så hade jag när jag väntade sonen under några veckor. Då blev jag sjukskriven på halvtid och fick starka tabletter utskrivna. Men det gav med sig som tur var till slut.
    jag hade hoppats på att orka jobba denna och nästa vecka för sen är de ju ändå semester i 4veckor. Men de kan ju även va skönt att få nått mot huvudvärken nu så man slipper ha huvudvärk på semestern.
  • fabler
    flizis skrev 2011-07-06 16:01:24 följande:
    Tycker det låter som järnbrist. När jag var gravid förra gången började jag få huvudvärk med jämna mellanrum från ca v 14-16 sedan eskalerade det bara. Brukar aldrig ha ont i huvudet men det blev nästan som migrän till slut. Gick flera gr till naprapaten då jag trodde att det var nacken som spökade, men till slut provade jag med några lindriga järntabletter från apoteket. Huvudvärken var som bortblåst på ett dygn!
    En kollega till mig har precis varit med om samma och kollade det hos sin BM o fick resultatet järnbrist.

Hoppas det går till sig!
    ja jag hade ju järnbrist med sonen också men aldrig huvudvärk. Funkar de inte med allergitabletterna så kanske jag skulle köpa järntabletter, dock sa inte min bm nått om detta även om hon vet att jag hade järnbrist med sonen. Men de ska jag absolut testa.
  • fabler

huvudvärken blev för en stund bättre när jag hämtade sonen men är nu tillbaka. Nu njuter jag och sonen av fruktsallad. Dem hade bra pris på ica på massa frukt och både jag och sonen älskar fruktsallad så nu är de tredje gången vi båda äter de på två dagar.

• fabler
    MiAmore skrev 2011-07-06 20:51:53 följande:
    ames: Åh nu blev jag sugen på fruktsallad! Vi brukar ha gräddlikör till, har du smakat det? Jätte gott! Prova det sedan efter graviditeten
    har jag aldrig testat så de ska jag försöka komma ihåg att testa nästa sommar.
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-07-07 11:34:29 följande:
    i vecka 28 med sonen hade jag gått ner 9 kg ;P så man behöver inte gå upp. gick upp 7 kg efter vecka 30 :P
    så hoppas jag de blir för mig med och inte upp 17kg som de va med sonen....
  • fabler
    curiosa skrev 2011-07-07 14:11:57 följande:
    Orättvist :P
    Jag har gått upp minst 8 kg redan (och tänker inte väga mig innan jag måste nästa gång) Men jag äter iofs en massa oxå men inet direkt fel saker men kroppen absorberar visst allt....
    jag har vägrat väga mig sen inskrivningen och tänker inte väga mig förrens nästa BM besök och då är jag i v.26 tror jag.

Huvudvärken är mycket bättre idag, en dov huvudvärk men den kan jag leva med. Den kan ju även bero på vädret som är, känns som vi behöver ett rejält åskväder här igen.
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-07-07 19:30:35 följande:
    Åh, börjar bli så sugen på att börja inhandla lite saker, men vågar inte riktigt än.
    När har ni andra tänkt börja?
    Detta är ju vårt första, så allt är ju nytt och inga sparade saker som går ärva. 
    med sonen handlade jag de första när jag hade passerat v.12 då köpte jag svin dyra rock star baby kläder. Sen handlade jag lite då och då men mest efter UL när vi hade sett att de va en kille.
Svar på tråden Januaribebis 2012