Inlägg från: Moniqe1979 |Visa alla inlägg
  • Moniqe1979

Januaribebis 2012

cabrera skrev 2011-11-18 17:06:48 följande:
    Hur känns foglossning? Har sen igår kraftig värk typ mellan benen och insidan av låren..kan knappt gå.. är det foglossning ???
    förra ggn hade jag ont på utsidan av höfterna och bak mot rumpan. men denna gång har det istället satt sig i de inre fogarna och känns ungeför som om nån kilat fast ett kvast skaft på tvären mitt emellan benen. foglossning kan kännas väldigt olika beroende på var det sätter sig...
  • Moniqe1979
    lullebo skrev 2011-11-18 19:53:19 följande:
    Då måste jag testa det. Funkar det lika bra med Finn Crisp tro?
    läs på förpackningen om de är järnberikade eller inte, de jag har från lidl innehåller både järn och folsyra samt massa andra mineraler
  • Moniqe1979

Gick och hämtade lidl kartongen "thin crisp"  där står det
    4,1mg/100 gram
    0,4 mg/bit och att det skall vara  29% av vägledande dagligt intag.

kanske funkar olika bra på olika men detta är det enda jag lagt til i kosten som annars varit "samma vanliga"  dricker ca 2 glas torpikana cloudy äppel juice om dagen (den enda jag inte får halsbränna av) och som bonus har har dessutom sluppit känna mig forstoppad så jag kommer ialalfall fortsätta tugga i mig ca 5 skivor/dag av dem...

• Moniqe1979
    Frökenolson skrev 2011-11-20 11:25:22 följande:
    Hej tjejer,
    många sidor att läsa igen då jag varit borta några dagar. 
    Måste fråga er, jag var med om något så konstigt i fredags.
    Jag var och kollade på sambon som hade ett gig och helt plötsligt känns det som en propp går och jag bli pisseblöt i trosor och genom byxan, alltså inget småsipprande som jag har haft innan även om det också då gått igenom till byxorna, dock inte lika mycket.
    Jag har inte haft mer sammandragningar än vanligt, däremot jag har ju börjat må så illa det sista...
    Jag hade varit på toa typ 2 min innan så jag tror inte att det var urin, luktade inte som det har gjort de andra gångerna utan mer unket, kanske var det urin jag vet inte men det var så himla konstigt.
    Jag har ju varit inne på gyn och fölossning innan och tyckte det kändes onödligt att åka in igen då det inte trodde det var vatten jag läckt de andra gångerna..

Är det någon av er andra som har/ har haft samma problem?
    Detkan väl inte vara slemproppen? Vet inte hur det är när den lossnar...

Äntligen är adventsveckan här och husets skall göras mysigt! Har längtat så!!   
    min slempropp var inte BLÖT utan just SLEMMIG Som segt snor ungefär och kom lite i taget under  1-2 dagar dvs inte pang bom... , tycker faktiskt du borde åka in och kolla så det inte är vatten trots allt, inte säkert man får värkar bara för att vattnet går även om det vanligen är så, och har vattnet gått bör man ju ha koll på barnet samt att man inte badar etc så det riskerar att komma in bakterier...
  • Moniqe1979
    Velociped skrev 2011-11-24 02:53:59 följande:
    Glukosbelastning om fem timmar och jag ligger vaken för att jag är så törstig!! Jag som varenda natt i mitt liv vaknat och behövt dricka känner det som om jag ska torka ihop. Löjligt problem kanske men för mig rejält plågsamt! Får inte svälja en enda klunk vatten på ytterligare sju timmar! :(
    Elakt i mitt info papper stod det att man fick dricka vatten& osötat te på kvällen innan även efter man börjat fasta sen ½-1 glas vatten på morgonen...
  • Moniqe1979
    syntetica skrev 2011-11-24 19:03:38 följande:
    En fråga, hur lyckas ni raka era små ben`? 

Gett upp och köpt weet på sprayburk. sen ahr lyckligtvis sonen en rätt hög pall till hanfatet helt i plast så sitter på den i duschen då har det gått bra att nå ner... tycker det är värre att lyckas klippa tånaglarna
  • Moniqe1979
    syntetica skrev 2011-11-24 20:10:25 följande:
    Funkar den? 
    Japp  men man bahöver ju fortfarande  "skrapa" bort skummet med en spattel så ner måste man men håller längre än att raka...  överskrider man behandlings tiden rejält (vilket man ju inte sjkall) så räcker det med att duscha bort....
  • Moniqe1979

Nån som hittat några SKÖNA bekväma gravid trosor av modell som går upp över magen som INTE kostar 180:-/par? Har kvar sen förra grav som jag köpte på lindex men nu börjar de blir riktigt riktigt slitna i resåren så skulle vilja ha ialalfall några nya par men hittar inga som "duger"

• Moniqe1979
    Someday skrev 2011-11-28 09:04:40 följande:

Har ni börjat titta på amningsbh:ar?
    Jag var ett varv på Lindex och Kappahl och känner mig superfrustrerad!! De ger ju inget stöd alls! Ser ju helt sjukt ut när man tar på sig en tröja och ser sig i spegeln.
    Kan väl tillägga att jag har ganska stora boobisar =)
    Men ändå...

Har en länk hemma till ett företag i englad som har upp till 40L och de är SUPERSKÖNA. skall unna mig ett par nya men skall erkänna att jag använt dem ända sedan sonen föddes maj 2008 och var läääääänge sedan han slutade amma... kostar bara 250:- ungefär  dessutom...
Svar på tråden Januaribebis 2012