Januaribebis 2012
Hu för att jobba natt när man är gravid... gjorde det förra ggn men slipper nog denna, skulle itne funka är aldeles för trött, iofs dygnet runt men skulle inte grejja att ställa om dygnet så nu.
v 16 nu hjälp vad fort det går!
Hu för att jobba natt när man är gravid... gjorde det förra ggn men slipper nog denna, skulle itne funka är aldeles för trött, iofs dygnet runt men skulle inte grejja att ställa om dygnet så nu.
v 16 nu hjälp vad fort det går!
gaah vad jobbigt det vart att få alltförföräldrar paketet när man redan var medlem tog jätte lång tid innan jag hittade den lilla texten om att det bara var att fylla i sitt beräknade fölossningsdatum under inställningar... men först avr jag såklart tvungen att fixa nytt lösen etc för det hade jag ju glömt sedan våren 2008...
Man KAN könsbestämma via UL ungeför runt v 13 med tur men stor riska tt de "ser fel" så tidigt, de flesta kliniker som gör köns UL vill helst att man skall vara runt v 22-23 minst för att de skall kunna ge ett SÄKERT svar.
sen finns det ju ideer om att det skulle kunna leda till fler sena aborter om barnet är av "fel kön" fördommarna säger att det skulle vara högre risk hos nysvenkar från vissa kulturer. Jag är skeptisk men samtidigt inte helt omöjligt att det skulle kunna vara så.
Sen är många säker rädda just för det där att se fel för ibland är det visst väldigt svårt att tyda
och så en krass 3e teori, tjänar inte de flesta UL kliniker rätt bra på att folk kommer och gör köns UL har för mig det var rätt dyrt att boka det privat när vi väntade samuel...
Dock är det så att ser den som gör undersökningen könet så FÅR de inte neka att säga det men de har däremot ingen skyldighet att leta/titta efter det då det ej är medicinsk interesant...
från Fass.se Ang läkemedel och graviditet. Min förste son fick tyvär inte leva pga fosterskadorsom är direkt läkemedels relaterade och då åt jag inte ens läkemedlet som gravid utan långt innan men tydligen lagras det i kroppen, både det barn jag har samt det som ligger i magen kontrolleras extra noga just av den anledningen. (det jag hade ätit var brufen en "släkting" till ipren och då långvarigt pga en skada i axlarna)
panocod
Graviditet
Långvarig behandling under graviditet kan påverka fostret. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.
Panodil
Graviditet och amning
Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.
Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats.
Går över i modersmjölk, men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Panodil under amning.
Alvedon
Graviditet
Inga kända risker vid användning under graviditet
Ipren
Graviditet
Intag av Ipren ska undvikas av kvinnor som försöker bli eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.
på Sös är det ju ialalfall så att det är normalt en barnmorska som gör ulltraljudet men det finns alltid en läkare på plats som de kallar in om de behöver "en second opinion"
Åh vad jag är glad, tillhör kroppsform något större och har fått panik tvätta och hålla tummarna att byxorna hunnit torka till dagen efter har nämligen bara haft ett par grav jeans jag kommit i (kvar sen sonen) letat febrilt i affärerna och inte hiyttat några som passat BRA (max strl 48 behöver 50) men nu har jag köpt både jeans, shorts 2 tröjjor, ett par mysbrallor samt en jacka till i vinter och allt för under 1000:- hos Bon Prix så nu skall jag fota de "nödköpta i strl 48 och kasta ut på tradera i em