Inlägg från: Moniqe1979 |Visa alla inlägg
  • Moniqe1979

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-12-18 08:26:34 följande:
    Här har det snöat lite i natt, hoppas det kommer mer under dagen.
    Igår hann jag med en hel del, bakade tre sorters julgodis, städade, handlade, ordentlig runda med hunden och lite annat fix och trix. Känns i ryggen idag :/ inte känt av den något direkt så innan.

Här i vårt landsting får man hyra en tens för 300:-/ mån. Mannen och jag tycker det låter smart så man dels kan va hemma längre när det är dags, dels ha med den in till fl och dels ha den nu när jag känner av ryggen lite. Någon som hyrt en el funderar på det?
    inte hyrt men har en egen och förespråkar det varmt. Jag är sjukskriven pga foglossning från helvetet men tack vare TENS maskinen (som till sisst vart påkopplad över 24 timmar i streck) så kunde jag igår vara med vänninna och göra det årliga julgodiset på eftermiddagen även fast sonen hade haft playdate här hemma på förmiddagen. Utan TENSen hade det ALDRIG gått utan jag hade legat och gråtit av smärta samt varit totalt utslagen idag... jag ÄLSKAR den!
  • Moniqe1979

Gäääsäsp låter som många haft det jobbigt inatt, själv har jag iofs varit hyffsad i fogarna men haft kiss race istället. vakna, ner för trappan till toa, kissa, inse att jag är JÄTTE törstig, dricka, Upp för trappan, böka och stöka efter bekväm ställning, somna och vakna igen 45 minuter senare... hjälp jag måste KIssa och så börja om från början HELA natten. så nu skall jag försöka få sova lite till, skönt att vara sjukskriven så man FÅR/Bör unna sig den lyxen.

• Moniqe1979
    roxylady skrev 2011-12-19 12:14:51 följande:
    Gud jag har som ett konstig litet tryck över bröstet.. känner mig alldeles utmattad.. brukar inte vara såhär ihållande som det är nu.. hjärtklappning har jag på det också.. trots att jag sitter still på jobbet nu.. men man är väl uppe i varv? Fler som har kontorsjobb som känner så? Jag har iofs kunder framför mig hela dagarna som kanske inte får en att slappna av på samma sätt.. vet inte var jag ska ta ivägen riktigt
    blir det bättre när du står upp/sträcker upp dig ordentligt? isåfall säkert livmodern som trycker på huvudkroppsådern (samma anledning som gör att ryggläge kan vara obekvämt)  hade jätte problem med det när jag väntade sonen och på slutet var jag flera ggr tvungen att ställa mig lixom på alla 4:a så magen fick HÄNGA ner mot golvet en stund för att få i mig syre ordentligt eftersom det kändes som jag skulle svimma annars.
  • Moniqe1979
    Sapato skrev 2011-12-19 14:28:34 följande:
    Tjejer, jag har mått galant väldigt länge nu.
    Men sen igår kväll har jag ONT och känns nästan som mensvärk i ryggen då och då.
    Har känt bebis några ggr idag så för han är det ingen fara.

Men borde jag ringa till förlossningen eller tips på vad jag ska göra?
    Vart/hur har du ONT? Mensvärks liknande känslor är ju vanligt på slutet speciellt i samband med förvärkar, pröva med värme/vete värmare/varmt bad/dusch är det "bara" övning bör det släppa av lite då.
  • Moniqe1979
    missable skrev 2011-12-19 21:59:46 följande:
    haha jag med!!!! Var tvungen och googla brunost, aldrig hört talas om det

apropå mjölk så drack jag och maken upp 1,5 l till middgen, så det var bara att åka och köpa mer
    men samlar man inte på sig vatten när man dricker så mycket???
    Snarare tvärt om man samlar mer vatten om man dricker för lite... då sparar kroppen istället.
  • Moniqe1979
    Cia80 skrev 2011-12-19 22:52:53 följande:
    En fråga till er som har barn sen innan. Hur har ni "planerat" att göra ifall förlossningen drar igång sent så att ni behöver åka in på natten?
    Min mamam kommer hit om det blir på natten och han sover ananrs är både mammam, farmor och ena äldre vänninna som sonen känner väl standby när det gäller att ta hand om honom, känns tryggt. dock hoppas jag slippa nyttja svärmor för det skulle betyda ca 15 minuter enkel resväg för oss att lämna sonen i felriktining så att säga, men kanske skall se till att ha lite kontanter hemma så kan hon ju ta en taxi hit...
  • Moniqe1979
    Tärning6 skrev 2011-12-20 16:23:52 följande:
    Härligt

Tror de e dags att ringa förlossningen men känns som att jag stör dem då..
    Har haft ont å tryck neråt mer eller mindre hela dagen å i bland späns som hela magen å de gör ont bak i ryggen vet inte om de e dags att ringa eftersom de inte riktigt ger med sig kan de vara förvärkar eller??
    När trycket neråt och sammandragningarna gör så ont att du måste stå still hålla i dig och bara fokusera på att ANDAS under tiden och det kommer regelbundet då är det dags att ringa...

man kan testa att ta ett varmt bad tex avtar det så så är det bara förvärkar ligger det kvar eller ökar så är det "på riktigt"
  • Moniqe1979
    bumbi 84 skrev 2011-12-22 11:44:31 följande:
    Ni som vet säkert hur era ligger vart känns hickan och sparkarna?? och hur ligger dom.
    min har länge legat med huvudet ner ryggen mot min vänstra sida och fötter och armar mot höger sidan. Hickan känns mest långt ner i bäckenet  och där känns även armarna som rör sig. sparkar på höger sida straxt nedanför revbenen  sen brukar rumpan kännas upp mot diafragman oxå om den  lixom "sträcker på sig"
  • Moniqe1979

Har haft ett "tryckande bowling klot" som rullat runt i bäckenet/på ljumskarna sen flera veckor tillbaka en av anledningarna till att jag är sjukskriven det gör så förbetnat ONT

Pusselbiten nej fy vad jobbigt hoppas du ialalfall har någon vän släkting eller liknande om kan hjäkpa dig med flyttandet iallafall...

Svar på tråden Januaribebis 2012