Inlägg från: Moniqe1979 |Visa alla inlägg
  • Moniqe1979

Januaribebis 2012

haha jag har hållt på nästan 2 timmar nu för att sätta ihop den jäkla plast granen inte för att det är svårt utan för att jag får sammandragningar så fort jag antingen sträcker på mig eller böjjer mig *dryyyygt* kommer vara midnatt innan den är färdig pyntad tror jag...

• Moniqe1979

hu haft en UNDERBAR men sjukt jobbig dag trots att jag inte gjort i stortsett någonting utan maken och mammam fixat det mesta så var jag HELT slut och somnade i fotöljen när de sista gästerna gått hem. idag var vi 8 till middag och ett fika sällskap som kom förbi under dagen så jag BÄVAR inför morgondagen då makens släkt kommer hit då kommer vi vara närmare 25 personer om alla är friska och krya *hilfe*

MYSIGT men jobbigt!!

• Moniqe1979

Hu här blir det garanterat ingen rea... utom möjligen om de har nån i bygghandeln men det får maken klara av själv. blåste ner en massa tegel från taket inatt och då jag har en märklig fobi mot blåst så har jag typ inte sovit någonting...  *gääääsp*

• Moniqe1979
    LillaEko skrev 2011-12-26 10:41:53 följande:
    Vill också ut på rean egentligen. 
    Men får inse att lunka runt här hemma och så någon enstaka kort promenad på 5-10 min i friska luften får räcka om dagen än.

Men ska skicka ut mannen, svärmor och den nyblivna fastern =)

Hur snabbt växer de små knytena egentligen. Funderade på om de kunde fynda någon "vårjacka" åt Stella, men vad ska man satsa på för storlek i så fall? 62 el 68?!?! Hon är ju 48 lång nu så än ser 50 kläderna aningen stora ut. 
    har för mig sonen hade strl 62 runt 3-4 månaders ålder.
  • Moniqe1979
    bebismys2011 skrev 2011-12-27 11:08:07 följande:

Börjar blir lite less, vissa dagar (typ 3 dagar i veckan kanske) är jag så oerhört trött. Kliver upp, vaknar aldrig till liv riktigt. Lägger mig på soffan där jag sover å sover å sover.. Finns som inget stopp. Blir aldrig pigg heller. Känns som man har narkolepsi. Är detta verkligen normalt?!?!?!!? Jag blir tokig. Känns ju inte så bra att ligga/sitta hela tiden heller. Å mat, går knappt att tänka på i denna sjuklighet av trötthet. 

Normalt att vara tröttare och behöva mer sömn men kan ju även bli extremt trött om man har dåliga järnvärden...
  • Moniqe1979
    roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:
    Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??
    kollade en gång i början och så för 2 veckor sedan samt idag men det pga av att blodtrycket börjat stiga dvs hon kollade inte förens hon ansåg att det fanns anledning till det....
  • Moniqe1979
    roxylady skrev 2011-12-27 16:35:03 följande:
    Moniqe1979: Så att så länge man har bra blodtryck så ska man inte behöva kolla det alltså? För det har ju alltid sett bra ut.
    typ eller jo om man har några andra symptom på UVI eller havandeskaps förgiftning så bör de ju kolla det  men har man inte det så finns det ju egentligen...
  • Moniqe1979

tvättat alla bebis grejjer i allergi vänligt tvättmedel och utan sköljmedel men det är för att jag själv ÄR tvättmedels allergiker samt min mans bror och ena syster så våra barn får ju en genetisk ökad allergi risk från 2 håll så att säga.  Anledningen till att man rekomenderar att man tvättar utan sköljmedel är att medlet delvis blir kvar i textilerna och små barn dels ligger tätt och nära samt är varma + att de gärna smakar på sin omgivning...

• Moniqe1979

c3c nu har jag iofs väldigt bra kontakt med min mamma så kan ju bara ge åsikter utefter det. Hon var med min första förlossning men av en slump, vi visste tyvär att det barnet inte skulle kommma ut levande och det hade dragit ut på tiden så hon kom in för att min då sambo skulle få chans att gå ifrån och äta lite och ja det föll sig så att hon var kvar när det väl skedde. var ett fantastiskt stöd att ha henne där.
    dock ville inte mannen att hon skulle få vara med nästa gång men gick bra med bara honom med såklart. nu denna gång skall mamma ha sonen så då passar det ju inte att ha med henne men annars ksulle jag faktiskt vilja det.

så har ni bra kontakt så fråga iallafall. eller om du har nån vänninna som förr barn som står dig nära, jag skulle ialalfall inte vilja vara ensam även om jag ju TROR att man får lite mer uppmärksamhet från BM om man inte har någon hos sig...

Svar på tråden Januaribebis 2012