Inlägg från: Moniqe1979 |Visa alla inlägg
  • Moniqe1979

Januaribebis 2012

Sunflower Sthlm skrev 2011-09-03 22:05:13 följande:
    Lillbumbin:
    Var det på just den vagnen det var 50% eller var det på andra vagnar också? Helt galet billigt ju! :) Undra om Barnens Hus någonstans i Sthlm har samma erbjudande.
    såg stora rea plakat i fönstren på barnens hus nacka i fredags men kollade inte närmare då det inte är något jag skall ha...
  • Moniqe1979

ni som tidigare fått göra glukos belastning hur har era värden varit innan det bestämdes?
    Jag är överviktig och har vikt hitler till barnmorska redan på inskrivningen sa hon att jag skulle få göra 2 st glukos belastningar denna gång. förra ggn jag var sjuk behövde jag inte göra någon för jag hade fina värden hela vägen ut så kändes så märkligt att hon kunde säga 2 st redan innan hon ens tagit de första proverna.

• Moniqe1979

gick rätt snabbt upp 8 kilo men sen har jag stått helt still de senaste 5-6 veckorna trots att jag växt rejält...
    känner mig orolig idag bebis brukar alltid vara livlig i bilen påväg till jobbet men idag har jag inte kännt av den alls. Usch hoppas det komemr ett livstecken snart..

• Moniqe1979
    Cvb skrev 2011-09-10 21:06:32 följande:
    Såå.. är det bra att ha en bröstpump inköpt utifall att eller bara för att varva med ? 
    Håller med om att amningen helt klart verkar som ett kapitel för sig ! 
    nej skulle inte köpt någon i förväg men däremot tittat ut vilken jag ev skulle vilja ha och vart den finns så man lätt kan skicka någon att handla om det krisar. min lillskrutt ratade min ena bröstvårta i början (större än den andra) så maken fick sticka iväg och köpa en pump samma dag som vi kom hem från BB så pumpande det bröstet i en vecka och ammade i princip bara från det andra sen när vi fått till tekniken och liten vuxit till sig lite så funkade det bra från båda tack vare att jag hållt igång det med pumpen...
  • Moniqe1979
    SFHelen skrev 2011-09-11 20:41:45 följande:
    Jupp jag har behövt för mängden mjölk jag haft. Läckt så himla mycket annars, och de för förbenat ont när de är för mycket i brösten med... i alla fall på mig.

Kan komma med ett råd, apotekets handpump har inte fungerar sådär super bra på mig... gjort mest ont. Elektrisk har fungerat best på mig. Är så himla olika och de är också helt till vilken prisklass man vill lägga sig i med. Jag håller på och kollar ur nå elektrisk eller ordentlig handpumt (ej apotekets för 99   
    Ni som har förmånen att få mängder med mjölk glöm inte att man kan sälja mjölk till nästan alla sjukhus
    till prematur barn.  då kan man själv tjäna ett par kronor extra samtidigt som man gör en välgärning som de små tjänar på...
  • Moniqe1979

Västeråsmamman du frågade om snitt. jag har blivit förvarnad om risk för snitt då jag just nu har föreliggande moderkaka, men hoppas VERKLIGEN att de ser att den flyttat på sig i v 32 när vi skall på en ny kontroll pga av det, Tycker det är bra att snitt finns när det behövs men vill helst få föda vaginalt igen men måste jag så måste jag helt enkelt...

• Moniqe1979
    Sapato skrev 2011-10-04 12:00:33 följande:
    Måste man skicka in inkomstuppgifter med andra barnet? Jag menar min SGI är väl samma jag får när jag tar TFP?
    jag fick ut papper som löne kontoret skulle fylla i så har skickat in nya, men iofs är sonen 3 år och har inte orkat engagera mig i att ändra min inkomst sen jag var hemma med honom har ju fått några kr i löneökning sedan dess
  • Moniqe1979

hade lille mannen i baby björn under en "gigantisk" jacka när han var mindre funkade till ca 5 månaders ålder sen blev det för klumpigt men FINNS ju jackor anpassade just för sele oxå...

• Moniqe1979

skriver inte ofta i tråden för hinner inte med att läsa allt men vill tipsa dem som har sjunkande HB om thin crips från lidl. en karton kostar 10:- och på 3 skivor får man i sig sitt dagliga behov av järn samtidigt som det är bra fibrer för magen, lite syrliga i smaken men funkar att gå och småtugga på som typ "mellis" på jobbet utan smör eller nånting på. gick från 97 till 126 på 3 veckor utan en enda järntablett... (äter ca 5 skivor om dagen)

• Moniqe1979
    got2b skrev 2011-11-18 12:19:54 följande:
    Här gör alla glukosbelastning verkar det som. När jag gjorde min skulle jag fasta från midnatt och vara där kl 8. Inga tester togs innan äckeldrickan skulle ner. Satt där och mådde skit i typ två timmar sen togs ett stick i fingret. Hade 4 i värde då.
    Vad konstigt att de inte tog nått stick i fingret innan det SKA de ju göra så de har ett  "före och efter värde" samt till mig sa dem att hade man under 2.0 innan så kan de inte göra testet (jag hade 5,1 innan och 7,2 efter vilket ansågs som bra
Svar på tråden Januaribebis 2012