Inlägg från: Moniqe1979 |Visa alla inlägg
  • Moniqe1979

Januaribebis 2012

elingabriella skrev 2011-11-28 10:20:40 följande:
    Nu har vi varit på ultraljud (är i vecka 32+2). Vår bebis är tydligen väldigt liten så vi ska tillbaka om tre veckor igen. Han väger 1659 och fick en beräknad BF vikt på 2700 gram enligt kurvan. Det känns ju jättelite?  
    fick ni inget % tal i förhållande till medel? Vi var på TUL 32+0 och fick en uppskattad vikt på nästan 1900 gram och det var visst väldigt "medel" 0,03% avikelse eller nått sånt så låter som er bebis är lite liten ja, hoppas h*n växer på sig innan det är dags att komma ut.
  • Moniqe1979
    curiosa skrev 2011-11-28 10:36:31 följande:
    Jag köpte en på ullared för 99kr, den har typ inget stöd alls men väldigt skön att ha på sig. jag har stl 90e i dagsläget och det kommer ju verkligen inte att bli mindre!

Kan ju säga att i början ialalfall när det rinner till VILL man inte ha för MYCKET stöd... det gör ont ont ont  då
  • Moniqe1979
    Someday skrev 2011-11-28 09:04:40 följande:

Har ni börjat titta på amningsbh:ar?
    Jag var ett varv på Lindex och Kappahl och känner mig superfrustrerad!! De ger ju inget stöd alls! Ser ju helt sjukt ut när man tar på sig en tröja och ser sig i spegeln.
    Kan väl tillägga att jag har ganska stora boobisar =)
    Men ändå...

www.thematernityshop.co.uk/40_l_nursing_bras.htm 40 motsvarar 90 i "våra" storlekar...
  • Moniqe1979
    Velociped skrev 2011-11-30 10:24:31 följande:
    Nu har vi skrivit på papper så att min sambo får  bli pappa/kommer ha vårdnaden när skrutten föds. Känns skönt att ha det gjort, särskilt OM det händer mig något. :)

Vart i landet bor du? Vi försökte få skriva papper innan sonen  föddes men fick blankt NEJ till det i nacka komun fick absolut inte göra det inann barnet var fött enligt dem. lite nyfiken på varför det är så olika på olika ställen... för menar man VILL ju ha det klart så inte barnet står skyddslöst OM det skulle hända nått, denna gång är vi gifta så blir ju automatiskt nu...
  • Moniqe1979
    Ms J skrev 2011-12-08 13:43:11 följande:
    Har pratat med bm och fått tid till läkaren på lördag som förhoppningsvis sjukskriver mig resterande 50%. Kan även säga att jag har en otroligt snäll och förstående chef. Hon har fixat så jag kan med gott samvete vara hemma. Vet att det är hennes jobb men hon är så snäll och förstående. Även bm är super. Tiden hon ordnade till mig är under läkarens akutjourtid. Ringde och donade massor för att få till det. Skulle jag vänta till nästa lediga tid hade jag fått vänta tills 19 januari!
    Hopplöst att det är så ont om tider till läkare etc. jag fick "bara" vänta 8 dagar på min tid jag hade igår. då blev jag ju sjukskriven men ordinerades även att kontakta en sjukgymnast, ringt de 7 närmsta mottagningarna idag och första lediga tid är 3 dagar efter BF och det känns ju lite meningslöst... skall ringa MVC igen imorgon och se om de har någon annan väg att gå...
  • Moniqe1979
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-11 10:18:50 följande:
    Hur mycket brickanyl har de rätt att ge en?
    Fick min 4e dos i natt! Spruta!
    Åkte in- blodet kom från tappen o den hade minskat, vet dock inte måttet nu!
    Sammandragningarna var starka o ökade i styrka runt halv ett :(

Slemmis hade försvunnit en del , vet att de inte behöver betyda något. Men tankarna går igång ändå!

Nu är det baaara 21 dagar tills de är fritt fram o titta ut!
    Nu när ja vaknade så är de blött i sängen :o inte mycket men de är det!
    O de känns som att även om ja torkar mig mellan benen så är jag blöt ändå ... Hmm
    Låter som läge att RINGA IGEN. drygt men inte alls omöjligt att det är vatten du börjat läcka låter ju onekligen som din kropp VILL sätta igång det hela trots att läkarna gör vad de kan (brikanyl) för att liten skall få "bakas färdigt"
  • Moniqe1979
    Alltochinget skrev 2011-12-15 18:39:51 följande:
    Jag fattar ingenting av försäkringskassans djungel! Min sambo måste ju skicka in ett anställningsintyg. Men vad ska stå där egentligen?
    Min man ringde fk och s att han ville ha ut de blanketter som behövs för att lämna in inkomst uppgifter för föräldraledighet. då fick han ut ett papper som hans arbetsgivare skulle fylla i. annars kontaktar man sin arbetsgivare7löönekontor och säger just det att man behöver ett anställningsintyg de BÖR veta hur ett sådnt skall vara utformat.
  • Moniqe1979
    ccecy skrev 2011-12-16 10:02:42 följande:

Hur är det med era hungerskänslor  nu mot slutet ? är ni hungriare eller har ni mindre aptit  ?  själv känner jag min nästan aldrig hungrig sen äter ja, o så blir jag mätt direkt och börjar må illa, känns jobbigt

så har jag HAFT det, men nu när magen har börjat sjunka rätt rejält så känner jag mig snarae konstant hungrig istället, ok får inte ner några stora portioner direkt men hungrig hungrig hungrig!
  • Moniqe1979
    ccecy skrev 2011-12-16 14:08:40 följande:
    Då hoppas ja den sjunker snart :) så de blir lite bättre :)  vilken vecka började din mage sjunka ? :)
    började märkas  tydligt under ve 36 (35+) och nu 36+3 så har den sjunkit rejält...
Svar på tråden Januaribebis 2012