Inlägg från: Moniqe1979 |Visa alla inlägg
  • Moniqe1979

Januaribebis 2012

*pust* Precis över levt en solvarm dag på grönan med foglossning utan desslike *phuw* ont nu men var en kanon mysig dag både min 3 åring och hans kompis verkade njuta till fullo av det de fick åka och "spela" synd bara att så mycket tid försvinner på att köa...

• Moniqe1979

*pust pust* Igår var jag till vätsterås på pärlträff  =2 timmar i bilen sen sitta och pyssla/pärla mellan 11:00-24:00 sen köra hem igen mina fötter svullnade upp så illa så en söm sprack i skorna fy vad obehagligt det är, hoppas att jag kommer orka med nästa månads träff men sen vette sjutton om man orkar med, kanske om vi som åjker från sthlm hittar någon annan som Kör för hemresan var verkligen jobbig.

Imorgon åker vi till Muminland med vår 3 åring någon som varit där?

• Moniqe1979

Lycka till alla som skall på Ul de närmsta dagrna!
    vi har vårat RUL den 8/8 sen ytterligare ett riktat UL med fokus på hjärtat den 18/8 Längtar med viss bävan men har ju dock sett ett levande troligen friskt litet knyte i v 12 så bör ju gå bra

Imorgon blir det MINST en virgin frozen strawberry daiquiri på båten till finland åh vad mysigt det skall bli!

• Moniqe1979
    doriah skrev 2011-07-31 20:50:00 följande:
    Vi ska också till Finland & Muminlandet Åker i morgon kväll - du får hålla utkik efter en tjockmagad mamma med en 5 1/2-åring och en 2 1/2-åring och en stor, långhårig man...då är det jag!
    kul åker oxå på kvällen med en silja båt.  jag hoppas helt ärligt få stanna på hotellet dag 2 och unnan mig en spa behandling av benen istället för mumin parken men men det visar sig om det blir så *hihi*
  • Moniqe1979
    Västeråsmamman skrev 2011-08-04 15:56:36 följande:
    Är det någon i stockholmstrakten som funderar på att göra ul på tittut? Blev lite avis när jag såg den fina 3d bilden som ngn lade upp igår. Mina bilder är så suddiga..
    vi har inte bestämt oss för hur vi skall göra denna gång, men gjorde ett 3d/4d där med sonen och kändes ju som det var Sjukt värt pengarna då... men i ärlighetens namn har man inte direkt tittat på vare sig bilderna, cd:n eller dvd:n vi fick med oss därifrån efter det att han kom ut (visade blivande mor å farföräldrar etc direkt efter besöket dock)  får vi INTE veta könet vid något av de 2 ultraljud vi har inbokade här i augusti blir det nog ett besökpå tittut men inte "lyx" kitet denna gång tror jag.
  • Moniqe1979

jag hade jätte problem sisst med trött/ond rygg och speciellt när jag gått eller setat länge fick enorm hjälp av en såkallad stödgördel typ den översta www.minimundus.se/body_mamma/ivantanstider.htm%20Belt
    faktiskt refdan börjat ta fram dem igen om jag vet att jag skall vara "elak" mot ryggen e n hel dag. skönt med extra stöd och syns inte genom kläderna.

en liten pinsam fråga är det någon som reagerat på att ni börjat lukta annorlunda/illa ? jag tycker jag luktar strakt både från underliv och under armarna och det även direkt efter att jag kliver ur duschen efter använt tvål etc precis som alltid. vet att jag tyckte att urinet luktade starkt förra ggn jag var gravid men nu tycker jag att jag luktar ÄCKLIGT precis hela tiden och inte hjälper duschtvål elelr deo stanken tränger igenom iallafall

• Moniqe1979

minelli ja den för 109, köpte mina på barnens hus men det är samma produkt ialalfall.

Svamp är det INTE som luktar det har jag haft tidigare (varenda gång jag fått antibiotika sen jag var 11 år INTE kul)  så det känner jag igen, googlat lite och verkar ju tyvär vara NORMALT *suck* vad mycket obehagliga saker som "bara är helt normala" men ändock kan vara skit jobbiga när man är gravid man kan råka ut för.

det där med järnvärde, nu mera tar de ju 2 prov ett i fingret som visr hur mycket man har i blodet just NU hade 134 på inskrivningen vilket anses vara BRA

men det andra som tas i armen som mäter hur mycket man har i kroppens depåer /reserver  anges i 2 siffrigt jag hade 11 och det var tydligen uruselt så blev beordrad tabletter redan i v 8 då (vilket jag IOFS struntat i men laggt in mer järn i min kost istället) vet dock inte vad man BÖR ha...

• Moniqe1979

Rul även för min del kl 8:30 så vi har precis varit och lämnat 3åringen hos farmor över natten så ialalfall han får sovmorgon (vi har semester) sjukt nervös var ju på RUL man upptäkte att vårat första barn inte var friskt och även fast man tittat på lilla knotten i magen en gång var den ju ändå för LITEN då för att se mer detaljerat... dock KÄNNS det som det kommer gå bra (mår som med samuel inte som jag gjorde med Tristan som var sjuk)

Hoppas de vill avslöja könet redan imorgon så vi slipper boka in ett 4e ultraljud bara för den sakens skull för jag SKA bara veta, viktigt för mig att veta så mycket det bara går om barnet i magen för att hålla mina nerver lugna.

• Moniqe1979

har aldrig sett någon större stol än just baby skydd med bas, de större stolarna bär man ju inte omkring barnet i så som man gör med baby skyddet utan de är ju mer "fast monterade" i bilen.

• Moniqe1979

ja vi kunde verkligen inte ha baby skyddet upp till 13 kilo... för det har vår 3 åring aldeles nyss passerat (väger NU 14.1 kilo).... vi bytte till "vanlig" stol när han var runt 6-7 månader gammal för att jag ändå inte orkade bära honom i baby skyddet längre och han visade tydliga tecken på att vilja sitta upp mer än "sligga" som man gör i baby skyddet. samt att det kändes så trångt i det då det hade blividags för overall utomhus...

Svar på tråden Januaribebis 2012