Inlägg från: Moniqe1979 |Visa alla inlägg
  • Moniqe1979

Januaribebis 2012

Precis hemkommen från RUL *pust* bebisen såg ut att må aldeles prima men ville inte vara medgörlig för 5 öre for runt som en tok och bara vände ryggen till så fick inga vidare bra bilder med hem tyvär, fick däremot en viss risk för "föreliggande moderkaka" dvs att moderkakan just nu ligger för utgången men troligast är att den glider uppåt  när livmodern växer annars blir det tyvär snitt blir ialalfall återbesök i v 32 för att se hur det utvecklat sig.

vart både en sköterska och en läkare som kollade igenom och båda försökte få se könet men liten knep med benen men de gav sig ändå på att gissa och tippade då på att det är en tjej i magen men att vi inte skulle ta det som ett säkert besked. kändes lite märkligt var väldigt inställd på att det skulle bli en kille till hade lixom en känsla av att vi bara kunde göra pojkar...

• Moniqe1979
    nya mamman skrev 2011-08-08 10:13:46 följande:
    Så hade jag sist med tösen men den flyttade sig och utgången va vidöppen till sist =)
    Vad skönt lät som det vanligen löste sig så men inte riktigt alltid, håller ju verkligen tummarna för att skrället flyttar på sig, vill ju ine bli snittad utan vill helst uppleva en vanlig förlossning till, har föravsikt att försöka klara mig utan EDA den här ggn men lämnar ändå alla dörrar öppna så får man ta det som de kommer.
  • Moniqe1979

ntf.se/konsument/barnibil/default22260.asp en rätt bra "checklista" om man funerar på begagnat skydd osv, där står det ca 10 år men att skyddet ej bör vara mer än 5 år gammalt när det tas i bruk av ett nytt barn lite motsägelsefullt kanske men de kanske även menar de större stolarna som barnen sitetr i till ca 4 års åldern...

• Moniqe1979
    minneli skrev 2011-08-08 13:16:13 följande:
    Nu är vi tillbaka från rul och det gick åt helvete. Kommer förmodligen lämna den här tråden. Det var alldeles för lite fostervatten och bla bla bla. Orkar inte skriva allt nu men vi måste åka till trondheim imorgon för en second opinion. Fick nytt bf datum, 8 jan, mammas födelsedag. Men det är ju typ 1% chans att det kommer ske. Kurator och allt är redan inkopplat. Och jag kommer troligtvis få föda fram bäbisen på typ fredag. Vet inte riktigt vart jag ska vägen nu.
    Åh nej minelli beklagar det besked ni fått och håller alla tummar för att  de i trondheim skall säga att nej allt är bra. Vet ju själv hur Kaotiskt livet blir efter ett besked som erat fick dåliga besked vid RUL första ggn jag var gravid och den gossen fick lämna oss i v 20+2, man tror det inte när man är mitt uppe i det, men man överlever, man lär sig med tiden att leva med sorgen och saknaden efter det barn som inte fick stanna kvar. många kramar till er Pm:a mig om du vill prata med någon som genomgått hela cirkusen med extra kontroller sömnlöshet oro mm men som sagt jag önskar verkligen att det finns en framtid för erat frö i magen!
  • Moniqe1979

funkar det med fil för att få magen i balans igen? provade både niferex hemofer och någon annan tablett som hette nått på D men inget funkade sisst jag var gravid blev till att äta blodpudding med apelsin joiice till minst en gång i veckan *blä* men funkade. borde börjat med tabletter även denna gång men har lixom inte kunnat komma mig för att börja magen är ju kass som det är.  funderar där över filen men mjölk produkter skall ju vara hämmande för järnupptaget så känns ändå sisådär..

Minelli både mina och makens tankar går till er idag, håller tummarna!

• Moniqe1979

leia var bor du som fick blöjjor med från BB? här (sös sthlm 2008) fick man att använda under vistelsetiden men de vaktade noga på så man inte "norpade" med några hem... däremot "mamma blöjjor" de där gigantiska bidnorna var ok att ta med ett gäng.

• Moniqe1979
    Carolaj83 skrev 2011-08-10 14:26:03 följande:
    lillbumbin-uch vad jobbigt

cabrera-grattis

har lite funderingar, var ju på rul för en vecka sedan och ska dit igen på onsdag, pga att dom ville kolla moderkakan eftersom den låg förlångt ner+ titta noggranare på hjärtat eftersom de var lite väl tidigt.....så igår fick jag en lapp därifrån med tid 28 sept, ringde o kollade om jag verkligen skulle gå på dessa 2 tider....jo de skulle ja då dom ville kolla mer på blodflödet????????

dom har sagt att jag ska vara lugn o att allt är normalt, men jag har då inte gjort 3 ul med mina andra 2, så det känns ju som de är något som inte stämmer, eller???????    

jag hade ju oxå moderkakan för långt ner och de sa att jag kommer få en kallelse i v 32 troligen runt fösta veckan i november för att kolla om moderkakan glidit upp något...
  • Moniqe1979
    Västeråsmamman skrev 2011-08-10 18:19:46 följande:
    Har ni många cravings just nu? Här är det sushi och stark mat med röd chili som jag i normalfallet knappt kan äta pga halsbränna men nu inga problem.
    pasta med riven ost ketchup och en klick smör till helst inget kött eller så till. annars är frukt och grönsaker godare än vanligt och likaså färsk joice.
  • Moniqe1979
    GoodEnough mom skrev 2011-08-10 22:55:29 följande:
    Ah.. Ja men så är det säkert. Hade varit konstigt annars :) Men vilket är det man ska försöka undvika då? Nu äter jag bara klorna och rumpan.. Är det mycket smör/fett på de delarna?

Då festar jag till det med kräftor och alkoholfri cider på fredag med sambon (vi är barnlediga) och sedan får suget efter kräftor vila till efter förlossningen. Bara ifall ifall :D 
    Smöret sitter i huvudet  under "huven" så att säga.. lite krämigt gulaktigt...
Svar på tråden Januaribebis 2012