• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Har också läst om det där.. man undrar ju om det verkligen är sant.. Borde ju inte vara så?? Tänker också på att människan fött barn sedan urminnes tider utan att det varit nån fara vilken sida de sovit på egentligen.. Men man har ju själv tänkt på det också.. och ligger mest på vänster. Man är nog bara skrockfull kanske??

• Syoss

Jag har också läst något om det där.. men ända sedan jag blev gravid har jag inte kunnat sova på något annat sätt än på höger sida. Har försökt på vänster sida men det går verkligen inte.
    Jag sover på det sätt som passar mig bäst och både jag och bebis mår bra så jag oroar mig inte :) 

• Velociped

Angående att sova på en viss sida så frågade jag min bm om det redan för flera månader sedan (strax efter att den stora studien kommit ut i media)... hon sa att det finns en viss logik med resultatt, särskilt vad gäller att ligga på rygg, då man - när bebis/livmoder börjar bli tunga, riskerar att få vissa blodbanor i kläm. Men hon sa även att detta känner så klart också mamman av och ligger således inte frivilligt, länge på rygg...

Höger sida uttalade hon sig inte om men sa att om man hade en jobbig förlossning så brukade man rekommendera mamman att ligga på vänster sida - då detta helt enkelt underlättade för bebisen...

Nu är det ju, som vi alla vet, olika bud beroende på vilken bm man träffar... men jag känner mig ändå ganska trygg med att försöka ligga på vänster sida, hamnar jag på höger så gör det inget - jag pendlar ändå mellan sidorna under natten, och precis som hon säger kan jag numer inte ligga särskilt länge på rygg. 

• zatori

Vecka 29 idag! (28+0)

Har varit på besök hos barnmorskan. idag låg blodtrycket på 130/65, hjärtljuden 154 och sf-måttet var 27.

Angående det där med höger respektive vänster sida så tror jag inte man ska lägga alltför mycket energi på att oroa sig över det. Jag somnar oftast på vänster sida, men snurrar som en jojo i sängen hela natten och ligger både på höger sida och på rygg och det känns inte alls konstigt och så länge det inte gör det tänker jag fortsätta med det. :)

• Sapato

Paet: Står er också i vardagsrummet
    Min är precis lika med mugghållare och allt, hihi

• Ms J

Hej tjejer! Jag måste fråga er, har era magar ändrats i höjd så att säga? Min har varit cirka 3 fingrar från solar plexus, nu idag kan jag gott och väl få plats med en hel hand emellan. Trycker på nedåt men så länge sammandragningarna inte kommer med jämna mellanrum behövde jag inte oroa mig. Tänkte bara höra om någon annan känner igen sig. Jag är nu 27+3 tror jag.

• roxylady
    Sapato skrev 2011-10-31 16:09:29 följande:
    Paet: Står er också i vardagsrummet
    Min är precis lika med mugghållare och allt, hihi
    Hihi ja det gör den Cool Den är ju så fin så måste ju ha den framme så man kan begrunda den lite ;) *fniss*. Ja mugghållare är ju ett måste! Hahahahaha! Min sambo tycker jag är jättelöjlig! Men han erkände faktiskt senare att det kan vara skönt att slippa böja sig ned varje gång man vill ha vattenflaskan eller liknande ;) Plus att man inte tar upp annan plats i skötväskan också :)
  • shadowstorm

Är det nån mer som har extrema pulsökningar? Mitt hjärta slår så extremt snabbt och det känns som det nära på ska explodera ur bröstet på mig.....

• fabler

Jag har gått upp 13kg konstaterade jag igår... så de ser mörkt ut att hålla sig till 17kg denna gång, men man vet ju aldrig.

sen de där med att sova på vänstersida så har jag inte läst studien (verkar va dålig på att läsa och kolla på program som berör graviditet) men jag sover alltid i första hand på vänster sida så de passar mig bra. Är bara när sonen vill ligga och kramas eller vill att jag ska va vänd mot han som jag ligger på höger sida.

Idag har jag haft en full späckad dag på jobbet men kanon bra så jag är nöjd. Fått mycket positiv respons från personal  och sånt är alltid roligt.

Igår köpte vi skötväska till sambon och idag kom min skötväska hem och jag är så nöjd. Har köpt denna

elias är världens sötaste!!!