• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar
    shadowstorm skrev 2011-10-31 18:34:46 följande:
    Är det nån mer som har extrema pulsökningar? Mitt hjärta slår så extremt snabbt och det känns som det nära på ska explodera ur bröstet på mig.....
    jag har! Ibland ligger jag inte allt för långt efter bebisens puls - slår snabbt som 17 emellanåt. Speciellt nu när jag varit förkyld oxå. Känner av extra slag - tror jag det är - känns som om hjärtat slår på basen i kroppen då o då (skum känsla) men jag mår ju inte dåligt och har inte ont så jag har bara låtit det vara. BM hör ju hjärtslagen när hon tar blodtrycket så hade de varit alltför märkliga hade hon väl reagerat.
  • LillaEko

Hmm, nu blir jag nyfiken. Vad är det för studie?
    Somnar ju halvsnett på mage på vänster håll men vaknar oftast på rygg.
    Varför ska man ligga just på vänster sida?

Fick hem amningskudden jag köpt på Ebay idag :) mysigt

• missable

Jag sover på alla håll och kanter... på rygg, mage, höger och vänster sida... är en helikopter i sängen, maken trodde han kunde få lugn och ro nu när magen är så stor och att jag därmed skulle kunna sova lite mer stilla, men icke! 

• Prinzessan

Ja jag vänder å vrider på mej med hela tiden. Då vaknar bäbis å sparkar när jag byter sida. Men jag blir så stel i ryggen av att ligga i samma ställning länge.

• missable

Måste bara säga att jag älskar tradera!! Fyndade en ny jeanstunika till lillflickan i magen och ett par jeans i str 68 för 2 kr =)

• nya mamman
    LillaEko skrev 2011-10-31 19:17:55 följande:
    Hmm, nu blir jag nyfiken. Vad är det för studie?
    Somnar ju halvsnett på mage på vänster håll men vaknar oftast på rygg.
    Varför ska man ligga just på vänster sida?

Fick hem amningskudden jag köpt på Ebay idag :) mysigt
    Googla sova på vä sida gravid typ =)
  • Snusmumriken80
    shadowstorm skrev 2011-10-31 18:34:46 följande:
    Är det nån mer som har extrema pulsökningar? Mitt hjärta slår så extremt snabbt och det känns som det nära på ska explodera ur bröstet på mig.....

Jag är sjukskriven bl.a. för det. Behöver bara ställa mig upp så far d iväg. Ska vila vila vila, säger de

Sover precis som jag känner för, har alltid gjort, antingen på höger eller vänster sida, går inte att ligga på varken mage eller rygg.

Har gått upp 18kg nu      
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Alltochinget

Ser att ni pratat om vikt. Hos barnmorskan senast i vecka 26 hade jag gått upp 4 kg. Hoppas inte jag ska gå upp alltför mycket. Har en inre personlig gräns på 10 kg men det vet man ju aldrig. Det viktigaste är att bebis mår bra :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-10-31 20:23:25 följande:
    Ser att ni pratat om vikt. Hos barnmorskan senast i vecka 26 hade jag gått upp 4 kg. Hoppas inte jag ska gå upp alltför mycket. Har en inre personlig gräns på 10 kg men det vet man ju aldrig. Det viktigaste är att bebis mår bra :)
    Jag har gått upp 10kg och är väldigt liten annars så det är jätteolika :)
  • PrickenoGrodan

Idag var jag hos BM och är så besviken. Hon kollade sockret, blodtryck, hjärtljud och sf-mått. När hon gjort det sa hon bara ja, det var allt för idag, tog max 10 min. Inte något prat om jag hade några funderingar. Hur har det varit för er vid besök runt v.29? Förra graviditeten pratade vi jättemycket (annan bm än nu).