• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Skåne85

Min kille reagerar inte på kallt men varm mat får igång honom ordentligt, haha ganska jobbigt när man äter kvällsmaten ibland ;)

• roxylady

LillaEko: det tror jag absolut! Bara man känner av bebis och att h*n svarar har jag fått höra är ett bra tecken i alla fall!

Ja samma här! Men det har varit ett par dagar två ggr utspritt senaste månaden som han varit lugnare. Men sen kommit igång igen. Min BM berättade att de sover till 85-95% om dygnet.

Men har man inte känt svar alls så ska man ju ringa. Bästa är att gå på inre känslan. Men nu när du fått svar från bebis så slappnar du säkert av och h*n sätter igång igen!

• Jämthund

Usch, vilka jobbiga nätter jag börjat få. Måste sluta äta mat efter klockan åtta på kvällarna. Jag håller på att spy om nätterna och det är riktigt jobbigt... Det känns som att äter jag för sent så hinner inte maten sjunka ordentligt och lägger jag mig då så kommer den upp igen. Särskilt om man blandar med lite bubbeldricka (ursäkta informationen). Löjligt jag vet men inte en chans att jag dricker vanligt vatten istället. Dessutom kan jag inte dricka varken gul eller röd saft för halsbrännans skull..... Vilka problem. Någon ställde frågan om det tog lång tid att bli gravid.. Jag satte in en spiral i mitten av december 2010. Efter blödningar dagligen så plockade vi ut den mitten av april 2011. Blödde nog i fjorton dagar efter det och såfort det var bra körde vi på... Kan väl ha tagit ett par dagar eller så innan det var något som fastnade där inne..tror att bm räknade med att vi blev gravida någon av dem sista dagarna i april. Jag hade nog räknat med att bli gravid någon gång sent under sommaren men ack så fort det gick:)

• Serendipitet
    LillaEko: Min BM som jag fick på SMVC när jag kontrollerade minskade fosterrörelser sa att man skulle känna 10 gånger om dagen iallafall och gjorde jag inte det skulle jag återkomma samt om känslan var fel - för då skulle jag lita på den.

Oftast är det dock ingen fara utan bebis kan vara trött trots att det är deras orginaltid att busa runt men oroar man sig skulle man börja räkna och gärna ta det lugnt - vila för då känner man lättare alla rörelserna. Hon pratade även om riktigt kall läsk om man var orolig..
  • Alltochinget

Vi blev gravida på första försöket. Var så orolig innan och hade iaf räknat med att åtminstonde gå hela sommaren obefruktad men ickesanicke! Vissa har tur :) och jag är så otroligt tacksam såhär långt. Ser också på Drömmen om ett barn och lider och glädjs med dem :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Cia80

Jag vågar nog inte skriva vår historia här. Men jag kan säga så mycket som att vi inte haft några problem och det är jag väldigt glad över.

• Jämthund

Just det.. Kom på en fråga. Hur är det där med magmusklerna när man blir gravid? Kommer dem att dela på sig eller gör dem kanske inte det? Varför gör dem det och när i sådana fall? kännde mig som ett frågvist barn där... Min mage ser ut som ett tält när jag skrattar eller sätter mig upp. Magmusklerna är defenetivt kvar där dem brukar. Jätteroligt ser det ut iaf.

• solala

Ja min mage ser ut som en kon nästan när jag skrattar, hostar eller reser mig när jag lutar mig mot ryggen. Ser tokroligt ut.

• curiosa

Vår historia är sådan att vi skulle inte ha barn, jag har två sen innan och tyckte att jag var klar.
    Åt ppiller men ändå så blev det så här vilket jag nu är glad för men det har varit en berg o dalbana minst sagt.