• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    minjalin skrev 2011-11-03 19:15:31 följande:
    Precis. Ingen idé att stressa upp sig. Folk älskar att berätta om sina mardrömsförlossningar, men drömförlossningarna får man sällan höra talas om ;) Jo det hoppas jag med. Tar en kvart ungefär med bilen till sjukhuset så det är inte så långt, men ska ju fixa barnvakt och så också. Men i värsta fall får ju han följa med så får mina föräldrar hämta honom på sjukhuset men sätter det igång mitt i natten är jag inte så pigg på att släpa upp honom mitt i natten. Men förhoppningsvis förvarnar det lite som det gjorde sist.
    jag hoppas verkligen att man slipper alla snöstormar och sånt sedan närmare BF, har 100km till sjukhuset här, så de tar ju sitt lilla tag de med :p o är de dåligt väder är de ju inte mycke roligare :) man får hoppas på det bästa :D
  • minjalin
    Jämthund skrev 2011-11-04 08:58:44 följande:
    Just det.. Kom på en fråga. Hur är det där med magmusklerna när man blir gravid? Kommer dem att dela på sig eller gör dem kanske inte det? Varför gör dem det och när i sådana fall? kännde mig som ett frågvist barn där... Min mage ser ut som ett tält när jag skrattar eller sätter mig upp. Magmusklerna är defenetivt kvar där dem brukar. Jätteroligt ser det ut iaf.
    Min mage får som en toppig kant längs mitten när jag gör en halv situps eller så om jag ska ta mig upp ur sängen eller soffan. Antar att det läcker ut där dom är delade för man kan kolla om dom är delade genom att ligga på golvet och göra en halv situps. Samtidigt som man gör det så känner man med fingrarna i mitten av magen och ser hur många fingrar i bredd man får ner. Jag får ner 3 stycken nu så mina är helt klart delade. När jag började känna efter att jag fött sonen så kunde jag precis få 2 fingrar i bredd och sen minskade det till knappt ett finger, men helt ihop blev dom aldrig (vet inte om dom ska vara helt ihop för min sambo har också ett mellanrum mellan sina så lite har man kanske alltid)
  • roxylady

Leia: nä tror inte att de ska sitta ihop precis helt heller. Litet litet mellanrum ska det nog vara! På den tiden jag tränade och tävlade inom ridsporten aktivt så hade jag magrutor och då kunde man se att de inte satt ihop helt och hållet utan det var en litet mellanrum men inte mkt såklart!

• fair

Vi blev gravida på första försöket, trodde knappt på det för med dottern tog det 9 månader. Känner mig väldigt lyckligt lottad! V.30+0 idag

• Wicky81
    minjalin skrev 2011-11-03 20:01:42 följande:
    Usch, så ont har inte jag haft så jag ska inte klaga :P

Okej. Blir nog lätt så när man har en tjej, att man köper så mycket tjejiga kläder. Med pojkar är de könsneutrala kläderna roligare än de pojkiga kläderna. Eller i alla fall enligt min åsikt så vi har mest könsneutrala kläder. Men nu när jag snart får börja handla på pojkavdelningen istället för babyavdelningen så är det svårare för då är det mesta pojkigt. Han är ganska liten för sin ålder så han har fortfarande 86 i kläder men snart blir det ju 92. Sen har vi kvar babyskydd och vagn och så sen sonen eftersom det inte var så längesen han föddes.

Oj, vad jobbigt att kämpa så. Ska läsa nån dag :) Fick ni kämpa lika länge med dottern? Följer den dokumentärserien på trean som handlar om par som har svårt att få barn.
    Skönt när man har det mesta så man slipper stressen över att införskaffa allt. Då har man ju redan det mesta.
    Jag gjorde ju så att jag gav ju bort allt till gubben syrra (hon fick barn i april i år) för jag ansåg att här blir det ju inga barn endå....Och vad händer??! Så här stod vi först och hade lånat ut allt så det blev lite panik :D Men det fixade sig endå som tur var. Vagnen fick vi tillbaka då dom fixa en ny, sängen fick dom behålla så köpte vi en på blocket osv....

Ja det har tagit psykiskt i allafall på mig. Har tyckt det var jättejobbigt....gubben har varit mer avslappnad om det hela vilket på ett sätt oxå varit väldigt frustrerande för mig.
    Men det gick till en gräns som sagt då jag bara tänkte att nä nu skiter jag i allt, jag orkar inte.....Så det här med att man ska "sluta tänka på det" som alla sa åt mig (vilket irriterade mig till max, för det är inte så jävla enkelt att bara slappna av och sluta tänka på det) kanske endå på ett vis stämmer.....
    Det blir ju som en besatthet till slut....att varje månad ha stenkoll på mens, ÄL ja ALLT, man inbillar sig symtom osv...och så är det inget endå, och man blev lika besviken VARJE gång.....
    Så nu när jag plussa så jag fattade ju inte...trodde det var ett skämt, att jag gjort nått fel med testet. Och även nu när jag varit på två UL, magen växer och han sparkar så känns det fortfarande så overkligt allting
  • Cia80
    Tärning6 skrev 2011-11-04 12:14:17 följande:
    Så vad ska alla göra i dag?? och i helgen för den delen

Jag ska jobba min sista helg på ett bra tag framöver. Känns faktiskt riktigt bra
  • Cia80
    Tärning6 skrev 2011-11-04 12:30:43 följande:
    härligt :D

Ja Sen jobbar jag bara 4 timmar per pass så då är det ju ännu lyxigare
    Vad ska du hitta på i helgen?