• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss
    curiosa skrev 2011-11-04 10:27:05 följande:
    Vår historia är sådan att vi skulle inte ha barn, jag har två sen innan och tyckte att jag var klar.
    Åt ppiller men ändå så blev det så här vilket jag nu är glad för men det har varit en berg o dalbana minst sagt.

Jag åt också p-piller när jag blev gravid.. Jag och min sambo tänkte vänta ett eller ett par år, men nu blev det så här och vi kunde inte vara gladare :)

Dock så är det inget jag är bekväm med att prata om så mycket, eftersom det finns dom som har problem med att bli gravida och jag vill inte verka skrytig eller så. Det är ett ganska känsligt ämne.
  • Cia80
    Syoss skrev 2011-11-04 12:38:09 följande:

Jag åt också p-piller när jag blev gravid.. Jag och min sambo tänkte vänta ett eller ett par år, men nu blev det så här och vi kunde inte vara gladare :)

Dock så är det inget jag är bekväm med att prata om så mycket, eftersom det finns dom som har problem med att bli gravida och jag vill inte verka skrytig eller så. Det är ett ganska känsligt ämne.

Jag håller med dig. Därför jag inte vill skriva ut vår historia.
  • Syoss
    Tärning6 skrev 2011-11-04 12:14:17 följande:
    Så vad ska alla göra i dag?? och i helgen för den delen

Min sambo åkte nyss iväg till Sthlm med sina bröder på lite roligheter. Så jag är gräsänka till sent imorrn kväll. Ska åka med pappsen och handla sen, jag ska mysa lite här i min ensamhet ikväll. Funderar på att köpta en sån där färdig potatisgratäng och nån mumsig köttbit eller kyckling. Har varit sugen på det i evigheter :P Och godis blir det så klart med ;) Imorrn ska jag jobba. Så det blir en lugn helg :)

Ska du pyssla med? :) 
  • Tärning6
    Cia80 skrev 2011-11-04 12:32:15 följande:
    Ja Sen jobbar jag bara 4 timmar per pass så då är det ju ännu lyxigare
    Vad ska du hitta på i helgen? 
    Härligt.. Ja här blir det lungt bara var med maken å sonen å mysa i morrn ska vi ta oss till badhuset sen ska gubben såga ner lite syrenhäckar i helgen men annars blir det lungt.. :P
    Syoss skrev 2011-11-04 12:41:20 följande:
    Min sambo åkte nyss iväg till Sthlm med sina bröder på lite roligheter. Så jag är gräsänka till sent imorrn kväll. Ska åka med pappsen och handla sen, jag ska mysa lite här i min ensamhet ikväll. Funderar på att köpta en sån där färdig potatisgratäng och nån mumsig köttbit eller kyckling. Har varit sugen på det i evigheter :P Och godis blir det så klart med ;) Imorrn ska jag jobba. Så det blir en lugn helg :)

Härligt med lite ego tid du ett tips ta med godiset i badkaret tillsamans med en god bok om ni har ett badkar
  • Tärning6

Och du glöm inte tända massa ljus
  • Cia80
    Tärning6 skrev 2011-11-04 12:51:59 följande:
    Härligt.. Ja här blir det lungt bara var med maken å sonen å mysa i morrn ska vi ta oss till badhuset sen ska gubben såga ner lite syrenhäckar i helgen men annars blir det lungt.. :P

Härligt med lite ego tid du ett tips ta med godiset i badkaret tillsamans med en god bok om ni har ett badkar

Just det, imorgon ska jag även försöka ge mig på att baka chokladrutor. Blir de bra så ska jag bjuda kollegorna på jobbet på min sista dag.
  • Tärning6
    Cia80 skrev 2011-11-04 12:56:54 följande:
    Just det, imorgon ska jag även försöka ge mig på att baka chokladrutor. Blir de bra så ska jag bjuda kollegorna på jobbet på min sista dag.
    Härligt å va gott mmm.. Men får inte äta :( eller ja jag bör undvika så jag tänkte att jag håller mig till på tisdag då jag fyller år :)

Ska försöka få i hopp en tårta och saffrans bullar med vit choklad i..

Måste ju tänka på mitt socker lite så får allt spara mig till dess för då tänker jag fuska fyller man år så gör man :D
  • Syoss
    Tärning6 skrev 2011-11-04 12:51:59 följande:

Vi har en jacuzzi t.o.m :D fast vi har inte testat den än, så det vill jag göra med honom :) Men godis och en massa tända ljus kommer det bli iaf. Tända ljus är obligatoriskt på hösten tycker jag :)
  • elinson
    minjalin skrev 2011-11-04 11:19:57 följande:
    Min mage får som en toppig kant längs mitten när jag gör en halv situps eller så om jag ska ta mig upp ur sängen eller soffan. Antar att det läcker ut där dom är delade för man kan kolla om dom är delade genom att ligga på golvet och göra en halv situps. Samtidigt som man gör det så känner man med fingrarna i mitten av magen och ser hur många fingrar i bredd man får ner. Jag får ner 3 stycken nu så mina är helt klart delade. När jag började känna efter att jag fött sonen så kunde jag precis få 2 fingrar i bredd och sen minskade det till knappt ett finger, men helt ihop blev dom aldrig (vet inte om dom ska vara helt ihop för min sambo har också ett mellanrum mellan sina så lite har man kanske alltid)
    Låter som att de delat sig ja, magmusklerna försvinner ju aldrig de glider ut på sidan för att lämna plats åt magen. Det är så olika hur mycket de behöver dela sig i en graviditet. Jag tog en bild av magen i vecka 17 då jag såg det tydligt och kände det tydligt (på det sättet att du inte längre ha någon kraft i bla sit ups). Det ska vara ett litet mellanrum ja men det rör sig om nån centimeter.

• Cia80
    Tärning6 skrev 2011-11-04 13:12:35 följande:
    Härligt å va gott mmm.. Men får inte äta :( eller ja jag bör undvika så jag tänkte att jag håller mig till på tisdag då jag fyller år :)

Ska försöka få i hopp en tårta och saffrans bullar med vit choklad i..

Måste ju tänka på mitt socker lite så får allt spara mig till dess för då tänker jag fuska fyller man år så gör man :D

Det är klart att du ska unna dig nåt gott när du fyller år!