• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    GoodEnough mom skrev 2011-11-11 22:48:17 följande:
    Vecka 31+3 här och jag och sambon har börjat fundera på förlossning och förlossningsbrev, någon som ska skriva ett/har skrivit ett och vet vad man bör ha med i detta? Skrev aldrig något med dottern då det var ett planerat snitt. Behövs det?

När ska man packa väskan? Tänkte vänta till vecka 35-36 är det dumt? Min BM sa att jag skulle börja tänka igenom vad jag vill ha med och göra en lista iallafall om jag nu inte ville ha den packad än. Jag tycker det är tidigt. 

SF mått
    vecka 23+4 - 24
    vecka 28+0 - 28
    vecka 31+0 - 29
    Jag tänkte packa väska runt v 36, känns lite löjligt tycker jag att redan ha den klar.

Funderade på ditt sf mått och undrar om inte din bm sa nått om det??
    Jag hade i v 27- 27cm och nu i vecka 31-28cm och jag ser att ökningen på ditt var typ samma. 1 cm på 3 veckor
    Det verkar som att de säger väldigt olika överallt och jag ska få en remiss för att åka på tul.
  • Serendipitet
    curiosa skrev 2011-11-11 23:01:37 följande:
    Jag tänkte packa väska runt v 36, känns lite löjligt tycker jag att redan ha den klar.

Funderade på ditt sf mått och undrar om inte din bm sa nått om det??
    Jag hade i v 27- 27cm och nu i vecka 31-28cm och jag ser att ökningen på ditt var typ samma. 1 cm på 3 veckor
    Det verkar som att de säger väldigt olika överallt och jag ska få en remiss för att åka på tul.

Ja, jag känner ju också så att det är tidigt att tänka på väskan men jag får väll skriva en lista eftersom hon tyckte det men väskan ja den låter jag nog bli att packa på ett par veckor till :)

Nej, hon sa att det såg bra ut men sedan har jag TUL på onsdag, man får det här nere så det är redan inbokat sedan länge (vecka 18) så hon kanske bara valde att inte oroa mig. Min dotter var bara 45 cm lång och vägde 2885g så hon har redan en tanke om att jag inte får jätte bebisar och att det är normalt att jag är liten typ - det kanske också spelar roll. Gud vad jag längtar till onsdag att få se liten igen <3 Själv hoppas jag att hon växer som hon ska! :D  
  • Krikiz
    ccecy skrev 2011-11-11 17:23:00 följande:
    haha, de är denhär fina finlandssvenskan, har man sjukt. så har man ont :p kom inte o tänka på att ja borde skrivit annorlunda ! :D
    Jag vet inte hur många gånger jag läste - utan att förstå vad du menade   Tänkte i mitt stilla sinne att gravidhjärna + nattarbete bevisligen inte var någon bra kombination......så nu är jag väldans tacksam över att du räddat mig från detta 
    Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Har en väldigt lugn natt på jobbet såhär långt, så jag kan ju bara tacka och ta emot. Har regelbundna SD som även drar bak mot ryggen - så jag är faktiskt glad att jag nu tagit beslutet att sjukskriva mig nästa vecka. Fick inte tid hos läkaren förrän nästa onsdag, så jag hoppas att hon då sjukskriver mig den sista planerade arbetsveckan samt retroaktivt för dagarna nästa vecka. Även om jag trivs så himla bra med mina kollegor, ska det bli rackarns skönt att få vara ledig och kunna ta dagarna i den takt som kroppen godkänner utifrån dagsformen

Helgen bjuder på barnkalas i Gävle under morgondagen samt besök hos kompisarna och inspektion av deras pågående husbygge på söndagen, så jag hoppas att alla ni andra också får en riktigt mysig helg!!!!!!

Nosce te ipsum.
  • Syoss

Hatar när jag vaknar tidigt och inte kan somna om! Var tvungen upp på toa kl 6 och har varit vaken sen dess. Vi ska ta en dagstur till Borås idag och hälsa på sambons bror och det är en bit att åka. Det kommer bli en lång dag så jag hade behövt dom extra timmarna med sömn innan vi ska bege oss.
    Men men, det är väl bara att gilla läget ;)

Hoppas ni får en trevlig lördag! :)   

• Carolaj83

sist packade jag väskan 20 nov, hon var beräknad 4.e december....hittade även bild

bilbarnstolen
    mvc journalen
    overall
    mössa
    tosor
    vantar
    ett ombyte strl 44
    ett ombyte strl 50
    3st ombyten strl 56
    babyfilt
    nalle med ljud
    kalsonger till gurra
    trosor
    strumpor
    amningsbh
    mjukisbyxor
    amningströja
    bindor
    nappar
    hygien artiklar
    soduko bok
    amningsinlägg
    o kameran får ja inte glömma lägga ner

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • LillaEko

Jag har också tänkt vänta med att packa väskan. Men har denna vecka iallafall börjat fundera på vad man borde ha med.

Här ska det renoveras idag. Och sen 40 års kakas för min morbror i em.

• minjalin

Igår jobbade jag min sista dag. Nu är det bara att gå hemma och vänta :) Har börjat få ont i ryggen och magen (tror det är ligamenten i magen som värker.) Och mycket molande "mensvärk". Nån mer som har det? Revbenen börjar också protestera nu. Bebis tar upp hela magen nu och knör och bökar för fullt :p 

• nya mamman

God morgon! Här har man inte heller kunnat sova... sambon drog iväg på mat- och vin mässa till stockholm idag så man ska försöka hitta på nåt själv då. Ikväll ska jag iaf få över en kompis på middag och filmkväll. NICE!!

• LillaEko

Jag har ju också helkonstigt vid revbenen, på höger sida. Tror det är något med muskeln?!?!?!