• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Ni är inte ensamna med bristningar. Jag har oxå fått på höfterna. Inga på magen ännu men det kan man ge sig på att det bergis kommer....

• LillaEko

v 33 idag, hua nu börjar tiden verkligen dra iväg.
    Så nu far vi mot Ullared för att börja inhandlingen av alla bebispryttlar ordentligt! 

• Alltochinget

V 29+3 idag och inga bristningar än. Hoppas innerligt att jag slipper dom. Tycker inte magen växer så mycket. Ska till BM på tisdag så då får vi se om den växt :) känner iofs att det börjar trycka mot bröstkorgen när jag böjer mig och så så den har säkert växt uppåt men inte utåt än :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Sapato

Har inte bristningar på magen men lite på brösten. Fick samma med sonen!

Var hos bm igår v.31 och sf-måttet låg på 30
    Alla prover visade bra och hjärtat slog 143.

Det ända var blodtrycket som fick tas om 2ggr då jag var väldigt stressad när vi kom dit. Men var bra efter lite vila

Nu är alla besök innan BF inbokade, känns skumt för tide har gått så fort.

• curiosa
    Krikiz skrev 2011-11-10 22:08:57 följande:
    Hoppas att allt ser bra ut på TUL!!! När är det dags?

Visst hade det varit skönt att få ett TUL, men å andra sidan hade ju inte SF-måttet minskat......bara inte ökat så mycket......så det kanske är därför BM har lite is i magen tillsvidare

När jag väntade sonen hade SF-måttet avstannat vid en av rutinkontrollerna. BM skickade då in oss på TUL omgående och där fick vi beskedet om ett normalstort barn samt att jag hade mycket fostervatten. Jag kan fortfarande inte förstå hur dessa två faktorer skulle göra att SF-måttet inte ökat ett dugg. Kanske finns det en mänsklig faktor i det hela - alltså hur BM mäter SF vid just det tillfället, eller hur bäbisen ligger just då?
    Hur som helst så känner jag ingen större oro än, eftersom lill*n som sagt är mer än livlig där inne om dagarna (och nätterna med för den delen) 
    Jag hoppas att vi får kallelsen idag med posten så vi vet när vi ska in.
    Eftersom den är så aktiv som den är så borde den få näring som den ska annars så borde den väl bli slöare?
    Ska bli kul att se den igen, 7:e gången vi gör ul.....
  • minjalin

Jag har fortfarande inte fått några bristningar *peppar peppar* men jag har ju lite sen förra graviditeten på höfterna och lite lite på magen. Sen fick jag bristningar på höfterna och låren i puberteten men dom är så gamla så dom syns ju inte så mycket längre. Jag är nöjd om det inte kommer några nya denna gången. De på höfterna började så smått v 28+ förra gången och då var det mina gamla som liksom byggdes på längre upp mot sidan av magen. Sen fick jag några under naveln och en precis ovanför naveln sista veckan innan sonen föddes så man kan ju inte ropa hej förrän ungen är ute Solig V 31+0 idag Hjärta

• Liina87

Går in i vecka 32 på söndag och har än så länge inte fått bristningar, men dom dyker säkert upp. Hehe

• sandy87

Hej alla!

Håll tummarna för mig, kl 12.30 är det tid att besöka bm efter en natt full av sammandragningar / förvärkar
    som om inte det vore nog misstänker bm havandeskapsförgiftning... Hoppas man får svar på det direkt, någon som vet? 

• zatori
    sandy87: Uscha! Hoppas det inte är havandeskapsförgiftning. :/ Tror inte det dröjer särskilt länge att få svar på om det är det eller inte eftersom det är ett såpass farligt tillstånd för mamman. (Och barnet.) Varför misstänekr din bm att det kan vara det?

Lycka till!