• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-11-09 22:42:57 följande:
    den lill* som befinner sig i min mage kan nog få det att ta riktigt ont, så ja tror nog att dom kan lyckas med nästan vad som hellst. h*n tycker om att lägga ena foten mellan mina revben o trycka uppåt, väldigt jobbigt o sitta mellan varvna, + att jag tror h*n fixerat sig redan efter som senaste veckan, två veckor har ja nästan bara känt sparkar vid revbenen och dom kan nog ta väldigt sjukt :p men endå är de skönt, då vet man att h*n har det bra där inne :) är iofs i v31 idag (30+0) :)
    Ja men verkligen! Jag märker då det haha! Har så ont där nu. Hur länge har du ont? Ja jag är 28+5 idag.. så ska väl inte vara all för stor skillnad :)

En annan sak, jag har läst att det inte är säkert att de lagt sig med huvudet nedåt för att stanna där så tidigt som v30-33?? De kan vända sig uppåt igen ända till v37-38!!
  • Snusmumriken80
    roxylady skrev 2011-11-10 20:40:50 följande:
    Ja men verkligen! Jag märker då det haha! Har så ont där nu. Hur länge har du ont? Ja jag är 28+5 idag.. så ska väl inte vara all för stor skillnad :)

En annan sak, jag har läst att det inte är säkert att de lagt sig med huvudet nedåt för att stanna där så tidigt som v30-33?? De kan vända sig uppåt igen ända till v37-38!!

Så är det, de kan vända sig himla sent.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • roxylady
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-10 20:43:38 följande:
    Så är det, de kan vända sig himla sent.
    Måste göra ont när de vänder på sig när de ändå är så pass stora som de kommer vara runt 37-38! Förvånad
  • Snusmumriken80
    roxylady skrev 2011-11-10 20:51:31 följande:
    Måste göra ont när de vänder på sig när de ändå är så pass stora som de kommer vara runt 37-38! Förvånad

Ja inte kan det va skönt nej, har sluppit det, men har flera vänner som varit med om det Usch! Bm trodde ju min bebis är fixerad, så hoppas verkligen det
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • roxylady
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-10 20:57:58 följande:
    Ja inte kan det va skönt nej, har sluppit det, men har flera vänner som varit med om det Usch! Bm trodde ju min bebis är fixerad, så hoppas verkligen det
    Nej men verkligen inte. Urscha vad jobbigt..
    Okej ja vi får hoppas bebisen stannar det läget nu då! Glad
    Tror att min är på väg ned också för han ligger inte med huvudet i höger sida längre utan nu snett nedåt istället. Och därför har jag nog så pass ont i vänster revben :p
  • elingabriella

Jag har börjat få bristningar på brösten. Men jag får nog skylla mig själv som har gjort en bröstförstoring Tungan ute Går in i vecka 31 på lördag.

elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • Krikiz
    curiosa skrev 2011-11-10 10:21:18 följande:
    Mitt sf mått hade ju inte heller ökat och tom ev minskat på tre veckor.
    Jag ska få åka in på ett tul för att kolla så allt är bra och flödet är som det ska.
    Min bus är oxå jätte livlig så jag är inte speciellt oroad men självklart så funderar man på varför det inte växer.
    Hoppas att allt ser bra ut på TUL!!! När är det dags?

Visst hade det varit skönt att få ett TUL, men å andra sidan hade ju inte SF-måttet minskat......bara inte ökat så mycket......så det kanske är därför BM har lite is i magen tillsvidare

När jag väntade sonen hade SF-måttet avstannat vid en av rutinkontrollerna. BM skickade då in oss på TUL omgående och där fick vi beskedet om ett normalstort barn samt att jag hade mycket fostervatten. Jag kan fortfarande inte förstå hur dessa två faktorer skulle göra att SF-måttet inte ökat ett dugg. Kanske finns det en mänsklig faktor i det hela - alltså hur BM mäter SF vid just det tillfället, eller hur bäbisen ligger just då?
    Hur som helst så känner jag ingen större oro än, eftersom lill*n som sagt är mer än livlig där inne om dagarna (och nätterna med för den delen) 
    Nosce te ipsum.
  • Frökenolson

ANg bristningar så har jag inte fått några än vad jag sett. Men jag tycker mej ana att det kommer på magen.
    Borde få på rumpan för den har exploderat, bredare än en ladugårdsvägg..

Imorgon skall jag och en kompis åka till Lidköping över helgen, vi ska på ladiesnight imorgon sen mysa resten av helgen =) Ska bli så gott  att komma iväg lite, bara njuta!

Ha en fin helg brudar! 

• Bullen i ugnen
    SysterAnna skrev 2011-11-10 19:55:29 följande:
    Kom på en sak. Är det många som fått bristningar? Jag insåg idag att det nog är bristningar jag fått på rumpan. Har fått lilablå strimmor på rumpan, men har även fått en hel del finnar på rumpan och har därför varit fundersam. Fick tillslut fråga min man vad han trodde och jo han höll med mig det var nog bristningar Tungan ute
    Är i v. 29, min mage är tydligen större än många andras och har varit hela graviditeten. Har dessutom gått upp hela 20 kg. Men inga bristningar i alla fall. Peppar peppar...
  • APEW

Ang. bristningar. Jag har fått på mina höfter på båda sidorna. Jag är hemskt olycklig över dem, men räknar med fler.
    Rumpan har jag inte ens checkat in. Kanske borde göra det. Flört