• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-11-11 13:33:55 följande:
    de varierar lite, men kan nog vara sjukt halvtimme o sen tar de mindre sjukt, beroende på lite :) har du haft sjukt flera dagar då?   Jo de kan ju vända sig uppåt, det e svårt o veta :)  bara den e neråt svängd vid förlossningen är jag nöjd! :D
    Hur menar du med sjukt? Hihi jag är lite trög idag ;)
    Ja man kan ju hoppas att de ligger rätt då iaf :)
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-11-11 13:46:12 följande:
    Hur menar du med sjukt? Hihi jag är lite trög idag ;)
    Ja man kan ju hoppas att de ligger rätt då iaf :)
    haha, de är denhär fina finlandssvenskan, har man sjukt. så har man ont :p kom inte o tänka på att ja borde skrivit annorlunda ! :D
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-11-11 17:23:00 följande:
    haha, de är denhär fina finlandssvenskan, har man sjukt. så har man ont :p kom inte o tänka på att ja borde skrivit annorlunda ! :D
    Jaha hahaha! Då förstår jag att det blev annorlunda Flört Jag har haft ont där i flera dagar nu.. undrar om något är knas.. för jag hade ont i vänstra revbenet bara ett par dagar förut.. men nu har det här hållt i sig sedan i Tisdags :( Har det inte blivit bättre nästa vecka lär jag ringa antar jag.. typiskt vilka krämpor man ska få :(
  • Cia80

Tjoho!! Nu har jag äntligen slutat jobba!!
    Firade genom att boka tid för manikyr. Som ni vet så får man inte unna sig sånt när man jobbar inom vården, så jag passar på nu  

• ccecy
    roxylady skrev 2011-11-11 17:40:52 följande:
    Jaha hahaha! Då förstår jag att det blev annorlunda Flört Jag har haft ont där i flera dagar nu.. undrar om något är knas.. för jag hade ont i vänstra revbenet bara ett par dagar förut.. men nu har det här hållt i sig sedan i Tisdags :( Har det inte blivit bättre nästa vecka lär jag ringa antar jag.. typiskt vilka krämpor man ska få :(
    okej, då är de kanske bäst att kolla upp det! svårt o säga vad det kan vara, säkert e ju allt som de ska, men skönare o va på säkra sidan ! :)
  • fabler
    Cia80 skrev 2011-11-11 18:01:25 följande:

Tjoho!! Nu har jag äntligen slutat jobba!!
    Firade genom att boka tid för manikyr. Som ni vet så får man inte unna sig sånt när man jobbar inom vården, så jag passar på nu  

klokt av dig!!!!
    elias är världens sötaste!!!
  • Cia80
    fabler skrev 2011-11-11 18:45:39 följande:
    klokt av dig!!!!

Ibland så
  • fabler
    Cia80 skrev 2011-11-11 19:12:43 följande:
    Ibland så
    själv får jag ju ha fixade naglar men brukar skämta och säga till min personal att eftersom vi människor gör som andra gör och inte som vi säger så föregår jag med gott exempel, inga smycken och kortklippta naglar utan nagellack, sen har de ju egentligen att göra med att jag är för lat och fixa med de och de vet dem ju egentligen ! Men de e väl många ggr jag tänk tanken att jag borde fixa mina naglar för man ser ju mycket snyggare ut med fixade naglar, även om  jag då inte skulle ha färgat nagellack så i alla fall fixa dem.
    elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-11-11 18:36:19 följande:
    okej, då är de kanske bäst att kolla upp det! svårt o säga vad det kan vara, säkert e ju allt som de ska, men skönare o va på säkra sidan ! :)
    Jo jag ska göra det. Får hoppas på att helgens vila gör att man blir bättre också. Annars får man ringa på Måndag :)
    Precis är ju det :)
  • Serendipitet

Vecka 31+3 här och jag och sambon har börjat fundera på förlossning och förlossningsbrev, någon som ska skriva ett/har skrivit ett och vet vad man bör ha med i detta? Skrev aldrig något med dottern då det var ett planerat snitt. Behövs det?

När ska man packa väskan? Tänkte vänta till vecka 35-36 är det dumt? Min BM sa att jag skulle börja tänka igenom vad jag vill ha med och göra en lista iallafall om jag nu inte ville ha den packad än. Jag tycker det är tidigt. 

SF mått
    vecka 23+4 - 24
    vecka 28+0 - 28
    vecka 31+0 - 29