• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Nu för första gången så kom inte hela meddelandet med. Skrev att jag fick den väldigt billigt på H

• SFHelen

Igår fick man åka in till förlossningen på koll eftersom jag hade regelbunda sd/förvärkar på natten och han rört sig mindre. På FL konstaterades det att hans hjästa slog fint, men att han var VÄLDIGT lugn i magen. Vart 2 ultraljud och 2 kurvor innan han ville röra sig... idag har han äntligen rört på sig igen och svaret jag fick på fl var att han kan vara lite trött efter dem 2 timmarna med sd jag hade (3 min mellan start-start) Jag är öm i magen och fogarna gör ONT.

Fick reda på att han ligger i säte, så jag hoppas att han vänder på sig snart. Mina 2 andra barn har alltid legat med huvudet neråt så detta va någe nytt för mig.   

• syntetica
    Mina ben har svullnat något enormt från igår natt, ser ut som elefantben ungefär..
    Fotknölar verkar inte finnas, eller jo under allt vätska där någonstans..
    Och jag som ska på bröllop imorgon :(  får pingvina mig fram helt enkelt
  • SysterAnna

Idag var jag hos läkaren. Han tyckte inte att jag skulle behöva jobba mer utan sjukskrev mig på heltid de sista tre veckorna jag hade kvar tills grav.penningen. Han skrev det för både foglossningar och nedstämdhet. Det här med försäkringskassan nu; om jag har förstått det rätt så kommer min arbetsgivare att skicka en anmälan till försäkringskassan (då jag varit hemma i två veckor redan) och dem kommer sedan skicka alla papper till mig som jag får fylla i tillsammans med sjukintyget från läkaren. Har jag förstått det rätt?
    Känns trist att inte kunnat jobba tiden ut som jag ville men skall nu försöka att acceptera läget och njuta av att vi faktiskt snart skall få en bebis! Nu ska jag snart koka lite jordgubbskräm till kvällsmat så kanske man känner sig mätt när man kryper ner i sängen, är precis som många beskriver hungrig och törstig mest hela tiden. Ha  

• SysterAnna

Kom på en sak. Är det många som fått bristningar? Jag insåg idag att det nog är bristningar jag fått på rumpan. Har fått lilablå strimmor på rumpan, men har även fått en hel del finnar på rumpan och har därför varit fundersam. Fick tillslut fråga min man vad han trodde och jo han höll med mig det var nog bristningar Tungan ute

• zatori
    SysterAnna skrev 2011-11-10 19:55:29 följande:
    Kom på en sak. Är det många som fått bristningar? Jag insåg idag att det nog är bristningar jag fått på rumpan. Har fått lilablå strimmor på rumpan, men har även fått en hel del finnar på rumpan och har därför varit fundersam. Fick tillslut fråga min man vad han trodde och jo han höll med mig det var nog bristningar Tungan ute
    Jag har börjat få små bristningar på magen nu i vecka 30 (29+3 idag).
  • Snusmumriken80
    SysterAnna skrev 2011-11-10 19:55:29 följande:
    Jag har massor på magen jag Fick redan på 3,5 år sen då jag vänta ena sonen. Inte vackert!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • roxylady
    MissT skrev 2011-11-10 16:31:32 följande:
    Jag har köpt det för jag tyckte att mina vanliga börjar bli så obekväma. Köpte lite större så att de förhoppningsvis passar bra sen också.
    Det jag skulle skriva tidigare var att då gör det nog inget för jag fick den väldigt billigt på H&M :)