• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • sandy87
    zatori skrev 2011-11-11 11:33:56 följande:
    sandy87: Uscha! Hoppas det inte är havandeskapsförgiftning. :/ Tror inte det dröjer särskilt länge att få svar på om det är det eller inte eftersom det är ett såpass farligt tillstånd för mamman. (Och barnet.) Varför misstänekr din bm att det kan vara det?

Lycka till!
    Jätte ont i huvudet sen några dgara tillbaka å panodil hjälper inte, ser suddigt samt ont högt upp mitt i magen (typ precis nedanför brösten) samt lätt klåda över allt :/
  • roxylady
    sandy87 skrev 2011-11-11 11:27:43 följande:
    Hej alla!

Håll tummarna för mig, kl 12.30 är det tid att besöka bm efter en natt full av sammandragningar / förvärkar
    som om inte det vore nog misstänker bm havandeskapsförgiftning... Hoppas man får svar på det direkt, någon som vet? 
    Ursch hoppas det ser bra ut nu! '
    Hur mkt sammandragningar har du haft i natt om man får fråga? Tycker jag hade det rätt mkt i natt också.. men de gjorde inte ont i alla fall. Gjorde dom det på dig?
  • sandy87
    roxylady skrev 2011-11-11 11:49:20 följande:
    Ursch hoppas det ser bra ut nu! '
    Hur mkt sammandragningar har du haft i natt om man får fråga? Tycker jag hade det rätt mkt i natt också.. men de gjorde inte ont i alla fall. Gjorde dom det på dig?
    Konstant, hela natten... Ja dom gjorde ont :/ Gick upp å ut å allt möjligt men det hjälpte inte, nu är det dock bättre :) 
    Hoppas bara inte på någon havandeskapsförgiftning... 
  • roxylady
    sandy87 skrev 2011-11-11 11:54:18 följande:
    Konstant, hela natten... Ja dom gjorde ont :/ Gick upp å ut å allt möjligt men det hjälpte inte, nu är det dock bättre :) 
    Hoppas bara inte på någon havandeskapsförgiftning... 
    Men fy vad jobbigt :( Har själv inte upplevt att de gjort ont men varit störande.. men de brukar de ju va.. men jobbigt när de kommer ofta..  

Hoppas hoppas det! Håller alla tummar å tår jag har för dig! Du får berätta hur det gick sedan efter besöket!
  • sandy87

Hej igen!
    Hemma från bm, antagligen inte havandeskapsförgiftning :) Symtom som tyder på att det skulle va det men väldigt lågt blodtryck. (håller antagligen på att bli sjuk eller något, mkt bättre det )
    Ska tillbaka på måndag å kolla trycket igen å skulle något förändras under helgen skulle jag ringa förlossningen.. Hoppas slippa det :) 

• roxylady
    sandy87 skrev 2011-11-11 12:56:49 följande:
    Hej igen!
    Hemma från bm, antagligen inte havandeskapsförgiftning :) Symtom som tyder på att det skulle va det men väldigt lågt blodtryck. (håller antagligen på att bli sjuk eller något, mkt bättre det )
    Ska tillbaka på måndag å kolla trycket igen å skulle något förändras under helgen skulle jag ringa förlossningen.. Hoppas slippa det :) 
    Vad skönt att höra att hon trodde att det inte var det nu :) Skönt att de också håller koll på dig!
    Hoppas det släpper nu så du kan andas ut! Ta varma bad och tänd lite ljus! :)
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-11-10 20:40:50 följande:
    Ja men verkligen! Jag märker då det haha! Har så ont där nu. Hur länge har du ont? Ja jag är 28+5 idag.. så ska väl inte vara all för stor skillnad :)

En annan sak, jag har läst att det inte är säkert att de lagt sig med huvudet nedåt för att stanna där så tidigt som v30-33?? De kan vända sig uppåt igen ända till v37-38!!
    de varierar lite, men kan nog vara sjukt halvtimme o sen tar de mindre sjukt, beroende på lite :) har du haft sjukt flera dagar då?   Jo de kan ju vända sig uppåt, det e svårt o veta :)  bara den e neråt svängd vid förlossningen är jag nöjd! :D
  • zatori
    sandy87: Åh, vilken tur. :) Ta det bara lugnt och vila nu i helgen om du kan.