• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80

Bakandet avklarat och nu har jag så ont  Kan ju inte påstå att jag orkar jobba ikväll, men det är sista kvällspasset ialla fall, så det är väl bara att bita ihop.

• ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-10 13:56:16 följande:
    Åland o Finland borde ha ganska lika jo, men Sverige har lite olika verkar det som.

Vi har sista ul i v.36-37, ska dit 23.11 Snart snart  
    Då är det nog endå lite olikt från här :) för jag har sista ultra 21.11, och då e jag nog bara runt v 32 :) o de borde vara sista :D så då får ja veta om bebis är fixerad, vilket jag misstänker :)
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-10 14:35:56 följande:
    Då är det nog endå lite olikt från här :) för jag har sista ultra 21.11, och då e jag nog bara runt v 32 :) o de borde vara sista :D så då får ja veta om bebis är fixerad, vilket jag misstänker :)

Jaha, ni har så pass tidigt Alltid kul med ul Min bebis borde va fixerad, enligt bm. Men hon kan ju ha fel hon med, så vi får väl se.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-10 14:40:13 följande:
    Jaha, ni har så pass tidigt Alltid kul med ul Min bebis borde va fixerad, enligt bm. Men hon kan ju ha fel hon med, så vi får väl se.
    oj va kul :) då mår säkert dina revben också bra ;D nä senast då ja va hos bm den 2.11 låg bebis neråt, antog hon, för hon kunde inte känna något huvud uppåt :p men lite för tidigt att säga i v 29 :) men BF närmar sig med stormsteg nu tycker jag :) o snabbare tror ja de går med allt julpyntande och julfirande och såna dagar :D
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-10 15:20:41 följande:
    oj va kul :) då mår säkert dina revben också bra ;D nä senast då ja va hos bm den 2.11 låg bebis neråt, antog hon, för hon kunde inte känna något huvud uppåt :p men lite för tidigt att säga i v 29 :) men BF närmar sig med stormsteg nu tycker jag :) o snabbare tror ja de går med allt julpyntande och julfirande och såna dagar :D

Min bebis ha legat neråt sen ca v.28, om inte tidigare. Har inte varit fixerad, men igår så sa hon att det kändes som det

Tycker inte att jag får nå smällar alls i revbenen, gör ont långt nere och känns typ mitt på magen. Har haft magen lågt väldigt länge

Jo, nu lär nog tiden spring iväg    
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Zaarah1984
    elinson skrev 2011-11-10 11:12:11 följande:
    Ingen direkt hunger... snarare tvärt om. Väntar fortsatt på den. Men däremot törst! Extremt törstig mest hela tiden (funderar på om jag borde kolla blodsockret) det är ju också en dålig kombination att vara törstig hela tiden när man måste kissa stup i kvarten.
    Jag är också väldigt törstig, tror jag dricker minst 3 liter vatten om dagen men det hjälper inte. Fast var så innan graviditeten också... Men har för mig att bm kollar sockret varje gång jag är där, sockret och hb kan man väl kolla genom stick i fingret eller är jag fel ute?
  • roxylady

Är det dumt att köpa en amningsBH redan nu? Eller blir bysten bra mkt större så man kanske inte ens kan ha den sedan när man börjat amma?

• Fellis
    Liina87 skrev 2011-11-10 14:10:02 följande:
    Är det fler än jag som känner sig ensam och övergiven? Liksom att folk slutar höra av sig när man är gravid?

www.Linapetite.blogspot.com
    Jag håller med dig.. finns inte en chans att någon hör av sig och vill hitta på något på helgerna... inte för att jag själv hade velat gå ut på krogen men det kunde vart trevligt att bli tillfrågad och ev. va med på en förfest.. Det känns faktiskt lite tungt, dock vet jag ju att jag själv kan höra av mig, vilket jag också försöker. men det handlar ju mkt om orken, plus att jag inte vill jaga människor?!

Men så har det absolut blivit sedan folk fick reda på att man blev gravid, vet inte om det är så att folk inte tycker att man är rolig längre eller att dem bara inte vet hur man ska "bete" sig. Jag är nämligen typ först i min umgängeskrets med barn så dem har inte hunnit blivit vanan än kanske.. men lite deppig kan man bli ibland av det :(
  • MissT
    roxylady skrev 2011-11-10 15:59:55 följande:
    Är det dumt att köpa en amningsBH redan nu? Eller blir bysten bra mkt större så man kanske inte ens kan ha den sedan när man börjat amma?
    Jag har köpt det för jag tyckte att mina vanliga börjar bli så obekväma. Köpte lite större så att de förhoppningsvis passar bra sen också.