• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Snutti80 jag bytte järnsort till ett flytande som heter ferronol och finns på bla Hälsokraft. Det är smaksatt med lingon och röda vinbär så det smakar inte så illa. Mitt värde gick upp med den från 109 till 121. Tydligen tar kroppen upp flytande lättare.
    Som bonus slapp jag också trög mage vilket jag fick av tabletterna.

• Västeråsmamman

Varför ska man vakna så tidigt för? Ibland är det jättesvårt att somna om. Längtar efter att kunna sova en hel natt igen.
    Jag var in till FL i måndags och nu har jag fått bricanyltabletter utskrivna.
    Jag har nog snart träffat alla som jobbar där tror jag.
    Ibland känner jag mig jättenojjig men jag har läkarorder på att jag måste åka in när förvärkarna är smärtsamma. Tillhör gruppen riskpatient.

• LillaEko

Jag vaknade nu vid 6, men ska inte klaga. Somnade nog runt 22 igår och sovit gott hela natten förutom kissepauserna.

• Skåne85

Usch stackars er som inte får sova ordentligt, jag sover som jag ska, förutom foglossningen som jag vaknar av när jag vänder mig. Men jag lider verkligen med er som inte får sova en hel natt, nu när jag varit sjuk i lunginflammation så vet jag hur ni som inte sover känner er ! :(

• Alltochinget

Jag har lite frågor angående föräldrapenningen. Hur ligger alla till med försäkringskassan? Jag skickade in inkomstpapprena igår (!) och är lite orolig att jag är så sen. Har ni andra allt fixat? Hur lång tid tar det innan jag kan logga in på försäkringskassans hemsida för att se hur mycket jag får ut och kunna ansöka om mammapenning? Hur mycket ligger skatteavdraget på?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • LillaEko

Jag undrar också lite om försäkringskassan.
    Gick ju hem 6/11 men syns fortfarande inget om graviditetspenning på mina sidor där.
    Lika så under kommande utbetalningar står det bara "Inga pågående utbetalningar".
    Hur ser det ut för er andra som gått hem på gp?

• curiosa
    Alltochinget skrev 2011-11-16 07:49:56 följande:
    Jag har lite frågor angående föräldrapenningen. Hur ligger alla till med försäkringskassan? Jag skickade in inkomstpapprena igår (!) och är lite orolig att jag är så sen. Har ni andra allt fixat? Hur lång tid tar det innan jag kan logga in på försäkringskassans hemsida för att se hur mycket jag får ut och kunna ansöka om mammapenning? Hur mycket ligger skatteavdraget på?
    Oj.
    Jag skickade mina sådana papper i v 18 redan. Dock så var de mkt snabba så du hinner säkert ändå. Glöm inte skicka in för pappan oxå om han inte har reg sgi.
    Ansökan om fp kan du göra tidigast 60 dagar inann bf.
    Skatteavdraget ligger på 28%, så tänk på att lägga till extra för att slippa restskatt.
  • curiosa

Jag är oxå väldigt trött på att inte få sova på nätterna. Vrider och vänder mig och har ont precis överallt!
    Men kanske att det är bra att man inte är van att sova jätte bra under nätterna eftersom det får man ju inte göra när liten kommit heller :P
    Men visst hade det vart gott att få sova en riktig natt iafl.

• Alltochinget

Ska man skicka in för pappan också? Det har dom inte sagt till mig när jag pratat med dom :S

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3