• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Min man fick hem sina papper härom dagen.
    Kom på att ha kanske också skulle skicka in, så bad han ringa och beställa.

Så du är inte ensam om att inte tänka på honom ;) 

• bumbi 84

Jag har inte skickat in moderskaps intyget än

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Velociped

Caradan - hur menar du med skatten? Beloppet man får ut per dag, alltså det som står angivet på FKs sida, är väl ändå efter skatt? Eller har jag fattat helt fel?

• LillaEko

Tror hon menar att man kan be dem dra typ 30% skatt istället för 28% som de verkar ha som standard.
    Jag ska nämligen be dem göra det för att slippa riskera restskatt.
    Gör likadant på mitt vanliga jobb, betalar 2 % extra i skatt. 

• curiosa
    Velociped skrev 2011-11-16 09:47:45 följande:
    Caradan - hur menar du med skatten? Beloppet man får ut per dag, alltså det som står angivet på FKs sida, är väl ändå efter skatt? Eller har jag fattat helt fel?
    Beloppet du får ut per dag som står på fks sida är innan skatt. sen drar de 28% (iafl för mig) och jag kan begära att de drar extra skatt (finns en ruta som man kan fylla i om det).
    Fp, vab och gp är det skatt på men  barnbidrag, bostadsbidrag mm är skattefritt.
  • minjalin
    LillaEko skrev 2011-11-16 08:18:28 följande:
    Jag undrar också lite om försäkringskassan.
    Gick ju hem 6/11 men syns fortfarande inget om graviditetspenning på mina sidor där.
    Lika så under kommande utbetalningar står det bara "Inga pågående utbetalningar".
    Hur ser det ut för er andra som gått hem på gp?
    På försäkringskassans hemsida står det att man kan se kommande utbetalning en dag före man får pengarna. Är du född 1-10 i månaden får du den 25:e, är du född 11-20 får du pengarna 26:e och är du född 21-31 får du den 27:e :) Jag kan inte heller se nåt och jag har beviljad både sjukpenning och gravpenning men man ser utbetalningen väldigt sent. Likadant med föräldrapenning och barnbidrag.
  • Jämthund

Hm, jag har inte heller skickat in mina papper ännu men kärleken lovade att ta dem till brevlådan idag för dem är iaf färdiga och klara. Måste ta tag i sådant nu. Försäkringskassan. Vad va det mer? Gå till ?socialkontoret/tjänsten/styrelsen? Och säga vem fadern är osv... köpte iaf skötväska, blöjor samt en ny bh som fungerar att amma ur. Det var på rean så jag kunde knappast motstå. Nu skall bara rummet inredas och sen är nog det mesta införskaffat... Lite småpyssel som fattas bara.

• Sapato

Jag har inte skickat in alls då jag ska ha lönesamtal i december så väntar tills dess. Men finns redan eftersom jag har barn sen innan.
    Man kan gå gå in på fk´s sida och räkna ut hur mycket du får redan nu bara du vet din årslön.

Jag drar 30% skatt och har alltid gjort det på fk just för att slippa restskatt.

Ser utbetalningar några dagar innan de kommer ifall jag loggar in på fk.se
    Tex så vabbade jag för ett tag sen och såg utbetalningen 2 dagar innan den nådde kontot.
    Man kan även anmäla sig till en mail-tjänst när man loggar in så får man ett mail när en utbetalning är på G.

• minjalin

På mig drar dom 26 % i skatt och jag fick ingen restskatt förra året i alla fall när jag hade gått hemma och vart föräldraledig. Fick tillbaka lite istället. Men jag jobbar 75 % så det kanske har att göra med att man inte tjänar lika mycket när man inte jobbar 100 %?

• Snusmumriken80
    Västeråsmamman skrev 2011-11-16 05:13:18 följande:
    Snutti80 jag bytte järnsort till ett flytande som heter ferronol och finns på bla Hälsokraft. Det är smaksatt med lingon och röda vinbär så det smakar inte så illa. Mitt värde gick upp med den från 109 till 121. Tydligen tar kroppen upp flytande lättare.
    Som bonus slapp jag också trög mage vilket jag fick av tabletterna.

Nu bor ju jag på Åland och här har vi andra varianter av mediciner o tabletter, tyvärr. Men min syster ska till Sverige några dagar snart så kanske skulle beställa med henne
    *mamma till B-05, F-07, B-08*