• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Mycket riktigt... pratade precis med FK och för mig såg det ut så här:

Årsinkomst 309 600:- 
    x 0.97
    x 0.8 
    / 365
    = SGI 658:- / dag INNAN skatt.

Min skatt hade sänkts från 30% till endast 22%,  troligen för att jag börjat studera.Så jag höjde den till 28%...

Detta resulterar i att den faktiska summa jag får ut per dag blir 473:-

Det blev inte alls lika munter räkning! ;) 

• minjalin
    Velociped skrev 2011-11-16 11:38:51 följande:
    Mycket riktigt... pratade precis med FK och för mig såg det ut så här:

Årsinkomst 309 600:- 
    x 0.97
    x 0.8 
    / 365
    = SGI 658:- / dag INNAN skatt.

Min skatt hade sänkts från 30% till endast 22%,  troligen för att jag börjat studera.Så jag höjde den till 28%...

Detta resulterar i att den faktiska summa jag får ut per dag blir 473:-

Det blev inte alls lika munter räkning! ;) 
    Man klarar sig. Jag hade en årslön på 189 000 nånting när jag gick på mammaledigt och nu har jag 226 000 eftersom man får vara med och klättra i lönestegen fastän man är föräldraledig. (baserat på en 75%-tjänst) Jag tog ut 1-3 dagar i veckan första året med sonen så du kan ju tänka hur lite pengar jag fick ut och vi kunde unna oss saker ändå och har inte sänkt våran levnadsstandard sådär jättemycket. Inte köpt så mycket film och inte fullt så mycket kläder till mig men annars har det inte vart några större problem. Men då hade vi sparpengar också som vi tagit av vid oförutsedda utgifter :p Men sen beror det ju på vad ens partner tjänar och hur dyrt man bor osv också. Och hur dyra vanor man haft innan :p
  • fair

Jag är inne på förlossningen pga onda sammandragningar. Bebis ligger i tvärläge, mår prima och sparkar och bökar runt. Har haft ganska regelbundna sd hela morgonen så nu har jag fått brichanyl för att lugna dem. Livmodertappen var opåverkad så det känns ju skönt. Men fy sång skakar av brichanylen!!!

• bumbi 84
    fair skrev 2011-11-16 12:32:16 följande:
    Jag är inne på förlossningen pga onda sammandragningar. Bebis ligger i tvärläge, mår prima och sparkar och bökar runt. Har haft ganska regelbundna sd hela morgonen så nu har jag fått brichanyl för att lugna dem. Livmodertappen var opåverkad så det känns ju skönt. Men fy sång skakar av brichanylen!!!

skönt att allt är bra med liten och hoppas sd ger sig!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Tärning6

Igår fick jag öka dosen insulin plus att jag får ta en till 2gg extra doser om dan men nu till mitt problem jag får FAN inte ner sockret vet fan inte vad jag ska göra snart ghaaa blir galen

• bumbi 84
    Tärning6 skrev 2011-11-16 13:31:11 följande:
    Igår fick jag öka dosen insulin plus att jag får ta en till 2gg extra doser om dan men nu till mitt problem jag får FAN inte ner sockret vet fan inte vad jag ska göra snart ghaaa blir galen

jobbigt när det inte ger sig!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • minjalin
    fair skrev 2011-11-16 12:32:16 följande:
    Nej usch! Hoppas det ger med sig med bricanylen och skönt att tappen inte var påverkad!
  • Liina87

Ringde försäkringskassan idag, det hela slutade med att hon jag pratade med la på luren och vi fick sitta i kö ännu en gång, kan ju tillägga att jag verkligen inte alls var otrevligt vilket gör att hon verkligen inte hade rätt till att bara lägg på.

• Velociped
    Liina87 skrev 2011-11-16 15:14:31 följande:
    Ringde försäkringskassan idag, det hela slutade med att hon jag pratade med la på luren och vi fick sitta i kö ännu en gång, kan ju tillägga att jag verkligen inte alls var otrevligt vilket gör att hon verkligen inte hade rätt till att bara lägg på.
    Vad tråkigt, och konstigt... Jag har haft väldigt mycket med FK att göra sedan mars i år då jag blev sjukskriven. Det som har förvånat mig är att de, trots sina konstiga regler och omöjliga rutiner som inte ens jag förstår (har jobbat inom socialtjänsten med ekonomiskt bistånd, man kan tycka att jag borde kunna förstå en blankett) så har de alltid varit otroligt trevliga! ...och dessutom har kötiderna förkortats rejält också.

Är du säker på att hon inte råkade koppla bort dig av misstag? 
  • Liina87

Tint0: ja det hade jag köpt om hon inte hade varit otrevlig precis innan och när jag sa att hon fick förklara för min sambo istället la hon på, men vist allt kan hända av misstag.

Jag har inte haft några problem innan med försäkringskassan innan utan har samma erfarenhet som dig att de iallafall har försökt, men inte denna gången.