• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Liina87 - då är det ju nästa så att du borde ringa och klaga. Tyvärr finns det ju ibland fel personer på fel plats. :/

• shadowstorm

Jag har haft jätte onda förvärkar senaste dagarna och i natt var de hemska :( Och nu har jag hela tiden igen. Men jag minns jag hade såhär med sonen också så det är väl bara och stå ut och ta alvedon och varma duschar och hoppas veckorna jobbar sig fram SNABBT

• Liina87

Tint0: ja vi ringde givetvis tillbaka dels för att klaga och för att vi inte hade fått svar på det vi skulle.

• mia1986

Jag tipsar er som har mycket, regelbundna eller jobbiga sammandragningar att ringa in till förlossningen och prata med dem. Det gjorde jag igår. De ville att jag skulle komma in så de fick ta prover och undersöka mig. Det visade att jag hade urinvägsinfektion som måste medicineras med antibiotika, urinvägsinfektion kan ge problem med jobbiga sammandragningar. Förutom de så hade min tapp börjat bli påverkad av detta så jag fick en bricanylspruta.

• roxylady
    mia1986 skrev 2011-11-16 18:10:31 följande:
    Jag tipsar er som har mycket, regelbundna eller jobbiga sammandragningar att ringa in till förlossningen och prata med dem. Det gjorde jag igår. De ville att jag skulle komma in så de fick ta prover och undersöka mig. Det visade att jag hade urinvägsinfektion som måste medicineras med antibiotika, urinvägsinfektion kan ge problem med jobbiga sammandragningar. Förutom de så hade min tapp börjat bli påverkad av detta så jag fick en bricanylspruta.
    Men då måste de göra ont eller?
  • Someday
    roxylady skrev 2011-11-16 18:14:41 följande:
    Men då måste de göra ont eller?
    Det bästa är att ringa in och fråga! Beskriva hur de känns så att de kan avgöra i varje enskilt fall!
  • Haanky
    mia1986 skrev 2011-11-16 18:10:31 följande:

Va? kan urinvägsinfektion skapa sammandragningar?? jag visade utslag på olika bakterier i urinet i fredags å då ville de skicka in på odling... ringde igår å fråga om provsvaren kommit för jag har haft så ont i magen men nä då ja får allt vänta ett tag till å de har inte ringt i dag.. nu börjar ja undra om det är sammandragningar jag har...? ont i nedre delen av magen... vet att man kan känna på att magen blir hård men jag har lite överfett :P så känner inte riktigt skillnaden heheheh
  • roxylady
    Someday skrev 2011-11-16 18:26:50 följande:
    Det bästa är att ringa in och fråga! Beskriva hur de känns så att de kan avgöra i varje enskilt fall!
    Okej.. för jag har haft ganska mkt SD:s.. eller ja jag vet ju inte vad som är mkt.. men säkert cirkus 3-4 ggr i timmen ibland. Men de gör inte ont.. Får fråga BM denna veckan när jag ska till henne.
  • mia1986
    Someday skrev 2011-11-16 18:26:50 följande:
    Jag håller med Someday.

Mina sammandragningar gjorde ont, magen blev hård och de var regelbundna (var 15e minut). Mina sammandragningar började vid kl 16 och vid kl 20.45 hade de fortfarande inte gett med sig och de var regelbundna hela tiden, då ringde jag till förlossningen för att få rådgivning.