• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin

Någon mer som blöder näsblod? Med sonen hade jag bara att jag kunde blöda lite uppe i näsan så det kom om jag snöt mig men inte så det rann ner, men igår kväll började jag störtblöda från ena näsborren. Har bara blött näsblod typ 2 gånger i mitt liv och då har det slutat jättefort, men igår fick jag byta papper 4 gånger innan det äntligen lättade. Hoppas inte det tänker bli en vana :o

• roxylady

Jo jag blöder näsblod om jag retat näsan ett tag. Tex om man snyter sig flera ggr. Jag brukade iofs ha lätt för det när jag var liten.

Nu är jag inne på MVC och gör en glukosbelastning. Hade 4,0 i fastande värde och ska nu sitta här till 10 för att kolla vad jag har sedan. Hoppas att man klarar det. Annars så hade jag SF-mått på 30, hjärtat slog 144, järnvärde 129(!!!) så järnvärdet var verkligen superbra!! Bebisens huvud ligger nedåt. Så det ser bra ut. Bara hoppas på att sockervärdet ser bra ut sedan.

• minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 08:21:33 följande:
    Jo jag blöder näsblod om jag retat näsan ett tag. Tex om man snyter sig flera ggr. Jag brukade iofs ha lätt för det när jag var liten.

Nu är jag inne på MVC och gör en glukosbelastning. Hade 4,0 i fastande värde och ska nu sitta här till 10 för att kolla vad jag har sedan. Hoppas att man klarar det. Annars så hade jag SF-mått på 30, hjärtat slog 144, järnvärde 129(!!!) så järnvärdet var verkligen superbra!! Bebisens huvud ligger nedåt. Så det ser bra ut. Bara hoppas på att sockervärdet ser bra ut sedan.
    Jo, det är väl kombinationen förkylning och nässpray som är boven nu när slemhinnorna är lite skörare än vanligt.

Det kommer nog gå bra ska du se :) Härligt att järnvärdet äntligen har gått upp!!!! :D Hade bebis fixerat sig också eller låg den bara nedåt? 
  • syntetica
    curiosa skrev 2011-11-18 07:52:33 följande:
    Varje natt är en kamp mot kl tycker jag nu!
    Somnar, vaknar, somnar, vaknar och så håller man på.
    Om inte handlederna krånglar så har jag ont i magen eller vart som helst. Allt för att jävlas. Nej men kanske inte riktigt men jag fungerar verkligen inte om jag inte får sova ordentligt.

Ja,ja nu har jag fått gnälla av mig lite iafl  och snart ska vi åka till Näl för att göra TUL.
    Tycker också varje natt är en kamp, men kroppen ställer väl in sig tills bebisen kommer. 
    Får iaf sova några timmar för att sen vara vaken några och sen sova igen.
    Tacka gudarna för kaffe 
  • roxylady

Leia: tror också det. Man är ju hela tiden lite småförskyld!:)

Jag hoppas verkligen det. Fy vad äcklig den där lösningen var som jag fick lov å dricka:( Men värdet var ju i alla fall rätt nu. Hoppas det är det sen också. Börjar redan bli hungrig och tanken på att sitta här i 1,5h till gör en inte lugnare precis. Huvudet var rörligt än så länge sa hon. Ofta kunde det dröja fram till v35 innan de fixerar sig sa hon. Men skönt att han ligger nedåt iaf:) det ger mig mer plats än när han ligger på tvärsen

• ccecy
    roxylady skrev 2011-11-18 08:21:33 följande:

Då jag var på glukosbelastningen, tror jag att jag hade 4,2 som fastandevärde efter en timme var det 7,2 sedan 6,1 eller något i den stilen.  så jag tror nog att det blir ungefär likadanna siffror för dig :D om de inte vill sig riktigt illa :/ ända jag tyckte var jobbigt, att BM här hörde inte av sig om svaren, antagligen efter som dom var okej, så ja fick gå runt o fundera på det i 3 veckor, lite små jobbigt :p
  • Someday

Jag har också fått sömnproblem. Jag som brukar sova så gott! Vaknar ofta, fast jag somnar om! Är dock dödens trött när jag väl måste gå upp... Jobbigt men antar att det är en förberedelse inför det som komma skall med vakna nätter.

• roxylady

c3c: okej! Testar man redan efter en timme alltså? Hoppas den blir under för mig med. Hade ätit gröt med kanske lite för mkt sylt på ca 30min innan förra gången jag var här så vi trodde det beror på det. Jo men bara det ligger under 8,0 så ska det ju vara bra hoppas hoppas det blir lika för mig

• minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 08:30:59 följande:
    Leia: tror också det. Man är ju hela tiden lite småförskyld!:)

Jag hoppas verkligen det. Fy vad äcklig den där lösningen var som jag fick lov å dricka:( Men värdet var ju i alla fall rätt nu. Hoppas det är det sen också. Börjar redan bli hungrig och tanken på att sitta här i 1,5h till gör en inte lugnare precis. Huvudet var rörligt än så länge sa hon. Ofta kunde det dröja fram till v35 innan de fixerar sig sa hon. Men skönt att han ligger nedåt iaf:) det ger mig mer plats än när han ligger på tvärsen
    Jo, men när jag är småförkyld klarar jag mig med min kortisonnässpray som jag har tagit sen i somras mot gravnästäppa så det är okej. Men nu har jag åkt på en riktig förkylning som är seg och långdragen. Det är väl den jag gått med länge som äntligen brutit ut.

Usch, kan tänka mig det. Skönt att dom inte har sån på rutin här :P Okej, jo det är ju olika det där. Leon var lite lite ruckbar i v 32, men så gott som fixerad, och helt fixerad nästa gång hon kände i v 34. Han hade ganska rolig huvudform sen när han föddes eftersom han fixerades så tidigt och liksom formades efter bäckenet när han växte. Eller enligt min kompis mamma som är bm så var det därför. På förlossningen visste dom väl inte hur tidigt han fixerades för dom sa först att hans huvud bara blivit tilltryckt under förlossningen och skulle rätta till sig på 24 timmar. Men när vi skulle åka hem efter 2 dygn var det bättre men långt ifrån bra men läkarn sa att det nog inte var nån fara och att bvc fick hålla koll på det. När bvc kom på hembesök efter 1 vecka var han fortfarande lite toppig i huvudet men inte alls så mycket längre men det var hela tiden "det blir NOG bra" hehe... Men han blev helt "normal" efter ett par veckor :P

Min tror jag fortfarande ligger med huvudet neråt men lite vriden åt ena sidan eller nåt för den rör sig oftast bara i ena sidan om jag känner nåt i sidorna (mest känner jag neråt och uppåt och mitt fram har jag knän) men magen är större på ena sidan om jag får en sammandragning och jag har en rumpa (tror jag) upp i det revbenet på den sidan ibland. Men kan ju vara så att moderkakan ligger och fyller ut på den sidan också :)

Idag ska vi till äventyrsbadet i Borås hela familjen. Ska bli riktigt mysigt då vi har en liten fisk till unge som bara ÄLSKAR att bada :p
  • Empa86

God morgon!
    Jag börjar fasa för att jag inte ska kunna sova om natten. Nu tycker jag att jag sover ganska bra då jag bara vaknar för toalettbesök eller att skrutten bökar omkring mycket. Dock hade jag migrän när jag vaknade i morse så jag blir hemma från jobbet idag. Känns skitdumt när man är så pass nyanställd, men jag försöker tänka bort det och att det är bäst för bebis om jag tar det lugnt..