• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-11-18 08:39:06 följande:
    c3c: okej! Testar man redan efter en timme alltså? Hoppas den blir under för mig med. Hade ätit gröt med kanske lite för mkt sylt på ca 30min innan förra gången jag var här så vi trodde det beror på det. Jo men bara det ligger under 8,0 så ska det ju vara bra hoppas hoppas det blir lika för mig
    Här testas man iaf, så att man ska prov ska vi säga kl 8, efter en timme tar man ett till värde, sedan en timme efter det tar man det sista värdet.  Här får man inte äta eller dricka 12 timmar innan eller är det 10 :p  Men antar att ni har det samma i sverige ? :)
  • syntetica

Är det bara jag som är hungrig heeela tiden? 
    Känns som jag knappt hinner äta klart så är jag hungrig igen.. 

• roxylady

Leia: lika bra att det bryter ut kanske så du slipper ha det hängandes över dig.

Okej! Ja det är ju så olika. Så huvudet kan bli format redan där alltså? Det visste jag inte. Men vad skönt att det gav med sig tillslut:) ja men precis!

Ja men så känner jag också! Rumpan ligger där jag trodde huvudet var tidigare haha! Så när jag får SD så ser man ju det. Men fick ju svar idag på att det var lilla rumpen hihi!

Åh hoppas ni får det roligt där på badhuset då!! själv ska jag sitta här i 50min till och må illa:(

• roxylady

c3c: ja det är samma tider här med:) dock verkar det inte vara ett test förens vid 10 nu. Hon har inte bett mig komma in än.

• roxylady

Syntetica: jag brukar kunna bli hungrig snabbt efter frukost och även lunch. Men inte kvällsmaten. Frustrerande ändå som det är

• minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 09:09:34 följande:
    Leia: lika bra att det bryter ut kanske så du slipper ha det hängandes över dig.

Okej! Ja det är ju så olika. Så huvudet kan bli format redan där alltså? Det visste jag inte. Men vad skönt att det gav med sig tillslut:) ja men precis!

Ja men så känner jag också! Rumpan ligger där jag trodde huvudet var tidigare haha! Så när jag får SD så ser man ju det. Men fick ju svar idag på att det var lilla rumpen hihi!

Åh hoppas ni får det roligt där på badhuset då!! själv ska jag sitta här i 50min till och må illa:(
    Jo, hoppas bara det vill ge med sig nån gång så vi alla 3 blir friska. Men så länge man slipper fredag får man ju vara glad.

Ja tydligen.

Tycker det är så konstigt det där med att blodsockret visar "fel" om man ätit nåt sött innan. Jag har ett par gånger ätit sött innan jag vart till bm. Förrförra gången hade jag ätit äpplekaka med mamma en halvtimme innan men mitt blodsocker var helt normalt och det enda min bm sa är att om man har socker på fingret blir det väldigt fel och så skrattade hon. Men kan hända att det inte spelar nån roll på mig då eftersom jag typ aldrig äter godis och äter glutenfritt så inte massa vitt bröd och vit pasta och sånt. Jag vet inte.

Jo det får vi hoppas att det blir :) Usch, hoppas tiden går fort =/
  • roxylady

Leia: ja hoppas det!

BM sa att på vissa kunde det bli så. Hade inte för högt när jag var inne då. Men tillräckligt för att man skulle kolla upp det. Har ingen i släkten som har problem. Jag har heller aldrig haft det. Så detta är riktigt främmande för mig. Jag äter ju inte godis varje dag. Men just den helgen innan så hade vi godis hemma. Hon visste inte om det berodde på det eller ej. Nä men precis;) borde inte vara nån fara. Får se hur det ser ut om ca en halvtimme. Vill ha mat nu. För nu mår man illa. Går iofs i vågor. Men ändå. Suck.

• minjalin
    roxylady skrev 2011-11-18 09:24:27 följande:
    Leia: ja hoppas det!

BM sa att på vissa kunde det bli så. Hade inte för högt när jag var inne då. Men tillräckligt för att man skulle kolla upp det. Har ingen i släkten som har problem. Jag har heller aldrig haft det. Så detta är riktigt främmande för mig. Jag äter ju inte godis varje dag. Men just den helgen innan så hade vi godis hemma. Hon visste inte om det berodde på det eller ej. Nä men precis;) borde inte vara nån fara. Får se hur det ser ut om ca en halvtimme. Vill ha mat nu. För nu mår man illa. Går iofs i vågor. Men ändå. Suck.
    Okej, ja för jag brukar ligga på typ 4,5 oavsett vad jag ätit verkar det som :p

Förstår det. Är riktigt hemskt att inte få äta frukost!!!! 
  • roxylady

Leia: jag låg alltid på 4,0 innan förra gången så BM blev ju lite förvånad. Hrm.

Ja men verkligen! Åker hem en sväng efter detta och vilar tror jag allt!!

• LillaEko

Jag har ju inte haft några större problem med sömnen tidigare. Vaknar ju i vanliga fall runt 6-7, så att jag idag vaknade redan 3.30 och inte kunde somna om är jag inte så orolig för.

Men nu vilar jag och hunden i soffan efter morgonens aktiviteter.
    Laddar för långpromenad med god vän, hund och hennes söta lilla 9 månader gamla dotter.