• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    AnnaLovis skrev 2011-05-18 11:42:15 följande:
    Tack tjejer!! {#emotions_dlg.flower} Härligt att ni också hänger kvar! Tråden blir bara större och större Cool

Caradan:  Det är otroligt påfrestande att bara vänta och inget veta.. styrkekramar till dig. Det är ju hoppfullt, barnmorskan var nöjd, o dom är ju så små våra guldklimpar, beroende på om den vill gömma sig lite, eller UL utrustning kan man se bättre/sämre.. Jag blödde ju också lite, men det kan vara fullkomligt normalt också!
    Ja visst är det det.
    Dock så vet jag inte om det är kört ändå. Tycker att jag tappat alla symptom idag oxå men iofs så brukar de komma och gå oxå men just nu letar man ju ännu mer efter dom.
    Tycker dock att det var konstigt att de inte kunde se ett hjärta nu i v 6+1 men jag får väl vänta tills nästa vecka och ser de inget då då är det ju kört.
  • curiosa
    pernillis skrev 2011-05-18 14:27:22 följande:
    Hej tjejer. Vill bara dela med mig lite upplevelser idag.

Fick reda på att jag var gravid för prick två veckor sedan och eftersom min mens varit strulig så hade jag ingen aning om hur långt gången jag var men tippade på att jag idag skulle vara runt sjunde veckan. Hade tid vid MVC halv tio i morse och jag och min sambo åkte ner tillsammans, fulla av förväntningar. Fick en otroligt otrevlig BM och det enda hon sa var att hon inte såg ett foster och att jag skulle få en tid om en vecka igen. Åh vad jag blev ledsen. Såna stora och starka känslor som trots allt växt dessa två veckor.

Men skam den som ger sig. Jag ringde privatkliniken istället och fick komma dit på en gång och han lugnade mig och sa att detta åtminstonde är en graviditet men en tidig sådan. Han tippade på femte veckan.

Nu känns allt jättebra men är samtidigt ledsen. Jag hade ju förväntat mig att jag var tre veckor längre gången än vad jag är så nu måste jag gå och vänta ut dessa hemska veckor med massa av risker betydligt längre än vad jag tidigare trott.

Fy fan vad det är viktigt att det finns kompetent personal på sådana ställen. Kommer aldrig mer besöka BM som jag var hos imorse. Aldrig mer! 
    Ja det är jätte jobbigt att vänta. Vi får hålla i hop fram tills det är dags så att man slipper sitta själv.
  • minneli

Idag köpte jag seaband på apoteket, hade tänkt köpa prostafen men när hon på apoteket sa att man kunde bli mkt trött och påverkad av tabletterna så fick det bli seaband ändå. Jag är redan nog trött som det är!
    Känns som armbanden fungerar iaf. Problemet blir ju att jag måste dölja dem på jobbet.  Hade iaf tänkt pröva jobba imorgon. Men det som blir svårt är ju att jag behöver småäta och jag jobbar på en förskola så jag kan ju inte direkt sitta och småäta bland barnen. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Tänk om man jobbat på kontor och kunnat haft ett litet lager med mat på kontoret =P

Ikväll ska vi berätta för min sambos föräldrar.

• Someday

Hej Caradan! Jag förstår att det är jobbigt att vänta. Hade det så förra hösten. Kom in en måndag och fick veta att det troligen var ett MA men att de inte kunde säga något. Bara att jag absolut inte var i den veckan man trodde, att ev kunde det vara normalt men inte rätt vecka och så vidare. Åkte hem, hopp och förtvivlan om vart annat. Innerst inne visste jag att det var kört men kunde inte sluta hoppas ändå eftersom jag hade så mycket symtom. Åkte tillbaks veckan därpå, tisdag, och fick det bekräftat. Hela världen gick under kändes det som!! Det var ett MA.
    Men vet flera som haft det likadant då det i stället blivit bekräftat att det är normala graviditeter så de har fått friska barn. Sluta inte hoppas förräns det verkligen är kört. Det kan mycket väl vara en liten januaribebis som vill ut =)

• AnnaLovis
    curiosa skrev 2011-05-18 14:32:14 följande:
    Ja visst är det det.
    Dock så vet jag inte om det är kört ändå. Tycker att jag tappat alla symptom idag oxå men iofs så brukar de komma och gå oxå men just nu letar man ju ännu mer efter dom.
    Tycker dock att det var konstigt att de inte kunde se ett hjärta nu i v 6+1 men jag får väl vänta tills nästa vecka och ser de inget då då är det ju kört.
    Fick också den känslan plötsligt av att alla symptom var borta..hormonerna spökar.
    Håller tummarna för dig!!
  • AkireNirak
    twistedtofit skrev 2011-05-18 07:25:22 följande:
    Grattis!!

Vi har samma datum med mens och ÄL och BF, hihi!
    Kan man tänka sig. Det måste ju vara höga odds för något dyligt... Tungan ute
  • bumbi 84

Beklagar ni som blöder!

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Kissekatten

Jag letade fram mina sea band sen förra grav. igår. Och jag har faktiskt varit nästan helt fri från illamåendet sen jag tog på dem igår!! Så underbart! Tyckte inte de hjälpte så bra förra gången. På tal om namn, vi har bestämt flicknamn. Pojknamn har vi 2-3 st olika.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • RaraS
    minneli skrev 2011-05-18 14:48:02 följande:
    Idag köpte jag seaband på apoteket, hade tänkt köpa prostafen men när hon på apoteket sa att man kunde bli mkt trött och påverkad av tabletterna så fick det bli seaband ändå. Jag är redan nog trött som det är!
    Känns som armbanden fungerar iaf. Problemet blir ju att jag måste dölja dem på jobbet.  Hade iaf tänkt pröva jobba imorgon. Men det som blir svårt är ju att jag behöver småäta och jag jobbar på en förskola så jag kan ju inte direkt sitta och småäta bland barnen. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Tänk om man jobbat på kontor och kunnat haft ett litet lager med mat på kontoret =P

Ikväll ska vi berätta för min sambos föräldrar.
    "Seaband"? Är det ett sådant där akupunkturarmband mot illamående? Jag såg det förra veckan på apoteket när jag köpte Prostafen och funderade på om det hjälpte, det stod ju till och med för gravida! Jag var på akupunktur igår (sista gången, för nu är jag ju gravid så jag behöver inte gå mer och han tyckte mina energinivåer var väldigt bra! Jippie för det!) och då frågade jag just om detta armband. Han slog upp det i sin bok och visa exakt var på handleden punkten sitter som man ska stimmulera om man är illamående. Men så såg han att det var en punkt som inte var bra att stimulera om man var gravid, eftersom den punkten kan dränera energin i elementet Jord som är väldigt viktigt när man är gravid så han rekommendera mig att absolut inte köpa något sådant. Jag är lite flummig så jag tror på allt han säger! Det har ju hjälpt mig att bli gravid!

Men jag säger bara vad han sa, så får du själv ta ett beslut om du vill fortsätta använda armbandet eller ej. Och jag vet inte ens om "Seaband" är samma sak som akupunkturarmbandet som jag såg....men ja, en liten varning i alla fall!  
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • curiosa
    Someday skrev 2011-05-18 14:50:45 följande:
    Hej Caradan! Jag förstår att det är jobbigt att vänta. Hade det så förra hösten. Kom in en måndag och fick veta att det troligen var ett MA men att de inte kunde säga något. Bara att jag absolut inte var i den veckan man trodde, att ev kunde det vara normalt men inte rätt vecka och så vidare. Åkte hem, hopp och förtvivlan om vart annat. Innerst inne visste jag att det var kört men kunde inte sluta hoppas ändå eftersom jag hade så mycket symtom. Åkte tillbaks veckan därpå, tisdag, och fick det bekräftat. Hela världen gick under kändes det som!! Det var ett MA.
    Men vet flera som haft det likadant då det i stället blivit bekräftat att det är normala graviditeter så de har fått friska barn. Sluta inte hoppas förräns det verkligen är kört. Det kan mycket väl vara en liten januaribebis som vill ut =)
    Har sovit nästan hela dagen sen vi kom hem.
    Inget ,mera blod ännu iafl så än lever hoppet. Blödde ganska krafitigt med båda mina stora så det är inte ovanligt för mig men såklart blir man ororlig.
Svar på tråden Januaribebis 2012