• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli
    RaraS skrev 2011-05-18 19:55:29 följande:
    Minneli och Caradan: Förlåt, det var inte meningen att trampa någon på tårna! För mig är inte illamåendet så illa ännu så jag har hållit mig från att stimulera förbjuda punkter och mediciner, thank god! Fast jag har lite lust och skriva till apoteket och fråga hur de kan rekommendera sådant som har varningstrianglar i akupunkturhandböcker. Men haha, ni får gå ut i trädgården om ni får låga energinivåer! ;)
    Du trampade inte mig på tårna! =)
  • Kissekatten
    minneli skrev 2011-05-18 20:07:27 följande:
    Du trampade inte mig på tårna! =)
    Inte mig heller! Jag gillar mina band :)
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • RaraS

Så bra! Hoppas ni mår bra i fortsättningen!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • bumbi 84

Ringde och bokade tid hos bm idag å dom räknar ju alltid efter sista mensen men för mig som har en längre cykel blir det ju hel galet så jag hittade på mitt eget datum 2 veckor innan äl så nu säger även dom rätt vecka och rul blir rätt förra ggn skickade dom mig på rul i vecka 16 trots att jag sa det   så nu kör vi med en liten vit lögn denna gång så prover ska tas omgående och sen blir det dit den 1 juni och 1 juli.

Men lite besviken då "min" bm inte hade några tider kvar men förhoppnings vis kan jag gå hos henne efter rul

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • KathleenH
    bumbi 84 skrev 2011-05-18 20:49:41 följande:
    Ringde och bokade tid hos bm idag å dom räknar ju alltid efter sista mensen men för mig som har en längre cykel blir det ju hel galet så jag hittade på mitt eget datum 2 veckor innan äl så nu säger även dom rätt vecka och rul blir rätt förra ggn skickade dom mig på rul i vecka 16 trots att jag sa det   så nu kör vi med en liten vit lögn denna gång så prover ska tas omgående och sen blir det dit den 1 juni och 1 juli.

Men lite besviken då "min" bm inte hade några tider kvar men förhoppnings vis kan jag gå hos henne efter rul
    Jag har också bokat tid hos BM och dagen efter får vi vårt första VUL. Jag har 35 dagars cykel och förra gången blev jag framflyttad några dagar, det är ju alltid trevligt =) Tycker många får flyttas tillbaka annars.. så nåt positivt är det väl. När de väl har mätt bebisen så vet dom ju ganska så exakt.
  • Mysgosmys

Jag äter också POSTAFEN ;) Men bara i nödfall eftersom man blir så trött av dem... Är ju redan aptrött liksom. Men det är så skönt att tröttheten börjar ge med sig nu, men å andra sidan är jag rädd för att den ger med sig för att det inte är nån bebis längre... :S 
    Usch vet inte varför man ska nojja så... 

• jessielarsson

Tusan vad det skrivs här inne. Hinner knappt med. Skrevi förrgår men när jag skullle posta så blev det fel och allt gick bort. Och jag orkade inte skriva om allt igen.

Har inte läst igenom dom sista sidorna, men vill försöka hänga med i diskutionerna ändå.
    Mår illa någongång om dagen, äter postafen för det. Går över på ett kick. Köpte även ett akupressurband idag, då det blir billigare i längden. 60 kr för 10 postafentabletter, förra gången åt jag två om dagen till typ v 15, det blir ju svin dyrt. Så jag tänkte jag skulle testa bandet. Har hört att det är många som gillar det.

Har haft värk i magen några veckor oxå, men det har minskat sen 2 dagar tillbax, vilket känns bra då jag inte gillar att ha ont. Känner mig lite svullen på kvällarna. Jobbigt att ha byxorna knäppta när jag sitter ner. Vill äta HELA tiden, helst onyttigheter!!

• Amelie85

Ne!! Jag ska fan gå ut med det efter besöket på fredag!! Nu har jag pratat med mina närmaste vänner som själva har barn och med första är det fan inte lätt att vara tyst! Jag väntar ju en son/dotter, INTE missfall!

• Missoctober88

Imorgon ska jag på hälsosamtal på barnmorskemottagningen :) Vecka 7+1 idag
    Mådde så illa igår och kräktes av allt men idag var det helt bra och inga kräkningar.. Känner mig hungrig hela tiden!

Ett litet tips för er som är doftkänsliga pga av grav är doftspray där det är en doft ni inte tål typ disk eller toalett.

• Kissekatten
    Amelie85 skrev 2011-05-18 21:58:48 följande:
    Ne!! Jag ska fan gå ut med det efter besöket på fredag!! Nu har jag pratat med mina närmaste vänner som själva har barn och med första är det fan inte lätt att vara tyst! Jag väntar ju en son/dotter, INTE missfall!
    Så ska det låta!

Jag har berättat för alla nära vänner som jag har träffat, och för närmsta familjen. Jobbet får vänta till midsommarveckan. 
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
Svar på tråden Januaribebis 2012