• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • AnnaLovis

Hej tjejer!

Vet inte om vissa minns mig från några sidor tillbaks, men jag kan glatt räkna in mig i tråden igen Skrattande
    VUL gjordes den 11/5 pga bruna flytningar och ont...då såg barnmorskan en hinnsäck som var lite för platt, men inget foster :(  Haft en helvetesvecka med oro o ångest, men idag  Idag var det dags för vårt andra VUL,

Döm om vår förvåning när vi såg att lilla pyret lever och vi såg ett tickande litet hjärta!! Glädjetårar! Vi blev tillbakaflyttade till 6+0 idag och BF den 10 Januari!
    Nu tänker jag slappna av och njuta av den här graviditeten, hoppas på det bästa för alla er andra med.
    Början till illamående, molvärk och lite ömma bröst. Jäkligt körig mage sen början av graviditeten...Annars mår jag hur bra som helst!! :)

• Mysgrodan
    AnnaLovis skrev 2011-05-18 10:55:43 följande:
    Hej tjejer!

Vet inte om vissa minns mig från några sidor tillbaks, men jag kan glatt räkna in mig i tråden igen Skrattande
    VUL gjordes den 11/5 pga bruna flytningar och ont...då såg barnmorskan en hinnsäck som var lite för platt, men inget foster :(  Haft en helvetesvecka med oro o ångest, men idag  Idag var det dags för vårt andra VUL,

Döm om vår förvåning när vi såg att lilla pyret lever och vi såg ett tickande litet hjärta!! Glädjetårar! Vi blev tillbakaflyttade till 6+0 idag och BF den 10 Januari!
    Nu tänker jag slappna av och njuta av den här graviditeten, hoppas på det bästa för alla er andra med.
    Början till illamående, molvärk och lite ömma bröst. Jäkligt körig mage sen början av graviditeten...Annars mår jag hur bra som helst!! :)
    Oj vad härligt!!! Grattis!!! Solig Fick lite glädjetårar i ögonvrån (börjar ha väldigt lätt att gråta, undrar varför Skrattande)
  • KathleenH
    Hej tjejer!

Åh grattis!! Jag kommer ihåg dej! Vad härligt att få ett sånt glädjebesked när man tror att det är över! Helt underbart!! Själv är jag i v. 4+3 idag så jag går ständigt och oroar mej men hoppas innerligt att fröet vill stanna.
  • Stellan
    Hej tjejer!

Vad härligt för er, Grattis :) 
  • curiosa

Jaha hemma från gyn och graviditeten har iafl gått framåt. v 6+1 kom de fram till (6+4 enl senaste mens) De såg hinnsäck, gulesäck och nått mer och ev ett hjärta men de kunde inte garantera att det var det så den ligger precis i nederkant och var inte det minsta samarbetsvillig alls.

Hon var dock nöjd med det de såg och varför jag blödigt kunde hon inte svara på.
    Skall tillbax den 24:e igen och se om det gått framåt eller stannat av.

• AnnaLovis

Tack tjejer!! {#emotions_dlg.flower} Härligt att ni också hänger kvar! Tråden blir bara större och större Cool

Caradan:  Det är otroligt påfrestande att bara vänta och inget veta.. styrkekramar till dig. Det är ju hoppfullt, barnmorskan var nöjd, o dom är ju så små våra guldklimpar, beroende på om den vill gömma sig lite, eller UL utrustning kan man se bättre/sämre.. Jag blödde ju också lite, men det kan vara fullkomligt normalt också!

• Majskorn

Här e en till som blött lite....rosa flytningar och en lite rödare men nu är dom vita igen så hoppas att liten bara ville skrämmas lite....

ska på vul imorgon men har ingen aning om vad jag kommer få se...hoppas på en liten ärta med tick tack :)

• twistedtofit
    Majskorn skrev 2011-05-18 11:56:21 följande:
    Här e en till som blött lite....rosa flytningar och en lite rödare men nu är dom vita igen så hoppas att liten bara ville skrämmas lite....

ska på vul imorgon men har ingen aning om vad jag kommer få se...hoppas på en liten ärta med tick tack :)
    förra grav blödde jag i samband med ett toalettbesök någon matsked färskt blod. Jag hade ingen aning om att jag var gravid då, men i efterhand tänkte jag att det var en nidblödning. Då gjorde jag ett vul efter att jag fått + på sticka  och var runt v 10
  • Majskorn

Åh, men jag e nog max i början på vecka 7... :) Hur gick graviditeten? Jag blödde också nån matsked färskt förra grav men den slutade i ett MA...dock levde fostret vid första vul och då såg jag hjärtslagen men en vecka senare så levde det inte...därför jag är orolig nu...

• pernillis

Hej tjejer. Vill bara dela med mig lite upplevelser idag.

Fick reda på att jag var gravid för prick två veckor sedan och eftersom min mens varit strulig så hade jag ingen aning om hur långt gången jag var men tippade på att jag idag skulle vara runt sjunde veckan. Hade tid vid MVC halv tio i morse och jag och min sambo åkte ner tillsammans, fulla av förväntningar. Fick en otroligt otrevlig BM och det enda hon sa var att hon inte såg ett foster och att jag skulle få en tid om en vecka igen. Åh vad jag blev ledsen. Såna stora och starka känslor som trots allt växt dessa två veckor.

Men skam den som ger sig. Jag ringde privatkliniken istället och fick komma dit på en gång och han lugnade mig och sa att detta åtminstonde är en graviditet men en tidig sådan. Han tippade på femte veckan.

Nu känns allt jättebra men är samtidigt ledsen. Jag hade ju förväntat mig att jag var tre veckor längre gången än vad jag är så nu måste jag gå och vänta ut dessa hemska veckor med massa av risker betydligt längre än vad jag tidigare trott.

Fy fan vad det är viktigt att det finns kompetent personal på sådana ställen. Kommer aldrig mer besöka BM som jag var hos imorse. Aldrig mer! 

Svar på tråden Januaribebis 2012