• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli
    RaraS skrev 2011-05-18 16:46:16 följande:
    "Seaband"? Är det ett sådant där akupunkturarmband mot illamående? Jag såg det förra veckan på apoteket när jag köpte Prostafen och funderade på om det hjälpte, det stod ju till och med för gravida! Jag var på akupunktur igår (sista gången, för nu är jag ju gravid så jag behöver inte gå mer och han tyckte mina energinivåer var väldigt bra! Jippie för det!) och då frågade jag just om detta armband. Han slog upp det i sin bok och visa exakt var på handleden punkten sitter som man ska stimmulera om man är illamående. Men så såg han att det var en punkt som inte var bra att stimulera om man var gravid, eftersom den punkten kan dränera energin i elementet Jord som är väldigt viktigt när man är gravid så han rekommendera mig att absolut inte köpa något sådant. Jag är lite flummig så jag tror på allt han säger! Det har ju hjälpt mig att bli gravid!

Men jag säger bara vad han sa, så får du själv ta ett beslut om du vill fortsätta använda armbandet eller ej. Och jag vet inte ens om "Seaband" är samma sak som akupunkturarmbandet som jag såg....men ja, en liten varning i alla fall!  
    Ja jag fortsätter så länge jag känner att det fungerar. Tänkte att armbanden var snällare mot kroppen än prostafen också. Men det är ju olika vad som fungerar.
    Det är iaf en liten kula som ska trycka på en punkt på handleden som man mäter ut med hjälp av sina fingrar.
    Dränera energi i elementet jord har jag ingen aning om vad det betyder=) men det är ju kanske isåfall ngt man kan ställa mot prostafen biverkningen trötthet.

Blev inte att vi berättade för svärföräldrarna ikväll, så än så länge vet bara mamma och pappa om graviditeten.
  • Amelie85

Oj vad ni är coola.. Vi har talat om för de närmsta vännerna och våra familjer.. och skulle helst vilja skriva ut de på facebook nu och gå med en tröja med trycket "bebis" på magen! Jag är löjligt glad och vill att ALLA ska veta det nu. Skrattande

• minneli
    Carolaj83 skrev 2011-05-18 18:38:08 följande:

pernillis-VILKEN JÄVLA BM!!!!

har berättat på min arbetsplats idag, känns skönt, men samtidigt läskigt

Jag funderar om jag ändå måste berätta det på min arbetsplats för vi ska planera hösten nästa vecka och eftersom jag kommer gå upp i tid så gör det ju en hel del skillnad. Iof så tror jag inte att jag kommer kunna jobba så mkt länge så då kommer det ju ändå inte bli 100%... usch.. vet inte hur jag ska göra. Det kanske ändå är bättre att de planerar mig utifrån 75% även fast jag kommer jobba 100% ett tag? Jag kommer ju förmodligen bli sjukskriven längre fram.
  • curiosa
    Amelie85 skrev 2011-05-18 18:16:45 följande:
    Oj vad ni är coola.. Vi har talat om för de närmsta vännerna och våra familjer.. och skulle helst vilja skriva ut de på facebook nu och gå med en tröja med trycket "bebis" på magen! Jag är löjligt glad och vill att ALLA ska veta det nu. Skrattande
    Jag är glad just nu att vi inte berättat för nån (ja min svägerska är den enda som vet) nu om det kanske inte går vägen.
    Men visst igår hade jag helst skrikit ut det överallt men allt ändras så snabbt helt utan förvarning.
  • bumbi 84
    Amelie85 skrev 2011-05-18 18:02:54 följande:
    OJ! Vi har ändå berättat det för 14st samanlagt! Skrikandes
    jag har berättat tidigare med första men det blir ju 4:e för oss och den minsta är bara 10mån så vi har ingen brådska
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • twistedtofit

vi har berättar för våra två närmsta vänner, de försöker nämligen oxå bli gravida! Resten får vänta!

• AkireNirak

Jag har bara berättat för max 15 personer, varav ingen tillhör familjen, utan är vänner och arbetskamrater. Jag och sambon vill inte gå ut med det än för familjerna, men efter första UL så kanske även de får veta (alltså om 3-4 veckor).

• RaraS

Minneli och Caradan: Förlåt, det var inte meningen att trampa någon på tårna! För mig är inte illamåendet så illa ännu så jag har hållit mig från att stimulera förbjuda punkter och mediciner, thank god! Fast jag har lite lust och skriva till apoteket och fråga hur de kan rekommendera sådant som har varningstrianglar i akupunkturhandböcker. Men haha, ni får gå ut i trädgården om ni får låga energinivåer! ;)

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Oops, Kissekatten var det visst! Sorry, min telefon är så svår att skriva på...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012