• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Amelie85
    Kissekatten skrev 2011-05-18 22:24:02 följande:
    Så ska det låta!

Jag har berättat för alla nära vänner som jag har träffat, och för närmsta familjen. Jobbet får vänta till midsommarveckan. 
    ja herregud det är ju bara att gå ut med det! Vi har talat om de för 14 st nu och de har ju säkert berättat de för någon med så det är ju iaf många som vet.. roligare att gå ut med det så man kan prata om det öppet istället för en massa tissel och tassel.. sedan så är ju vi sist ut av våra vänner så alla blir ju så super glada :)
  • Cia80
    Amelie85 skrev 2011-05-18 22:38:46 följande:
    ja herregud det är ju bara att gå ut med det! Vi har talat om de för 14 st nu och de har ju säkert berättat de för någon med så det är ju iaf många som vet.. roligare att gå ut med det så man kan prata om det öppet istället för en massa tissel och tassel.. sedan så är ju vi sist ut av våra vänner så alla blir ju så super glada :)
    Jag håller med!
  • Kissekatten
    Amelie85 skrev 2011-05-18 22:38:46 följande:
    Jag har iofs sagt åt mina vänner att inte föra det vidare. Mest för att jag tycker det är roligast att berätta själv. Och så har jag några ytliga vänner som tycker det är roligt att skvallra, bara för skvallrets skull, och det slipper jag gärna!

Jag ska göra UL på mina ben i morgon pga åderbråck... Min sambo hade missuppfattat det och blev jättebesviken för han trodde han skulle få se bebisen! Hade berättade för sin kompis idag att vi skulle på UL i morgon, HAHA! 
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • LillaEko

I dag bär det av på hajk. Inte alls sugen.
    Är ju sååååå trött.
    Snacka om känslig dessutom. Igår låg jag och grät floder pga denna förbannade hajk :oS
    Men smugglar med lite fruktsoppa och skorpor som jag kan tugga på om illamåendet sätter igång och det inte är dags för mat.

• C R

Någon mer som har fått konstig smak i munnen? Allt smakar beskt, vad det än är.
    Nu kör jag med postafen för illamåendet. Sea band på morgon, kväll o natt. Vill inte ha det på jobbet.

• RaraS
    C R skrev 2011-05-19 07:38:04 följande:
    Någon mer som har fått konstig smak i munnen? Allt smakar beskt, vad det än är.
    Nu kör jag med postafen för illamåendet. Sea band på morgon, kväll o natt. Vill inte ha det på jobbet.
    Oh ja! Jag har jättekonstig smak i munnen!

Och min första graviditet i höstas så var jag också jättesugen att berätta för hela världen! Och "hela världen" fick ju även reda på det när det blev akut sjukhusvistele med operation. Min man fick flytta på en utlandsresa med jobbet osv. Önskar att inte så många visste vad som hänt...känns som att alla går och väntar på att jag ska bli gravid igen.

Denna gången är jag inte alls sugen att berätta, folk kan få undra om de vill!  Nu är det enda jag kan tänka på att lilla ärtan mår bra!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • 79a

Idag vill jag bara vara kvar hemma o sova....men nej iväg med barnen till skolan, jobba till kl 6, skjutsa till judo ikväll.

Igår åkte jag buss från Marieberg (örebro) till stan och det var min värsta resa nånsin. Krokiga vägar, varmt i bussen och massa parfymlukter. Blä!!! Luktkänsligheten börjar komma.
    Häromdagen stod jag och gnällde när jag snöt mig för att lambi-pappret luktade bajs, köpte annat papper och det luktade inget alls. skumt.

• Stellan
    Amelie85 skrev 2011-05-18 21:58:48 följande:
    Ne!! Jag ska fan gå ut med det efter besöket på fredag!! Nu har jag pratat med mina närmaste vänner som själva har barn och med första är det fan inte lätt att vara tyst! Jag väntar ju en son/dotter, INTE missfall!
    Ska ochså börja berätta efter ultraljudet. Går då precis in i vecka 8 och skulle det gå åt skogen nu så kommer jag vilja dela även det med mina närmsta vänner! Men det är klart allt kommer gå bra!!!! : ) 
  • emspems

Jag mår illa nästintill hela dagarna.. Att åka buss funkar inte för mig!

Vad äter ni som mår illa? Jag tycker ingenting smakar bra..

• 79a

idag ska jag föressten bli blondare och måla naglarna militärgröna. Måste kompensera upp känslan av att vara alldeles färglös och lönnfet
    Önskar er en fantastisk dag, unna er något fint

Svar på tråden Januaribebis 2012