• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LoboSonora

Hej tjejer.

Igår på kvällen kom det blod i trosorna (typ 2 msk) och imorse kom det oxå ganska mycket, det är ibland mörkt och ibland ljust men jag har inge ont i magen o det är inge klumpar.. Ringde kvinnokliniken idag men fick ej komma dit eftersom jag bara e i v 6 (5+0) och det var för tidigt att se.. skulle vänta en vecka och höra av mej då.

När jag väntade min son blödde jag ap mycket men inte såhär tidigt, så jag är lite orolig nu.. Hoppas att hela "blodgrejen" bara är nått som blir när jag blir gravid och att det inte är ett pågående mf :(

Hoppas allt e bra med er iaf.. :)

• pernillis

Tjejer! Är i AKUT behov av tips mot illamående. Känner att varenda dag är en pina och det blir bara värre och värre!

• Amelie85
    Mysgrodan skrev 2011-05-19 10:11:29 följande:
    Såå härligt!! Skrattande
    Exakt hur långt gången är du? (Har lite svårt att hålla koll på alla här, förlåt Skäms)
    Jag tog nämligen ett test i morse och är på 5 +1. Det var undefär lika starkt som kontrollstrecket. Är lite nojig bara då jag fortfarande inte känner mer än lite molvärk. Vill att symptomen ska dra igång ordenligt så man vet att hormonnivån har ökat.

Jag har oxå jättesvårt att hålla mig från att berätta. Hade planerat att berätta på pappas födelsedag nästa onsdag men då kommer mamma med förslaget att vi ska slå ihop firandet av honom med morsdag nästkommande söndag. SUCK! Då blev det ju en ännu längre väntan! Övriga kommer nog att få veta kring midsommar tror jag, om jag lyckas hålla mig så länge Flört.
    Jag tror jag är i vecka 5-6, vet inte riktigt..  ja våra familjer och våra närmaste vänner vet redan! men vi ska gå ut med det iaf! Man vill ju kunna prata öppet om sånda saker!
  • Jessica82

hej hej! kliver in här oxå. har plussat i början på maj och är nu i vecka 6+4, bf 7 jan enligt fl :) är min 5 graviditet oc förhoppnings vis mitt 3dje barn. orolig och glad som alla ni andra :/

kommer uppdatera min presentation när vi vet allt gått bra ( har många vänner och bekanta rl som brukar hålla koll på min sida hrmmm :)

har mått illa från och till i några veckor, men nu är det bättre när jag helatiden äter på något :) insåg att illamåendet kom av hunger även om jag inte kände mig hungrig. ömma bröst och extremt känslig :) är mina symptom och knappen på mina smaljeans går inte igen  längre :o

• Someday

Jag dricker lite mineralvatten med citrussmak. Smuttar lite hela tiden. Dels ska man dricka extra mycket och dels upplever jag att det lindrar illamåendet lite grann.

• MissT
    Majskorn skrev 2011-05-19 10:46:32 följande:
    Vul idag....håll tummarna för att jag ser hjärtslag :)
    Håller tummarna stenhårt!
    Har mitt vul i morgon så då får du/ni gärna hålla tummarna för mig.
    Hoppas att vi båda får positiva besked.
  • MissT
    LoboSonora skrev 2011-05-19 11:34:08 följande:
    Hej tjejer.

Igår på kvällen kom det blod i trosorna (typ 2 msk) och imorse kom det oxå ganska mycket, det är ibland mörkt och ibland ljust men jag har inge ont i magen o det är inge klumpar.. Ringde kvinnokliniken idag men fick ej komma dit eftersom jag bara e i v 6 (5+0) och det var för tidigt att se.. skulle vänta en vecka och höra av mej då.

När jag väntade min son blödde jag ap mycket men inte såhär tidigt, så jag är lite orolig nu.. Hoppas att hela "blodgrejen" bara är nått som blir när jag blir gravid och att det inte är ett pågående mf :(

Hoppas allt e bra med er iaf.. :)
    Hoppas att det inte är någon fara. Jobbigt att behöva gå och vänta en vecka men så länge det inte kommer några klumpar och du inte har ont så är allt förhoppningsvis bra inne i magen.
  • Syoss
    Majskorn skrev 2011-05-19 10:46:32 följande:
    Vul idag....håll tummarna för att jag ser hjärtslag :)
    Hoppas det går bra! :)
Svar på tråden Januaribebis 2012