• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-11-23 14:36:02 följande:
    Är det någon mer som håller på rent utsagt gå under av halsbränna?????? Jag får snart panik på denna drake som flyttat in i min hals!! :P
    Jag har det också.. försöker släcka det med mjölk och vatten men det funkar inte riktigt.. dock har jag inte det 24/7 men nästan.. Riktigt jobbigt
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-23 14:31:24 följande:
    Okej.. aj aj.. hoppas man inte har det. Är så glad som inte känt av foglossningen sedan 3 veckor tillbaka nu så är så glad att man hade en krämpa mindre. Nåja.. får gå och känna mig som en gaggig tant där :p Aj vad jobbigt att det gör ont.. ni får försöka med sånt på kvällstid då.. inte kul å gå runt å ha ont  Skönt att det inte gör ont under den tiden då i alla fall. Förstår att det måste vara riktigt frustrerande
    Jo, är oftast så trött på kvällen bara. Men men, det är så det är att vara gravid :p
  • minjalin
    Är det någon mer som håller på rent utsagt gå under av halsbränna?????? Jag får snart panik på denna drake som flyttat in i min hals!! :P
    Mineralvatten (ramlösa) funkar för min del. Jag kan till och med dricka kaffe nu när jag dricker det. Är den jäklig nån dag så toppar jag med lite sötmandel också. Gammal husmorskur med minrealvatten och mandel :) Jag knarkade novalucoul och sånt förra grav men sen visade det sig att jag hade för lite magsyra och det kan man tydligen få av mediciner mot halsbränna så jag har totalvägrat att ta nåt sånt denna gången så är så glad att jag hittat annat som funkar :)
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-23 14:40:38 följande:
    Jo, är oftast så trött på kvällen bara. Men men, det är så det är att vara gravid :p
    Haha ja det är ju så Men inte så många veckor kvar nu!
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2011-11-23 14:40:25 följande:
    Jag har det också.. försöker släcka det med mjölk och vatten men det funkar inte riktigt.. dock har jag inte det 24/7 men nästan.. Riktigt jobbigt
    vatten ger mig halsbränna ;P Nu blev det apoteket igen och denna gång testa loces jag håller bara tummarna
  • minjalin
    Glömde, jag drack juice varje morgon till min järntablett, men det har ajg fått sluta med för det ger mig verkligen halsbränna. Så nu får det räcka med en clementin till tabletten :p
  • syntetica

Idag var jag hos Bm för kontroll,
    toklåga värden fast jag ätit knappt 1 timme innan och tryckt i mig en mars precis innan jag klev in.
    Så nu ska järntablettern invigas.
    Men annars såg allt jätte bra ut, hjärtat slog 140 och jag följde kurvan perfekt.
    11 kg uppgång i vikt sen inskrivning ( v 15)
    Sammanlagt har jag gått upp nästan 20 sen jag plussade.
    På måndag är sista UL för att kontrollera om vätskan i njurarna försvunnit eller inte.  

• Snusmumriken80

Idag var vi på sista ultraljudet. Bebis mår bara fint, lär väga 2669g bl.a. Då han mätt allt så kom han till att alla mått i medel så skulle jag vara i v.37+2 idag Har en låååång bebis, verkar d som med. Fick även tid för igångsättning 19.12, så himla skönt o veta att jag får va hemma på julafton med alla mina älsklingar Är sååå glad o lugn! Dock hoppades doktorn på att vi skulle ses innan Nu ska jag börja gå ut o gå trots fruktansvärd värk överallt, han sa att man måste kompromissa

Hade dåliga värden i urinprovet, men de satt allt på odling, så får vi väl se.

Är så glad     

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-23 15:11:11 följande:
    Idag var vi på sista ultraljudet. Bebis mår bara fint, lär väga 2669g bl.a. Då han mätt allt så kom han till att alla mått i medel så skulle jag vara i v.37+2 idag Har en låååång bebis, verkar d som med. Fick även tid för igångsättning 19.12, så himla skönt o veta att jag får va hemma på julafton med alla mina älsklingar Är sååå glad o lugn! Dock hoppades doktorn på att vi skulle ses innan Nu ska jag börja gå ut o gå trots fruktansvärd värk överallt, han sa att man måste kompromissa

Hade dåliga värden i urinprovet, men de satt allt på odling, så får vi väl se.

Är så glad     
    Oj vad skönt o veta vilken dag ;) Inte många dagar kvar :) o skönt att ni får vara hemma på jul tillsammans! :) Hoppas liten växer till sig också :)