• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    shadowstorm skrev 2011-11-23 10:13:00 följande:
    SFHelen, vilken kämpa du och sonen är. Hoppas ni snart får komma hem så ni kan vara en hel familj. Och vilken duktig liten gosse som inte behöver andnings hjälp :) Lycka till och tack för att du tog dig tid att skriva :)

Jag känner att orken finns verkligen inte längre, jag orkar inte med mig själv eller min 2åriga son han retar upp mig så jag skulle kunna dra av mig håret. Och jag känner hur hormonerna bara rusar i kroppen. Jag blir arg på han skriker på han, sedan i nästa stund börjar jag grina för jag får dåligt samvete....SUCK kan inte de sista veckorna skyyyynda på nu!!!
    Vad skönt att höra att jag inte är ensam med att ha noll tålamod med 2-åringen :( Han går mig på nerverna och jag känner mig som världens sämsta mamma =/
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-23 11:50:49 följande:
    En lite halvpinsam och otrevlig fråga kanske.. men är det bara jag som är svullen eller något där nere? Tycker det känns som jag blivit större där? Känner inte igen mig själv. Är det något som försvinner? Det gör inte ont men är störande då man känner att något är annorlunda.. måste fråga någon.. försökt googla på detta men får inte riktigt fram info..
    Har du som lila maskar utanpå de yttre blygdläpparna om du kollar med spegeln? I så fall har du fått åderbråck där nere. Men man kan säkert vara svullen utan att ha det också i och med att det är ett enormt tryck på underlivet nu. Jag har ju åderbråck så mina yttre blygdläppar är minst dubbet så stora som normalt plus helt deformerade och lila (sorry för detaljerna) och det gör ont >.< men jag vet ju att det försvinner när bebis är ute så det är bara att hålla ut :p
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-23 14:11:41 följande:
    Har du som lila maskar utanpå de yttre blygdläpparna om du kollar med spegeln? I så fall har du fått åderbråck där nere. Men man kan säkert vara svullen utan att ha det också i och med att det är ett enormt tryck på underlivet nu. Jag har ju åderbråck så mina yttre blygdläppar är minst dubbet så stora som normalt plus helt deformerade och lila (sorry för detaljerna) och det gör ont >.< men jag vet ju att det försvinner när bebis är ute så det är bara att hålla ut :p
    Har faktiskt inte kollat det. Får kolla när jag kommer hem Hoppas på att det inte är det då.. har dock inte ont. Men kan åderbrock vara smärtfritt också?? Ja det är ju mina yttre vad jag vet som är svullna. Men störs inte av det så, mer att jag känner mig stor där mot vad jag brukar göra om man säger så. Ingen fara, jag frågade ju hihi! Jo det gör ju det. Är inte allt för lång tid kvar nu i alla fall! ursch vad jobbigt det måste vara att det gör ont
  • sandy87

Hej alla!

Har en fråga till er (hoppas ni kan hjälpa mig)
    Har försökt få tag i bm utan resultat hela dagen..
    Hade väldigt ont i magen i natt & idag har jag inte känt av den lilla/lille alls :/ Bör jag oroa mig/ringa till förlossningen & höra? Hur hade ni gjort? 

• minjalin
    roxylady skrev 2011-11-23 14:16:52 följande:
    Har faktiskt inte kollat det. Får kolla när jag kommer hem Hoppas på att det inte är det då.. har dock inte ont. Men kan åderbrock vara smärtfritt också?? Ja det är ju mina yttre vad jag vet som är svullna. Men störs inte av det så, mer att jag känner mig stor där mot vad jag brukar göra om man säger så. Ingen fara, jag frågade ju hihi! Jo det gör ju det. Är inte allt för lång tid kvar nu i alla fall! ursch vad jobbigt det måste vara att det gör ont
    Ja det får du kolla :p Vad jag har förstått så har inte alla ont av åderbråck där. Men jag ahr inte jätteont om jag inte står och går mycket för det svullnar ju mer då. Och värst är om jag och sambon har sex om det inte är kvällstid så jag ändå ligger ner en hel natt sen för annars har jag jätteont efteråt om jag går upp och går och står. Då blir det megasvullet och bultar och värker, men gör inte ont under tiden vi har sex så det är sjukt frustrerande :(
  • minjalin
    sandy87 skrev 2011-11-23 14:23:11 följande:
    Hej alla!

Hade väldigt ont i magen i natt & idag har jag inte känt av den lilla/lille alls :/ Bör jag oroa mig/ringa till förlossningen & höra? Hur hade ni gjort? 
    Jag hade ringt till förlossningen och hört med dom. Hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite...
  • roxylady
    sandy87 skrev 2011-11-23 14:23:11 följande:
    Hej alla!

I med att du inte får tag i din BM och är orolig så ring upp till förlossningen du! Mkt bättre så du får svar på det snart eller få komma in. Inte bra att gå runt och vara orolig heller. Bebisen kan ligga mer still pga mamman känner sig orolig med. Så ring dit du! Hoppas att du får ett lugnande besked! {#emotions_dlg.flower}
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-23 14:25:10 följande:
    Ja det får du kolla :p Vad jag har förstått så har inte alla ont av åderbråck där. Men jag ahr inte jätteont om jag inte står och går mycket för det svullnar ju mer då. Och värst är om jag och sambon har sex om det inte är kvällstid så jag ändå ligger ner en hel natt sen för annars har jag jätteont efteråt om jag går upp och går och står. Då blir det megasvullet och bultar och värker, men gör inte ont under tiden vi har sex så det är sjukt frustrerande :(
    Okej.. aj aj.. hoppas man inte har det. Är så glad som inte känt av foglossningen sedan 3 veckor tillbaka nu så är så glad att man hade en krämpa mindre. Nåja.. får gå och känna mig som en gaggig tant där :p Aj vad jobbigt att det gör ont.. ni får försöka med sånt på kvällstid då.. inte kul å gå runt å ha ont  Skönt att det inte gör ont under den tiden då i alla fall. Förstår att det måste vara riktigt frustrerande
  • shadowstorm

Är det någon mer som håller på rent utsagt gå under av halsbränna?????? Jag får snart panik på denna drake som flyttat in i min hals!! :P