• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Krikiz

SFHelen: Stooooort grattis till er lilla kille!!! Skönt att höra att han mår bra trots tjuvstarten

Nosce te ipsum.
  • roxylady

SFHelen: Skönt att höra att allt gick bra! Kul att du tog dig tid till att skriva. Skönt att lillkillen mår bra! Ta nu hand om er {#emotions_dlg.flower}

• Haanky

SFHelen : skönt att höra!!! hoppas ni snart får komma hem och vara en  familj tillsammans {#emotions_dlg.flower}

• Västeråsmamman

SfHelene skönt att allt gick bra och att lillkillen verkar må så bra.
    Mysigt att ni snart får va på samma rum. När mina tvillingar föddes fanns inte samvård på det sätt som det gör idag. De var i ganska dåligt skick så de behövde intensivvård i ca en vecka. Under den tiden kände man sig rätt överflödig. Jag åkte hem från sjukhuset efter ett par dagar och sov så mkt jag kunde för vi var helt slut hela familjen efter den pärsen vi hade gått igenom. Efter att ha sovit nästan 1,5 dygn i sträck så rann mjölken till på 5:e dagen efter att de föddes. Det kan vara kämpigt när bebisen kommer tidigt och kroppen inte är beredd. Men enl mig är det bästa då att inte stressa upp sig utan försöka få några extra timmars sömn för kroppen behöver det för att återhämta sig och orka producera. Har mött alltför många sönderstressade mammor på neo som tvingats till att pumpa varannan timme med klent resultat. Blir ofta inte bra för någon då.
    Lycka till med lille Tyr.

• missable

FÖRST MÅSTE JAG SÄGA JÄVLA DATOR!!!
    Har försökt komma in på fl i typ 3 veckor på datorn, bara kommit åt via mobilen, men då orkar jag ju inte läsa i kapp och hoppa in och skriva!  men nu är jag tillbaka =)

SFHelen:
     skönt att höra att det går bra och att ni får ligga på samma rum!

Var hos BM den 17:e och hjärtljuden låg på 158slag/minut, järnet var på 136 så jag får sluta med mina järntabletter WIHOO! Sen hade lilltjejen fixerat sig och hoppat en heeel kurva, från att vi legat på översta kurvan så hoppade vi ner till mitten kurvan, och jag hade gått ner i vikt... har verkligen inte kunnat sluta tänka på det och har oroat mig som bara den, för jag tycker ju att även om hon är fixerad så borde det väl inte bli ett sånt hopp? 
    Ska ringa kl 13 till MVC och prata med dom... se om jag kan få en telefon tid med min BM eller något för jag bara oroar mig att det är något fel....

Ingen annan som har en liten en som fixerat sig och hoppat på kurvan eller har ni legat kvar på kurvan??? 

• roxylady

En lite halvpinsam och otrevlig fråga kanske.. men är det bara jag som är svullen eller något där nere? Tycker det känns som jag blivit större där? Känner inte igen mig själv. Är det något som försvinner? Det gör inte ont men är störande då man känner att något är annorlunda.. måste fråga någon.. försökt googla på detta men får inte riktigt fram info..

• missable
    roxylady skrev 2011-11-23 11:50:49 följande:
    En lite halvpinsam och otrevlig fråga kanske.. men är det bara jag som är svullen eller något där nere? Tycker det känns som jag blivit större där? Känner inte igen mig själv. Är det något som försvinner? Det gör inte ont men är störande då man känner att något är annorlunda.. måste fråga någon.. försökt googla på detta men får inte riktigt fram info..
    känner helt klart igen mig! just att det känns svullet....
  • roxylady
    missable skrev 2011-11-23 11:55:36 följande:
    känner helt klart igen mig! just att det känns svullet....
    Ja men eller hur? Känner mig som en gammal kärring ungefär :p Det enda jag tycker är jobbigt förutom känslan är att underkläderna sitter inte lika skönt längre. Har du tips på några bra mammatrosor för oss som har det såhär? hehe
  • Velociped

Paet - har inte "känt igen mig" där på länge! :) Har antagit att det är den ökade blod- och vätskemängden i kroppen som gör det och att det kommer gå över. :)

• Pusselbiten86

Inne på FL. Sammandragningar varannan minut!
    Fått brickanyl o ska stoppa upp det!
    Tappen minskade 1 cm bara ja gick på toa!