• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86

Nu har jag pratat med min BM hon tyckte det var konstigt att läkaren på förlossningen inte sjukskrev mig efter min vistelse där, så nu har hon bokat in mig hos en annan läkare idag. Får se om hon också tycker att jag ska vara hemma och ta det lugnt. Det går ju bra så länge jag ligger helt still men det sätter igång bara jag ska hämta ett glas vatten i köket.. jobbigt. Det blir ju super pinsamt att ringa till jobbet och säga att jag blir sjukskriven, har ju bara jobbat där i 4 veckorRynkar på näsan 

• Empa86
    roxylady skrev 2011-11-23 11:50:49 följande:
    En lite halvpinsam och otrevlig fråga kanske.. men är det bara jag som är svullen eller något där nere? Tycker det känns som jag blivit större där? Känner inte igen mig själv. Är det något som försvinner? Det gör inte ont men är störande då man känner att något är annorlunda.. måste fråga någon.. försökt googla på detta men får inte riktigt fram info..
    Känner mig också svullen. Inte speciellt sexigt...Försvinner väl när graviditeten är över:) 
  • Liina87

Var på ultraljud idag allt såg fint ut med vår lilla tös:)) fick en ca vikt till BF på 3300:))

• roxylady
    Velociped skrev 2011-11-23 11:58:00 följande:
    Paet - har inte "känt igen mig" där på länge! :) Har antagit att det är den ökade blod- och vätskemängden i kroppen som gör det och att det kommer gå över. :)
    Misstänker ju också det Skönt att höra att man inte är ensam i alla fall!
    Empa86 skrev 2011-11-23 12:07:34 följande:
    Känner mig också svullen. Inte speciellt sexigt...Försvinner väl när graviditeten är över:) 
    Nä men eller hur.. ja det lär ju göra det
  • Haanky
    roxylady skrev 2011-11-23 11:50:49 följande:
    En lite halvpinsam och otrevlig fråga kanske.. men är det bara jag som är svullen eller något där nere? Tycker det känns som jag blivit större där? Känner inte igen mig själv. Är det något som försvinner? Det gör inte ont men är störande då man känner att något är annorlunda.. måste fråga någon.. försökt googla på detta men får inte riktigt fram info..

Här är det precis samma!!! tydligen så kan slemmhinnorna svullna upp lite här och där enligt min bm :) hon sa att man ka sätta en ispåse där en stund om man vill heheh men jag har inte provat.... :P:P:P men obehagligt känns det kännes sig som värsta fettot där nere hehehe :P
  • Haanky
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-23 12:03:37 följande:
    Inne på FL. Sammandragningar varannan minut!
    Fått brickanyl o ska stoppa upp det!
    Tappen minskade 1 cm bara ja gick på toa!

oj hoppas allt går bra för er!!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Haanky

idag skall jag på spa med min mamma och bror! ska bli underbart att få slappna av och äta god mat!!! vi ska till sankt jörgens spa i göteborg... nån annan som varit där??

• Empa86
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-23 12:03:37 följande:
    Inne på FL. Sammandragningar varannan minut!
    Fått brickanyl o ska stoppa upp det!
    Tappen minskade 1 cm bara ja gick på toa!
    Oj! Du också! Hoppas det går bra och att liten får stanna ett tag till!
  • missable
    Haanky skrev 2011-11-23 12:19:55 följande:
    idag skall jag på spa med min mamma och bror! ska bli underbart att få slappna av och äta god mat!!! vi ska till sankt jörgens spa i göteborg... nån annan som varit där??
    Super fint spa! Simma undervattnet och lägg dig på rygg och flyt i bassängerna... de har musik under ytan! Maten är super god och spa avdelningen helt underbar!! Ha så mysigt!
    roxylady skrev 2011-11-23 11:57:40 följande:
    Ja men eller hur? Känner mig som en gammal kärring ungefär :p Det enda jag tycker är jobbigt förutom känslan är att underkläderna sitter inte lika skönt längre. Har du tips på några bra mammatrosor för oss som har det såhär? hehe
    har köpt vanliga hipsters men 1 st större...
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-11-23 12:06:23 följande:
    Nu har jag pratat med min BM hon tyckte det var konstigt att läkaren på förlossningen inte sjukskrev mig efter min vistelse där, så nu har hon bokat in mig hos en annan läkare idag. Får se om hon också tycker att jag ska vara hemma och ta det lugnt. Det går ju bra så länge jag ligger helt still men det sätter igång bara jag ska hämta ett glas vatten i köket.. jobbigt. Det blir ju super pinsamt att ringa till jobbet och säga att jag blir sjukskriven, har ju bara jobbat där i 4 veckorRynkar på näsan 
    Ja det lät ju konstigt! Hoppas du får vara hemma och ta det lugnt! Det är ju viktigt så de små liven stannar där inne. Förstår att det känns så.. men de visste kanske i alla fall när de anställde dig att du väntar bebis? Då är de nog superförstående tror jag