• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-23 12:03:37 följande:
    Inne på FL. Sammandragningar varannan minut!
    Fått brickanyl o ska stoppa upp det!
    Tappen minskade 1 cm bara ja gick på toa!
    Nä men fy vad jobbigt :( Hoppas den lill vill stanna där h*n är nu!!
  • LillaJag89
    missable skrev 2011-11-23 11:47:27 följande:
    FÖRST MÅSTE JAG SÄGA JÄVLA DATOR!!!
    Har försökt komma in på fl i typ 3 veckor på datorn, bara kommit åt via mobilen, men då orkar jag ju inte läsa i kapp och hoppa in och skriva!  men nu är jag tillbaka =)

SFHelen: skönt att höra att det går bra och att ni får ligga på samma rum!

Var hos BM den 17:e och hjärtljuden låg på 158slag/minut, järnet var på 136 så jag får sluta med mina järntabletter WIHOO! Sen hade lilltjejen fixerat sig och hoppat en heeel kurva, från att vi legat på översta kurvan så hoppade vi ner till mitten kurvan, och jag hade gått ner i vikt... har verkligen inte kunnat sluta tänka på det och har oroat mig som bara den, för jag tycker ju att även om hon är fixerad så borde det väl inte bli ett sånt hopp? 
    Ska ringa kl 13 till MVC och prata med dom... se om jag kan få en telefon tid med min BM eller något för jag bara oroar mig att det är något fel....

Ingen annan som har en liten en som fixerat sig och hoppat på kurvan eller har ni legat kvar på kurvan??? 
    Vår lilla har legat neråt i 5 veckor snart. är i v 34 idag. Han är dock ruckbar som det verkar, bm vågar inte känna så mycket (?)
    Har legat på översta kurvan och har nu hoppat ner till normal i sf mått.
    Men var exakt lika med dottern så det är nog ingen fara :D
  • missable
    LillaJag89 skrev 2011-11-23 12:39:41 följande:
    Vår lilla har legat neråt i 5 veckor snart. är i v 34 idag. Han är dock ruckbar som det verkar, bm vågar inte känna så mycket (?)
    Har legat på översta kurvan och har nu hoppat ner till normal i sf mått.
    Men var exakt lika med dottern så det är nog ingen fara :D
    TACK! Det lugnade jätte mycket! Har verkligen varit orolig... men det är då säkert bara för att hon är fixerad och tar mindre plats då? hon sade inget om hon var ruckbar utan bara att hon var fixerad !
  • Someday
    SFHelen- Grattis till er lille Tyr! Skönt att allt har gått så bra ändå eftersom det fortfarande är ganska tidigt!
  • ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-23 13:45:41 följande:
    Helvete.. De hann vara lugnt i runt 2 Tim. Nu är de igång igen... O värker på ett annat sätt nu!
    Hoppas det lugnar ner sig, och att liten får stanna inne ett tag till ! :)
  • SFHelen

vi kommer få ligga på neonatal i ca 6-7 veckor

vad allt beror på vet vi inte än, men moderkaka mm är skickade på prover eftersom blodprov från mig visade på en liten infektion, men vi vet inte vad det var ifrån. Vi hoppas på att få svar på vad det var, men det får vi se.

Han är en stark kille och idag fr. kl 12 bor han nu hos oss i rummet :) Så nu ska han börja amma och slippap sonden så får vi se när vi kommer hem. men det kommer inte bli närmsta veckorna, men de är ett stort steg vi tagit nu :D och imorgon kommer mina sm¨å älsklingar o hälsar på och nästa evcks ska dem få börja sova här dem med :)      

• roxylady

SFHelen: Okej.. skönt att de gör så i alla fall så att du får reda på anledningen. Har för mig att ett av dina tidigare barn också kom tidigt? Vad berodde det på den gången?

Vad myyyys!! Skönt att ta det steget! Och vad roligt att dem kommer och sover hos er nästa vecka

• missable
    SFHelen skrev 2011-11-23 13:55:32 följande:
    vi kommer få ligga på neonatal i ca 6-7 veckor

vad allt beror på vet vi inte än, men moderkaka mm är skickade på prover eftersom blodprov från mig visade på en liten infektion, men vi vet inte vad det var ifrån. Vi hoppas på att få svar på vad det var, men det får vi se.

Han är en stark kille och idag fr. kl 12 bor han nu hos oss i rummet :) Så nu ska han börja amma och slippap sonden så får vi se när vi kommer hem. men det kommer inte bli närmsta veckorna, men de är ett stort steg vi tagit nu :D och imorgon kommer mina sm¨å älsklingar o hälsar på och nästa evcks ska dem få börja sova här dem med :)      
    Åh vad härlig uppdatering! Skönt att ni fått en sådan stark kille och att ni får samla familjen! KRAM