-
även sambon får ta ut för att gå på föräldrautbildning!bebis1201 skrev 2011-10-23 17:14:43 följande:Aha får man ta föräldraledigt för mvc besök, det hade jag missat. Bra att veta om flexsaldot tar slut och man kanske inte direkt orkar jobba längre andra dagar i slutet på graviditeten... -
Nu måste jag bara göra ett glädjeskutt!!!!
Försäkringskassan och jag har ju hållt på och bråka i evigheter känns det som! Och de har nekat mig ersättning,
gick in på FK hemsida för att räkna på föräldradagar och där står det att jag får utbetalt för 85 dagar den 25 oktober, känns helt underbart vill jag lova! Fy fan vilken ångest vi har haft när vi har varit utan mina pengar... dock så anser jag att det fattas för ytterligare 30 dagar, men får se vad de säger, vill inte börja gnälla innan jag ser pengarna på kontot! -
Nä jag har varit sjukskriven för stress sedan mars, alltså innan graviditeten, men lagom till slutet av juli tyckte de att jag var frisk nog att börja jobba....minjalin skrev 2011-10-23 17:29:36 följande:Varför har dom inte velat ge dig ersättning? Har det vart för föräldradagar dom inte velat ge dig ersättning? Skönt att du fått för en del dagar nu i alla fall :)
Har haft massa kontakt med läkare och psykolog som skrivit intyg hit och dit att jag bör vara sjukskriven fram till bf! -
någon som har börjat fundera hur ni ska ta ut FL???
försöker hitta sätt som gör att man inte tappar för mycket på inkomsten.... som blir bra för både maken och mig -
Om man har en månadslön och tar ut FL hur ändras inkomsten?Alltochinget skrev 2011-10-24 14:03:31 följande:jag undrar också hur man ska göra. behöver tips!
Om min man skulle ta ut tex må, fre dras det av på månadslönen och hur funkar det? -
jag har räknat såhär som förslag...Alltochinget skrev 2011-10-24 14:03:31 följande:jag undrar också hur man ska göra. behöver tips!
fet stil JAG Kursiv stil MAKEN
Period 1 2012-01-21-- 2012-06-21
MÅ TI ON TO FR LÖ
Period 2 2012-06-22 -- 2012-08-01
7 halvdagar var.
Period 3 2012-08-02 -- 2013-02-28
MÅ TI ON TO FR LÖ SÖ
Detta generar sedan också jämnställdhetsbonusenså vi skulle få utbetalt ca 12500 enl FK...
MEN jag vet inte hur det funkar när man har månadslön... och när de har semester... Min mans jobb stänger 4 veckor på sommaren och han kan spara sina semsterveckor på så vis, därav period 2... -
varannan vecka? shit pommes frites! och fyra besök det är ju bara 8 veckor!fabler skrev 2011-10-24 22:30:30 följande:var hos bm idag och allt verkade bra. så nu va de dags för besök varannan vecka. Konstigt att bara ha fyra besök inplanerade innan bf. -
sitter på FL... nä jag går på vattengympa 1 gång i veckan mot foglossning, jag ordnar i garderober, städar på platser som inte blivit städade på länge typ ovanför köksluckorna etc... Är ute och går med hundarna, handlar, bakar, fixar middagen.nya mamman skrev 2011-10-25 09:37:00 följande:Ni som är hemma och är sjukskrivna... vad gör ni på dagarna??? Jag har sååååå tråkigt och vet inte vad jag ska hitta på. Dom flesta av mina vänner jobbar och här hemma är det snyggt och städat. Och jag kan inte göra vad som helst pga foglossning!
Vill inte börja tvätta bebiskläder riktigt än, känns så tidigt! 70 dagar till BF idag..
Tips och råd mottages mer än gärna!
-
Någon som har sett en uppdatering från Västeråsmamman??? UNDRA hur det går för henne?? Fick hon komma hem?
-
Jag gör storkok, som grytor etc för att frysa in, så vi inte behöver tänka på laga mat första tiden utan bara kan värma... baka gör jag var och varrannan dag, lite nya recept ibland =)nya mamman skrev 2011-10-25 09:57:52 följande:Jag har just flyttat in till min karl och garderoberna är fixade till tänderna och här är allt städat just. Men jag försöker tvätta, diska och sånt smått som alltid blir. Middagen brukar jag oxå fixa men det är ju många timmar dit ännu =) Någon hund har jag inte för jag är allergisk och bakade gjorde jag härom dagen.
Nå, man ska väl lyckas komma på något.
Men kolla om du inte kan få någon vattengympa eller sjukgymnastik?