• missable

Januaribebis 2012

nya mamman skrev 2011-10-25 10:03:07 följande:
    Min karl jobbar som kock och tar me massa mat hem från jobbet =) Så det är ju rena lyxen!

ja, jag måste kolla runt vad jag kan hitta! Nåt måste jag verkligen göra... och egentligen hatar jag att baka Skäms 
    haha super! jag vill också ha en "egen" kock... 
    det är rätt segt att vara hemma faktiskt.. 
  • missable
    nya mamman skrev 2011-10-25 10:09:39 följande:
    jaa, verkligen segt! Varannan vecka har jag ju mina andra 2 barn och då brukar tösen vilja va hemma på dagarna ibland och då går ju tiden lite fortare och så är det roligare!! Men nu när jag är barnfri och gåbben jobbar... usch!
    nå, snart är det väl januari! 
    jag längtar tills slutet november så man kan börja advent pyssla, göra egna tomtar, pynta här hemma, dricka alkoholfri glögg och äta pepparkakor  =) haha
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-25 10:43:55 följande:
    Är oxå sjukskriven så ni som oxå är det hur får ni orken å energin att städa??
    Jag finner den inte utan tänker att nä jag kan gö de i morrn är ju ändå hemma har nog hamnat i nått jäkla träsk
    jag har egentligen inte energin till att städa, men jag och min man kommer överrens om vilket rum som skall vara klart när han kommer hem från jobbet och har jag gjort det så får jag fot och nack massage som belöning... =)
    Dock är det många dagar som jag säger, ta det imorn... fast då blir det mer att göra liksom! 
  • missable
    Wicky81 skrev 2011-10-25 14:36:32 följande:
    Varit hos BM idag
    Har fått en ny då min ordinarie BM blivit sjukskriven. Men den nya är lika trevlig och så hon med så det kändes bara bra. Var lite orolig att jag skulle få olika varje gång nu för det hade inte känts så kul men nu blev det ju bra :D

Sonens hjärtslag låg på 150 och magen mätte 27 (tror jag det var), heter det syfosmått eller nånting sånt? Äsch ni vet vad jag menar hihihi...
    Tycker själv att magen är liten men BM sa att det var jättebra. Och jag får frågan ibland om jag bara väntar en ;) :P
    skönt att du fick en ny, ska hon följa dig resten av graviditeten nu då?

vilken vecka är du i?? Jag hade SFmått 27 när jag var där förra torsdagen var då i v 27 (26+4) 
  • missable
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-26 09:46:47 följande:
    Det måste väl ändå vara 11 veckor kvar.

Graviditeten varar 40 hela veckor och du har varit gravid 29 hela veckor?

Vad tråkig du var nu :-P
  • missable
    jordgubbe0812 skrev 2011-10-26 11:25:58 följande:
    Ja, jag kände mig som värsta bässervissern.
    Fast allra helst vill jag nog bli motbevisad. Någon ny forskningsartikel som visar på att graviditeten bara är 35 veckor lång.

Det längsta är ändå att när man väl kommit till nedräkningens mål BF, så kan det återstå ytterligare 2 veckor. De upplevde jag som extremt långa på mitt första barn. Hon sattes igång i v 41+2 och då hade jag inte fått en enda värk. Så jag förväntar mig något liknande denna gången.

Ja visst är det så, jag räknar med en februari bebis eftersom jag har BF 21/1...
    fast har jag såhär ont av fogarna redan nu så hoppas jag att det kommer igång innan, annars får jag väl tjata mig till det... kommer ju fan inte upp ur sängen eller soffan!
  • missable
    LillaEko skrev 2011-10-26 16:13:22 följande:
    70 dagar kvar och 75% avklarat, helt sjukt va nära vi nu är slutet.
    Spännande att se vem som får första bebisen. 
    Ja verkligen, fast de små liven kan ju få stanna kvar ett bra tag till =)
  • missable
    Liina87 skrev 2011-10-26 16:39:50 följande:
    Ja jag tycker verkligen att min lilla kan stanna kvar, Har sagt till henne att hon får komma precis när hon vill när jag har tagit körkortet=P hehe

www.linapetite.blogspot.com/
    HAHA, bra med rediga krav från början ;)

Efter nyår så får det smälla hur mycket som helst, och förhoppningsvis så slipper jag iaf gå över tiden...
    känns som om vår flicka lagt sig neråt på något vis, för det har bara sparkats i uppekant och haft många toabesök... tror tom jag haft mina första SD efter att ha stressat för mycket, gjorde inte värst ont, men obehagligt var det!
  • missable
    Fellis skrev 2011-10-27 11:01:12 följande:
    v.31 :)  dock lite nere idag.. Har en sådan fruktansvärd smärta på vänster sida i magen.. som att jag har håll som aldrig släpper.. har inte kunnat sova i natt, sambon har fått vända mig i sängen då det gjort för ont för mig att lyckas vända mig själv :( har svårt att gå och allmänt vara.. någon annan som vart med om detta, försökt ringa bm men hon ringer inte tillbaka... annars är allt bra, bara jag kunde få slippa denna smärta och få sova lite!
    jag hade så förra veckan, kändes som det var något som gick sönder typ och minsta rörelse ömmade något fruktansvärt!! Min bm konstaterade att jag hade gjort någon rörelse så ligamenten sa ifrån eller om det var mina muskler som fick en rejäl sträckning... hoppas hon ringer tillbaka till dig snart!
  • missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-27 11:08:40 följande:
    Var till bm nu på morgonen.
    Sf 29 (5 cm på 4 v)
    Bltr 110/80
    Prot, 1
    Hb 121
    Blodsocker 7,6

Hjärtljud 148-152

Så allt var bra. Ska gå 1 ggr/ veckan nu och kolla blodtryck och protein.
    Bra att de kontrollerar så noga! Skönt att du fått komma hem också!
Svar på tråden Januaribebis 2012