• missable

Januaribebis 2012

Vi är helt klara på namnen! Kallar henne ju redan vid tilltalsnamnet...
    Jag och min man bestämde vad våra framtida barn skulle heta när vi bara hade varit ihop i 2 veckor och detta är över 8 år sedan....

så i min mage ligger Lilja Elina Annika.

Och nej jag tror inte på att barn inte kan se ut som ett visst namn... sorry.. 

• missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-22 16:49:33 följande:
    Ja det är inte så lugnt att vila på en bb avdelning. Men mysigt att se alla nykläckta små bebisar.
    Hoppas verkligen du får komma hem snart med bebisen kvar i magen länge till!! Antar att de kollar dig innan du blir hemsläppt?
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-22 17:11:05 följande:
    ok Tack så mycket ja det gör ondare å onadre först bara när jag vände mig å så i sängen nu är det lixom hela tiden så tack för svar
    det är lugnt, tråkigt att du också har fått ta del av foglossningen bara! Men inte långt kvar!! 
    Idag har jag haft super ont, inte bara i fogarna men också i ryggen, har inte någon matlust och är skit rädd för att jag börjar bli riktigt förkyld/sjuk... vill verkligen inte detta... 
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-22 17:19:27 följande:
    Nej de e inyte kul tror jag har haft samandragningar i dag vet dock inte riktigt hur de känns men kan inte tänka mig att det varit nått annat..
    Sen har jag haft extremt vattniga flytningar så det känns nästan som man kissat lite i trosorna, inte kul
    usch! sammandragningar har jag lyckats undvika än så länge, tror jag.... =) 
    men pratade du inte om det i förra veckan med om vattniga flytningar eller var det någon annan???
    Hoppas att det släpper lite för dig iaf! Som sagt nu börjar vi närma oss slutet så det är inte så långt kvar som man tror egentligen...

• missable
    Tärning6 skrev 2011-10-22 17:27:13 följande:
    Jo det kanske jag gjorde e lite förrvirad men tycker de e jobbigt med så vattniga flytnigar blääää hehe
    ja tyr att du fått slipa de
    men prata med BM om det då, eller kankse du redan gjort?? 
    Vet verkligen inte vad jag ska ha till middag idag.. är så fantasilös... 
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-22 17:31:31 följande:
    Ska till henne på onsdag så tänkte ta det då...

Här ska vi äta tjocka ribbar och till det majskolv å pärsallad hihi
    okej, skönt! 
    ååh vad gott!! maken ligger och sover han har jobbat, men är så tråååkigt när helgen är såhär... 
  • missable
    syntetica skrev 2011-10-22 22:11:05 följande:
    Fått spendera kvällen på förlossningen, täta sammandragningar och en lite kort livmodertapp. 
    Återbesök imorgon, hoppas på bästa. 
    Håller tummarna för återbesöket att allt visar sig vara OK! LYCKA TILL!
  • missable
    Someday skrev 2011-10-23 12:44:12 följande:
    Jag har vaknat i natt av sammandragningar när jag vänt på mig! Har en liten mage!! Men den gör visst ont ändå.
    Hade återkommande sammandragningar hela natten. Nu har jag lite träningsvärk i magen och tryck neråt och tror att jag fått någon form av infektion. Ska jag ringa till förlossningen eller avvakta tills BM har telefontid imorgon?
    Jag hade personligen ringt in till förlossningen och sagt hur du upplevt det... så får de ta ställning till hur du ska göra eller inte!! Lycka till!!
  • missable
    LillaJag89 skrev 2011-10-23 13:27:35 följande:
    när kommer ni montera spjälsäng, fixa skötbord och packa bb väskan?
    Vi ska hämta spjälsängen nästa vecka, och måla den, sen kommer jag bädda och ha den klar, skötbord är redan fixat och klart och bb-väskan har jag varit sugen på att packa nu, så den är klar liksom, men har egentligen inte den blekaste... väntar väl till v 30 med väskan...
  • missable
    bebis1201 skrev 2011-10-23 14:41:35 följande:
    Hur gör ni när ni går till barnmosrkan under arbetstid? Jag har möjlighet att flexa och har gjort så hittills, men det är lite irriterande att det går så mycket till att ta sig fram och tillbaka till vårdcentralen. Funderade på hur man gör om man inte har möjlighet att flexa utan jobbar tex 8-17 måndag-fredag...? Tar man semester då eller?
    tar ut 1/4 föräldraledigt...
Svar på tråden Januaribebis 2012