• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Skåne85

Ja den kostar 28 kr men är telefonen jailbreakad kan ni hitta den där, jag har tagit bort min jailbreak o vet inte om den finns kvar där iof!

• roxylady
    Skåne85 skrev 2011-11-30 14:20:06 följande:
    Ja den kostar 28 kr men är telefonen jailbreakad kan ni hitta den där, jag har tagit bort min jailbreak o vet inte om den finns kvar där iof!
    Okej! Jag hade min förra 3G också så.. men tog också bort det. Men prova den först å säg om den funkar Om det gör det så är det ju värt å köpa den menar jag
  • ccecy

Nu har ja kommit hem efter lite besök hit och dit och TUL,  var en liten plutt, är i v 33+1, vikten låg på 1590g på lill*n så tillbaks 15.12 igen för ny kontroll, annars verkade allt vara som det skulle!

• Carolaj83

idag fick jhag ett nytt datum för ännu ett tul, 20 december....sen är det inte långt kvar för dom av oss som är först ut, spännande

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • bebis1201

Stas: Jag har inte heller fått kolla järnvärdet sen v 25 trots att jag då hade lågt värde och blev tillsagd att äta niferex. Sen när jag klagat på att jag varit trött har bm ändå inte velat kolla järnvärdet igen... Konstigt tycker jag. Kan ju vara intressant att veta. Och märker ju att de flesta av er andra verkar kolla järnet ofta. Är i v 35 och hon har inte känt efter hur bebisen ligger heller. Skulle hon göra nästa gång (v36) sa hon sist...

• PrickenoGrodan
    Skåne85 skrev 2011-11-29 21:45:06 följande:
    Lilla pricken: ja jag ska på ett den 13 då jag är i v. 32, min placenta ligger lågt! Men att min bm inte vet hur han ligger o kan absolut inte känna det så börjar jag undra om det är pga okunnighet ?!
    Ja, lite undrande blir man. Och jag skulle då inte vilja komma in på förlossningen och upptäcka att bebisen låg i säte. Bra att du ska göra ett UL så du vet.
  • fabler

västeråsmamman: men vad läskigt. Hur kan dem ens göra så att först signalera om hur farligt de kan va och sen avvakta en vecka.

Jag är sååå trött, vaknar bara tidigare och tidigare på morgonen. Kommer garanterat somna när jag nattar sonen idag.

elias är världens sötaste!!!
  • Zaarah1984
    bebis1201 skrev 2011-11-30 18:18:05 följande:
    Stas: Jag har inte heller fått kolla järnvärdet sen v 25 trots att jag då hade lågt värde och blev tillsagd att äta niferex. Sen när jag klagat på att jag varit trött har bm ändå inte velat kolla järnvärdet igen... Konstigt tycker jag. Kan ju vara intressant att veta. Och märker ju att de flesta av er andra verkar kolla järnet ofta. Är i v 35 och hon har inte känt efter hur bebisen ligger heller. Skulle hon göra nästa gång (v36) sa hon sist...
    Vad märkligt att du inte fått kolla järnvärdet sedan dess, min bm kollar järnvärdet varje gång jag är där tillsammans med vikt, socker, blodtryck, bebisens hjärtljud och sf-mått. Hur ofta går du dit? Jag har varit en gång i månaden men nu de sista veckorna blir det varannan vecka. 
  • KärlekenÄrEvig

Vi var hos BM i måndags då jag var i vecka 31+0 och mitt SF-mått låg då på 30 cm. Verkade ha ökat som den skulle (4cm) sedan förra gången då jag var i vecka 28+0.

Ni som blir ivägskickade på extra ultraljud vad beror det på? Är det om SF-måttet inte ökat som det ska eller?

Jag har ju inte gått upp i vikt så mycket hittills och var orolig att det var något fel och att barnet inte växer som det ska men min BM sa att jag inte skulle vara orolig eftersom den växer enligt kurvan så får väl lita på det och att alla går upp olika.

Bebisen ligger fortfarande med huvudet neråt som sist men är ruckbar men hon trodde inte den skulle vända sig utan ligga kvar så och vara fixerad vid nästa besök.