• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    KärlekenÄrEvig skrev 2011-11-30 19:41:06 följande:
    Vi var hos BM i måndags då jag var i vecka 31+0 och mitt SF-mått låg då på 30 cm. Verkade ha ökat som den skulle (4cm) sedan förra gången då jag var i vecka 28+0.

Ni som blir ivägskickade på extra ultraljud vad beror det på? Är det om SF-måttet inte ökat som det ska eller?

Jag har ju inte gått upp i vikt så mycket hittills och var orolig att det var något fel och att barnet inte växer som det ska men min BM sa att jag inte skulle vara orolig eftersom den växer enligt kurvan så får väl lita på det och att alla går upp olika.

Bebisen ligger fortfarande med huvudet neråt som sist men är ruckbar men hon trodde inte den skulle vända sig utan ligga kvar så och vara fixerad vid nästa besök.
    Här har vi ett ultraljud som är rutin runt v 32. och då misstänkte läkaren att det var för låg vikt på barnet, och fick därför remiss till nytt ultraljud vikten uppskattades till 1400g det ultraljudet, nu var jag idag på det nya och vikten uppskattedes nu till 1590g, så fick tid för nytt ultraljud 15.12, för att kolla tt det ökar som det skall :) Liten bebis här . SFmåtten har hela tiden luggit på kurvan.
  • Snusmumriken80

Kolla Bonde söker Fru nu, de visar från Åland, där bor jag

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Västeråsmamman

Här är det nya rön hela tiden. Inte lätt att vara patient. Från imorgon ska de testa en ny behandling emot proppen. Då är det dropp som gäller. Då blir det att vara kvar här ända tills bebisen ger signal själv av att vilja komma ut eller att behandlingen inte funkar. Det är riktigt segt här. Man har inte ens tv på rummet.
    Får bara röra på mig lite lätt.

• fabler
    Västeråsmamman skrev 2011-11-30 20:14:49 följande:
    Här är det nya rön hela tiden. Inte lätt att vara patient. Från imorgon ska de testa en ny behandling emot proppen. Då är det dropp som gäller. Då blir det att vara kvar här ända tills bebisen ger signal själv av att vilja komma ut eller att behandlingen inte funkar. Det är riktigt segt här. Man har inte ens tv på rummet.
    Får bara röra på mig lite lätt.
    usch vad drygt för dig.
    elias är världens sötaste!!!
  • MostOfAll

Eller kolla uppdrag granskning istället! Om att spricka vid förlossning. Inte rolig fakta...

• PrickenoGrodan
    MostOfAll skrev 2011-11-30 21:13:26 följande:
    Eller kolla uppdrag granskning istället! Om att spricka vid förlossning. Inte rolig fakta...
    Klarar inte av det programmet. Alltid så starkt vinklat, saknar djupare analyser. Men samtidigt är det ju bra att en del saker uppmärksammas.
  • PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-30 21:15:56 följande:
    Klarar inte av det programmet. Alltid så starkt vinklat, saknar djupare analyser. Men samtidigt är det ju bra att en del saker uppmärksammas.
    Jag menar bara att storsjukhusens höga siffror för att spricka inte behöver betyda att barnmorskorna är sämre där utan att de har fler komplicerade förlossningar. Nej nu ska jag inte fastna i detta.

Västeråsmamman: Hoppas allt blir bra!
  • Serendipitet

Någon mer som upplever smärta när bebisen rör sig? Känns som jag har ett inre blåmärke :S Min flicka ligger med huvudet ner men har rumpan mot ena sidan och sedan fötterna på andra sidan istället för upp mot revbenen och sedan sträcker hon ut eller hur jag ska förklara. Det buktar ut ordentligt på bägge sidor på magen och så håller hon på hela kvällar ibland och även om dottern och sambon tycker det ser kul ut vill jag bara gråta. Flytta henne fungerar inte, jag kan bara trycka/hålla emot så gått det går för att minska smärtan.    

Annars känns det skönt att ha nått vecka 34+1 (vecka 35) inte allt för lång tid kvar nu! Har sammandragningar även i vila nu förtiden och brännande halsbränna när jag ska sova, går som en anka trots att jag har liten mage samt får störd sömn av både kramp och toabesök. Måste bara få gnälla lite ;) Hur mår ni andra? Är ni så där lyckligt gravida eller börjar ni med tröttna?

Har ni fått en massa mensvärk under magen de senaste veckorna?     

• curiosa
    GoodEnough mom skrev 2011-11-30 21:31:20 följande:
    Någon mer som upplever smärta när bebisen rör sig? Känns som jag har ett inre blåmärke :S Min flicka ligger med huvudet ner men har rumpan mot ena sidan och sedan fötterna på andra sidan istället för upp mot revbenen och sedan sträcker hon ut eller hur jag ska förklara. Det buktar ut ordentligt på bägge sidor på magen och så håller hon på hela kvällar ibland och även om dottern och sambon tycker det ser kul ut vill jag bara gråta. Flytta henne fungerar inte, jag kan bara trycka/hålla emot så gått det går för att minska smärtan.    

Annars känns det skönt att ha nått vecka 34+1 (vecka 35) inte allt för lång tid kvar nu! Har sammandragningar även i vila nu förtiden och brännande halsbränna när jag ska sova, går som en anka trots att jag har liten mage samt får störd sömn av både kramp och toabesök. Måste bara få gnälla lite ;) Hur mår ni andra? Är ni så där lyckligt gravida eller börjar ni med tröttna?

Har ni fått en massa mensvärk under magen de senaste veckorna?     

Min ligger på liknande sett som din och när han sträcker ut benen så kan det göra sjukt ont.
    Skäller lite på honom då men då blir han bara ännu mer aktiv. Hålla emot just där foten "är på väg ut" brukar fungera bäst.
  • Serendipitet
    curiosa skrev 2011-11-30 22:01:13 följande:
    Min ligger på liknande sett som din och när han sträcker ut benen så kan det göra sjukt ont.
    Skäller lite på honom då men då blir han bara ännu mer aktiv. Hålla emot just där foten "är på väg ut" brukar fungera bäst.
    Ja, men då gör du samma som jag - håller emot :) Låter kanske elakt men det känns skönt att inte vara ensam om att uppleva smärta när liten rör sig. Jag blir självklart glad när liten rör sig men det är inte alltid enbart glädje. BM skällde på min bebis sist när hon fick se det och sa att hon var elak mot mamma ;) Min egen mamma tycker dock att jag är gnällig och inte borde uttala mig förrän liten sparkar på revbenen men så har hon aldrig haft en bebis som ligger som min och din.