roxylady skrev 2011-12-01 19:48:05 följande:
Oj det var som attan! Därför alla är helt tokiga i den där lustgasen då

Jo jag kommer att prova den helt klart!! Men visst kan man må illa av den också? Ja vi hörde det på vår föräldragrupp också att mannen/sambon/fästmannen kan få hjälpa till med lustgasen och ta bort när man ska det. Det är ju jättebra! Aj aj det lät läskigt när du tog bort den! Ja gud det är ju helt otroligt att man lär sig rythmen i det! Häftigt!!
Att det gör ondare å ondare än vad det gör i början måste vara svårt att förstå där precis i början! Uuuh låter lite läskigt allt *fniss*
Okej men det känns skönt att höra! Jag hoppas att jag kommer att ha samma inställning när jag väl ligger där också! Ja men precis! Ju mer man arbetar med det ju närmre blir det ju. Hihi kan tänka mig att det är lättare sagt än gjort ;) Lovar att berätta hur det var när jag gått igenom det. Så får du berätta hur din andragång var med. Det där med att inte hinna vila emellan måste vara otroligt jobbigt! Jag kommer också att vara öppen för EDA. Men går det fort så kan det ju kännas onödigt

Jo, först var ju värkarna som att man hade en på en skala, och sen fick man en till på samma skala och så kanske det kom en som till och med gjorde lite mindre ont än föregående, men sen stegrade dom i smärtstyrka för varje värk och då började man undra hur ont man verkligen kunde ha :p Jag ville helst inte ha EDA men tänkte inte se det som ett misslyckande om jag skulle behöva det väl där ändå. Och som sagt hade jag nog velat ha det om jag hade haft så ont som jag hade sista 2 timmarna men i många timmar. Men 2 timmar var uthärdligt :p Men alla upplever det så olika. Vissa ligger ju och gallskriker av smärta när de inte ens är öppna 2 cm och jag upplevde inte ens att jag hade ont när jag kom in till förlossningen. Visst började värkarna kännas men inte alls så det var jobbigt på nåt sätt utan bara spännande och roligt än så länge :P Åkte mest in för att dom var regelbundna och jag väl på nåt sätt kände på mig att det var lagom (ville ju hinna få antibiotika också pga GBS. Blir spännande att jämföra våra förlossningar och ska bli spännande att jämföra min andra med min första :p