• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-12-01 21:34:20 följande:
    Haha åh vad skoj det måste ha sett ut :P

Ja dom verkar då hitta dom ömmaste punkterna, det ska gudarna vet :P

När är du beräknad ?
    Oh ja!! Satt bara och undrade vad som hände där Tungan ute Men fick tilbaka honom genom att luta åt andra hållet. Kändes som jag fick tag i honom när han låg sådär! Jätteläskigt!

Gud ja de är experter på att veta det ju ha ha

27/1, du då?
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-12-01 19:48:05 följande:
    Oj det var som attan! Därför alla är helt tokiga i den där lustgasen då Jo jag kommer att prova den helt klart!! Men visst kan man må illa av den också? Ja vi hörde det på vår föräldragrupp också att mannen/sambon/fästmannen kan få hjälpa till med lustgasen och ta bort när man ska det. Det är ju jättebra! Aj aj det lät läskigt när du tog bort den! Ja gud det är ju helt otroligt att man lär sig rythmen i det! Häftigt!!
    Att det gör ondare å ondare än vad det gör i början måste vara svårt att förstå där precis i början! Uuuh låter lite läskigt allt *fniss*

Okej men det känns skönt att höra! Jag hoppas att jag kommer att ha samma inställning när jag väl ligger där också! Ja men precis! Ju mer man arbetar med det ju närmre blir det ju. Hihi kan tänka mig att det är lättare sagt än gjort ;) Lovar att berätta hur det var när jag gått igenom det. Så får du berätta hur din andragång var med. Det där med att inte hinna vila emellan måste vara otroligt jobbigt! Jag kommer också att vara öppen för EDA. Men går det fort så kan det ju kännas onödigt
    Jo, först var ju värkarna som att man hade en på en skala, och sen fick man en till på samma skala och så kanske det kom en som till och med gjorde lite mindre ont än föregående, men sen stegrade dom i smärtstyrka för varje värk och då började man undra hur ont man verkligen kunde ha :p Jag ville helst inte ha EDA men tänkte inte se det som ett misslyckande om jag skulle behöva det väl där ändå. Och som sagt hade jag nog velat ha det om jag hade haft så ont som jag hade sista 2 timmarna men i många timmar. Men 2 timmar var uthärdligt :p Men alla upplever det så olika. Vissa ligger ju och gallskriker av smärta när de inte ens är öppna 2 cm och jag upplevde inte ens att jag hade ont när jag kom in till förlossningen. Visst började värkarna kännas men inte alls så det var jobbigt på nåt sätt utan bara spännande och roligt än så länge :P Åkte mest in för att dom var regelbundna och jag väl på nåt sätt kände på mig att det var lagom (ville ju hinna få antibiotika också pga GBS. Blir spännande att jämföra våra förlossningar och ska bli spännande att jämföra min andra med min första :p
  • Velociped

Anonyym - får du verkligen göra så? Jag är beviljad CSN tom 22/1 och får inte ta ut föräldrapenning förrän 23/1 då man inte får ha dubbla ersättningar enligt handläggaren.

• Yrla
    roxylady skrev 2011-12-01 21:40:51 följande:
    Oh ja!! Satt bara och undrade vad som hände där Tungan ute Men fick tilbaka honom genom att luta åt andra hållet. Kändes som jag fick tag i honom när han låg sådär! Jätteläskigt!

Gud ja de är experter på att veta det ju ha ha

27/1, du då?
    Haha gud vad läskigt!!
    Ja det kan man då verkligen säga. Min bebbe har ju hittat nerven ner i urinröret som han ligger och myser med också! Fy tusiken vad det är obehagligt.

8/1.
    Vet ni vad det är som ligger där inne och myser? :)
  • Jämthund

Gjorde Ju min sockerbelastning idag. Det gick som befarat, pissdåligt. Så ja, jag har graviditetsdiabetes. Hur nu detta kunde komma sig men så är det iaf och det är bara att bita ihop. Bebisen skall bara vara i magen i 50 dagar till. Ja, 30 om jag får bestämma så det får gå bra helt enkelt, inte så mycket att välja på. Samtidigt kan jag inte sluta tänka på hur det skulle sluta om det inte hade varit för mitt extra ul jag hade för att kolla moderkakan. Hade det inte varit för den kollen så hade kanske detta aldrig upptäckts. Hemska tanke. Tur att jag har en far med typ 1 diabetes och har koll på vad man skall/inte skall bör/ inte bör äta... Tid till dietist fick jag veta tidigast på måndag så rent tekniskt kan jag gå i ett par veckor och klara mig själv. Nu är jag förvisso säker på vad jag bör göra men hade man inte varit uppväxt som jag hur lätt hade det varit då? Snacka om rena rama ljungeln.... Samtidigt som det verkligen sög att få reda på det här så var det bra oxå. Vi visste ju sedan tul i måndags att bebisen var stor och hade det inte varit för graviditetsdiabetesen nu då så hade det kanske berott på någonting annat och då hade vi inte haft en aning om vad....

• Krikiz
    Västeråsmamman skrev 2011-12-01 17:45:29 följande:
    Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
    Allt har gått bra. Berättar mer sen.
    Ett jättestort grattis till lilltösen - och så skönt att höra att allt gått bra!!!!!!!!!!
    Nosce te ipsum.
  • got2b

Stort grattis Västeråsmamman!! Skönt att det gått bra.

Här känns det med som blåmärke på insidan. Vissa dagar är jag väldigt öm i magen. Inte bara som mensvärk utan även längre upp. Bebis ligger ju på olika sätt varje dag känns det som så jag vet inte om det är h*n som sparkar så jag får ont eller om det är nåt annat.

Ni som har foglossning fram, kan man göra nåt för att lindra det? Jag har inte fått tag på min bm nu för hon har semester. Har ont fram och insidan av låren, men inget i ryggen (inte för tillfället i alla fall). Har svårt att lyfta ett ben i taget som när man ska klä sig eller ta på skorna. Så alla tips på lindring är välkomna!

• Ms J

Västeråsmamman: GRATTIS! Lycka till!

meh84: Jag har rätt rejäl foglossning fram (pressar jag ihop knäna gör det grymt ont) och enligt min sjukgymnast finns det inte mycket hon kan hjälpa mig med nu för att lindra. Jag gör knipövningar för att stärka muskulaturen dock och det hjälper ju en del antar jag.